/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med Win Media Player
Fra : Denpete
Vist : 1859 gange
100 point
Dato : 08-02-08 10:08

Hej,

Jeg oplever at jeg ikke kan afspille downloadede .wma-filer. Iflg. proceduren modtager man automatist ved 1. afspilning af et købt nummer (TDC) en licens. Men jeg får hele tiden en popup-fejlmeddelelse om, at der er sket en fejl i en DRM-komponent i Win. Media Player ver. 11 om, at jeg ikke har rettighed til at afspille. Har testet min maskine via TDC's testside og den siger OK for opsætning. Har forsøgt at afinstallere WMP 11 - og rollback'e til tidligere version og så geninstallere WMP 11, men uden resultat.

Har ligeledes lavet 'tilladelse' i min firewall (OnlineARmor) til at forbigå(?) TDC-Online - ligeledes uden held.

Hvad kan jeg gøre - det eneset jeg får ud af det er at miste mine redownloadmuligheder hos TDC

VH.
Denpete

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-02-08 10:23

Køb musik i en forretning (fysisk) - det løser alle copyright beskyttelser...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-02-08 10:44

Kan du ikke åbne filen med en anden pkayer ved at højreklikke på den og vælge åbn med og så en anden player ?? Jeg går ud fra at hvis du ville i en forretning havde du vel ikke valgt denne mulighed

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : zith

Dato : 08-02-08 10:49

ring til TDC og spørg dem ellers kan det være du kan få sangen på en anden måde eller pengene retur

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-08 15:51

Det lyder som om du ikke får hentet den nødvendige licens, prøv at højre klikke på Online Armor ikonen nede ved uret og klik på Configuraton, klik på Firewall rul ned og se efter at der står Allowed markeret med grøn, ud for wmplayer.exe under fanen Program access, gør der ikke det, så klik på Allow, skriv her igen om det lykkes for dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-02-08 15:53

Sidste udvej for at hente licens er at slukke firewallen indtil licensen er hentet (kan ikke anbefales)

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 09-02-08 09:41

Tak for alle jeres sikkert velmente råd om at købe musikken i en forretning - det er jeg fuldt klar over. Men nu er sagen den, at jeg blot skulle bruge 2 enkelte numre og har således ikke behov for at købe 2 hele cd'er.

->o.v.n.: Begge dine løsningsforslag er afprøvet og udføre - uden held

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 10:31

Prøv med en anden afspiller, men der er jo ingen der siger det er WMP der laver fejl.....

Sandsynligheden taler for det er i downloaden det går galt....

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 09-02-08 10:34

Hej refi,
Har forsøgt med Realplayer også, men samme meddelelse popper op: Fejl i DRM-komponent.....

Jeg syntes jeg kan huske jeg før har haft det problem og fandt en mulighed for at konvertere eller fjerne DRM-koden, men husker ikke hvor/hvordan....

Måske nogen kender et program til at 'knække' koden

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 11:35

Korrekt...

Koden kan fjernes ved at BRÆNDE den - og derefter kan den kopieres....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 11:37
Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 09-02-08 14:42

Hmmm refi,

Jeg har set den side fra Piratgruppen. Men de skriver at man SAKL kunne afspille filen før man kan fjerne DRM-låsen.... men det er jo lige det jeg ikke kan - eller misforstår jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 14:57

Prøv at konverter den til mp3

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-08 15:35

Citat
Prøv at konverter den til mp3
nu skriver du (refi) vist kun for at skrive noget, det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre før koden er hentet, der er sandsynligvis (men ikke sikker) noget galt med dit download, prøv at ofre et at dine gendownloads og afspil filen lige efter at du har hentet den

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 16:34

Selvfølgelig skriver jeg for at skrive noget

At der er fejl i downloaden blev jo forsøgt for længe siden.....

Så det må formodes at det er der IKKE....

Ellers er spørgsmålet jo besvaret....

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 09-02-08 17:59

Jeg har flere gange hentet en af de 4 stykker musik jeg har kunnet redownloade - og bedt den afspille med det samme. Men hele tiden samme resultat: Fejl i DRM-komponent - ingen rettighed...

Men jeg forsøger at konvertere til mp3...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 18:05

Ellers er det TDC der skal have en over nakken....

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 09-02-08 18:12

Hmmmm - contverteren vil ikke åbne .wma-filen da den er DRM-beskyttet - så o.v.n. har nok ret alligevel

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 18:24

Citat
Langt de fleste af vores sange kun findes i WMA filer, og disse er licens beskyttede med DRM9 fra microsoft og denne licens kan Itunes ikke håndtere idet at Itunes er et Appel produkt og de disse 2 kan desværre ikke snakke sammen.
Det du så kan gøre fra en PC'er, er at starte en Windows Media Player version 9 el. 10 op og importere WMA filerne i denne og afspille et par sekunder af dem for at modtage licensen, når licensen er modtaget kan du føje sangende til din brænde liste for at brænde dem på en cd, når cd'en er brændt, kan indholdet overføres til Itunes, som var det en original musik cd du ønsker at ligge ind i Itunes.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 18:24

Men det hjælper jo stadig ikke hvis du slet ikke kan åbne den.....

Så er der KUN TDC tilbage

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 09-02-08 18:27

Du har vel husket at have netforbindelse FØRSTE gang du afspiller nummeret - eller prøver på det ????

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 09-02-08 19:02

Tak for svaret refi.

MEEEEN: *Nu må jeg bede Dem fru Heilbundt......*

efter at være ved at rive håret (eller resterne) ud af mit hoved, forsøgte jag IGEN at lave en roll-back fra WMP ver. 11 til den tidligere version der lå på PC'en - altså ver. 9.

Der skete så en intern fejl da ver. 9 skulle åbnes - så jeg hentede ver. 10.......

OG NU KØRER DE SOM SMURT: Gjorde selv opmærksom på at der skulle hentes en plugin/licens, hvilket den gjorde - og så spiller .wma-filerne. Ovenikøbet foreslår den en backup af licenserne i tilfælde af man skulle miste dem.... (ved så ikke lige hvordan man kan restore de licenser fra backup....)

Forstår bare ikke hvorfor ver.11 ikke gør det - det kunne have sparet mig og ikke mindst JER for en masse tid. Jeg mener: ver. 11 er jo blot en opdatering af ver. 10.... Men sådan er der vel så meget.

Jeg beklager ulejligheden - og undskylder jeg ikke prøvede disse roll-backs endnu engang tidligere.

Men tudinde tak for hjælpen......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-02-08 19:15

Godt du fik løst problemet, version 11 klarer nu jobbet med at hente licens udmærket hos mig

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 09-02-08 19:28

Hmmm o.v.n.

- og jeg har ovenikøbet brugt TDC-onlinesupport til at vejlede i hvordan ver. 11 skal indstilles, så det forstår jeg ikke en dyt af....

Men tak for dine vejledninger også

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 19:29

Selv tak....

Den havde så åbenbart ikke hentet licensen....

Brænd den over når den endelig virker