/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
problem med skærmdriver
Fra : freddiemercury
Vist : 4865 gange
300 point
Dato : 08-02-08 08:59

jeg har lige købt en pc + skærm
skærmen er en HP w2207h
men jeg har et problem, midt i alt det hele så popper der en meddelse op som siger:
" skærmdriveren NVLDDMKM stoppede med at svare og er genoprettet"

men det er rigtig træls, især når jeg bliver afbrudt i at se tv, eller spille på pc'en

jeg har installeret driver cd'en som fulgte med skærmen

hvad er galt ? jeg skal vel ikke bytte skærmen vel ?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-02-08 09:03

selvfølgelig skal du henvende dig til butikken.

Købeloven siger
Reklamationsfristen er forlænget til 2 år
En af de væsentligste ændringer i købeloven er, at varer købt efter 1. januar 2002 nu er omfattet af en 2-årig reklamationsfrist. Det betyder, at hvis varen går i stykker inden for to år efter købet, så kan man klage til butikken. Reklamationsfristen er som hidtil absolut. Hvis varen går i stykker én dag efter udløbet af de to år, har man ingen mulighed for at klage over varen, medmindre der er givet en garanti som er længere end 2 år.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-08 09:10

Det er da et softwareproblem, og ikke dækket af reklamationsrettet.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-08 09:12

Er den ny burde den være iorden fra leverandøren, henvend dig, hvor du har købt den, og forklar dem problemet.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 08-02-08 09:16

Køre du med din tv over computeren, eller har den sin egen stik i skærmen.

Hvis du køre over computeren er det nok en driver problem.

Prøv om du ikke kan finde noget her

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/solveCategory?lc=en&cc=dk&dlc=da&product=3543988&lang=da&#

Det kan blive dyrt for dig hvis det kun er en driver problem, men prøv at høre i forretningen om de har hørt om problemet før, måske kan de fortælde hvordan du skal sætte det op.

Kikke lige på google hvis du køre med Vista er der flere er har samme driver problemer men det hjælper jo ikke dig

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 08-02-08 09:16

tror I det er et softwareproblem, jeg tror selv at det er noget med denne skærmdriver som stopper hele tiden
og håber på at jeg bare kan opdatere den, men jeg har prøvet at opdat. og får at vide at jeg har den rigtige driver installeret.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 08-02-08 09:18

Har du prøvet at sætte opløsningen lidt ned

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-08 09:24

Skærmdriver er software.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-08 09:26

Problemet kan være, at skærmen ikke er rigtig registreret af systemet, gå i enhedshåndtering og slet skærmen, genstyart og lad systemet finde og indstallere skærmen igen, hjælper det ikke, skal du hente en ny grafikkortdriver.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 08-02-08 09:29

Prøv at fjerne de drivere der fulgte med skærmen!

Genstart din pc, og lad Windows finde driverne til skærmen! (antager du bruger windows!)

Havde nogenlunde samme problem med en Mirai 19" widescreen, og ovenstående løste mit problem!

Skærmen fungerer fint med alle funktioner!

/Torben

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 08-02-08 09:34

ok det kan jeg da prøve

Kommentar
Fra : masha

Dato : 08-02-08 12:49

så har jeg prøvet at fjerne driverne og vista har selv fundet en og installeret.
men jeg har samme problem stadig
Billedet forsvinder i nogle sekunder og så genetablere den sig igen med denne fejlmelding

skærmdriveren NVLDDMKM stoppede med at svare og er genoprettet"

det duer bare ikke, det er en skærm til 2400 kr

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 300 point
Dato : 08-02-08 13:02

Det er grafikkortdriver, det er galt med, kan se du har et Nvidia kort, gå på www.Nvidia.com og hent en ny driver, se efter i enhedshåndtering, hvilken type kort, du skal hente til.

Kommentar
Fra : masha

Dato : 08-02-08 14:46

hejsa
jeg har lige været ude på nvidia's hjemmeside og installeret en driver
pt. kører det - så jeg venter lige og prøver det af.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-08 15:18

Enten kører det, eller ikke.

Kommentar
Fra : freddiemercury

Dato : 08-02-08 15:27

har ikke fået fejlmeddelser pt. så jeg tror det kører eller vender jeg tilbage.

mange tak til alle

Godkendelse af svar
Fra : freddiemercury

Dato : 08-02-08 15:27

Tak for svaret peet49.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-02-08 16:00

Selv tak og god weekend.