/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
INTERNETKABEL
Fra : NOVEMBER1949
Vist : 1499 gange
50 point
Dato : 08-02-08 04:01

jEG SKAL TRÆKKE ET RJ 45 KABEL UDENDØRS, ELLER RETTERE SAGT UNDER UDHÆNGET OG OP PÅ LOFTET, PÅ VORES HUS, SKAL JEG BRUGE ET SPECIELT KABEL ELLER ER ET ALMINDELIGT KABEL GODT NOK ?
DER ER OGSÅ NOGET OM AT DE IKKE MÅ BUKKES FOR SKARPT, KAN MAN OGSÅ KØBE ET KABEL DER ER LIDT STIVERE, SÅ DET IKKE " KNÆKKER " ?
HÅBER DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG, SÅ JEG IKKE KØBER NOGET FORKERT
TAK

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 50 point
Dato : 08-02-08 07:30

Brug et alm. Cat 6 kabel, og gør føringsvejen så kort som muligt, og hold kablet så langt fra strømførende kabler som muligt!

Og jeg har aldrig haft problemer med 'bukning' af hverken cat.5 el. cat.6 kabler, når de bukkes forsigtigt!

http://www.kabling.dk/kabling/hjemmet.htm

http://www.tweak.dk/forum/thread.php?threadid=73903

/Torben

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-02-08 09:51

Jeg har trukket et 25 meter langt alm. RJ 45 kabel, fra en bygning, hen over et caporttag, ind på et loftsrum og ned gennem loftet på det værelse jeg privat bruger til Pc.
Det har virket i 2 år uden problemer.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-02-08 09:58

det der er med udendørs er at nomale pds kabler tåler ikke sollys mm.
dog bør det ikke være et problem
jeg har selv et nomalt/alm. pds kabel liggende udendør igennem de sidste 3 år
har pt ingen problemmer endnu
ang. hjørner det er ikke et fiberkabel der skal en del til at ødelægge kablet

men der er kabler der er til udendørs

oplysninger PDS-KABEL UTP CAT5E 1X4P - UDENDØRS SORT
http://www.elvvs.dk/list_articles.php?articleid=31801&catid=1898&minbuy=500&unit=M&add=&search=&query=&referer=articlelist.1898&variant=9883206319&amount=10

Vare nr: 9883206319
Enhed: M
EAN:

Pris excl. moms: 4,08 DKK
Pris incl. moms: 5,10 DKK

X meter
X RJ45 stik
1 presstang

1 brugs forviring http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php#lige_kryds

HUSK DET SKAL VÆRE ET LIGE OG IKKE KRYDSET KABEL

Kommentar
Fra : kj

Dato : 08-02-08 10:03

Mit var et ganske alm. færdigt kabel med stik.

Kommentar
Fra : NOVEMBER1949

Dato : 10-02-08 00:55

Mange tak til dogvillestar, kj, og rotw det var gode besvarelse jeg fik, perfekt