/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
TDC DIGITAL TV BOX TIL PC?????
Fra : kiul
Vist : 2500 gange
85 point
Dato : 07-02-08 22:52

Hej!

Vi har fået Digital Tv fra tdc, og den boks vi har fået derfra kører via bredbånd. Vi kan bare ikke finde den på netværket og se indholdet af harddisken på denne..

Boxen har sin egen ip, som via ping -a i cmd svarer uden tab af data. JEg kan bare ikke finde boxen på lister eller andet?

Hvad gør jeg?

//Kim

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 07-02-08 23:03

Hej Kim

Hvilke lister snakker du om? Kan du tilgå indholdet af harddisken ved at skrive \\x.x.x.x hvor x'erne er boxens ip adresse? Ellers må du gerne lige skrive mærke og model af boksen så vi kan lettere finde frem til en løsning.

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 07-02-08 23:11

Hej NobleK.

Tak for det hurtige svar!

Jeg får en advarselsbox om at \\xx.xx.xx.xxx ikke kan findes. Skal kontrollere stavemåden og prøve igen..

Ang. lister tænker jeg på f.eks. netværkssteder osv.

Mærket er en K|I|S|S
Model tror jeg er : KMM3000

//Kim

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 07-02-08 23:41

Hmm... Er du sikker på at det overhovede kan lade sig gøre? For at du skal kunne se indholdet af harddisken på PC'en skal boxen jo fungere som en slags server. Er det noget du har læst/fået at vide at den kan? Jeg kan i hvert fald ikke se det nævnt i KMM3000's manual. Det er jo muligt at boksen kun bruger internetforbindelsen til at streame video og lyd fra nettet.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 08-02-08 08:01

Hej

En af mine venner har haft sådan en kiss boks. han kunne tilgå den via en ftp og se indholdet på den.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 08-02-08 08:40

Tja, det er forsøget værd. Skriv ftp://x.x.x.x (igen, boxens ip). Så må du håbe at den tillader anonym login, ellers skal du finde frem til en brugernavn og adangskode. Har du egentlig prøvet at gå ind i boxens opsætning? Det burde være muligt ved bare at skrive dens ip adresse i internetbrowseren. Harddisk adgang skal muligvis slås til/sættes op først.

Kommentar
Fra : zith

Dato : 08-02-08 10:47

Har du kigget i manualen der burde der osse stå hvordan du kommer ind på den hvis muligt

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 08-02-08 11:14

Hey. Der står intet i manualen...

Det med FTP virker desværre ikke... Syntes bare man burde kunne gøre det, når boxen har en harddisk og sin egen IP adresse.....

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 08-02-08 17:29

Citat
Syntes bare man burde kunne gøre det, når boxen har en harddisk og sin egen IP adresse

Det er ingen garanti. Det kræver at boksen fungerer som en slags fildelings server. Måske skal det bare sættes op. Har du prøvet at tilgå dens opsætning ved at skrive dens ip adresse i din internet browser (ligesom når du sætter din router op)?

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 09-02-08 13:35

Ja. Det virker desværre ikke?

Accepteret svar
Fra : NobleK

Modtaget 85 point
Dato : 09-02-08 16:29

Jeg har ingen direkte erfaring med sådan en box, så jeg kan desværre ikke være til så stor hjælp udover jeg allerede har forslået. Men jeg havde en satelitmodtager med indbygget harddisk hvor det ikke kunne lade sig gøre. Jeg kan i hvert fald se at sådant funktionalitet overhovedet ikke er nævnt i din box manual. Som et sidste udvej kan du prøve at spørge TDC eller KISS direkte. Held og lykke!

Kommentar
Fra : kiul

Dato : 09-02-08 17:24

Jo tak!

Og tak for hjælpen...

//Kim

Godkendelse af svar
Fra : kiul

Dato : 09-02-08 17:25

Tak for svaret NobleK.
Desværre kom der ikke en løsning ud af det, men fik da nogle forslag :D

//Kim