/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Excel office 2007
Fra : Peter1056
Vist : 661 gange
100 point
Dato : 07-02-08 22:29

Hej, har fået problemer i excel, men kun i excel ikke i word og andre programmer.
Det er her på min bærbar, når jeg trykker shif+ 7 så skriver den bogstaver oppe under Startside, indsæt osv i værktøjslinjen, det vil altså sige at jeg ikke kan sætte / tegn ind i en celle. Har nogen et godt bud på hvad jeg har fået trykket på.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 07-02-08 22:54

I Excel 2007 aktiverer Shift+7 genvejstilstanden. Forskellige knapper osv. får et bogstav over dem som du så kan trykke på tastaturet for at aktivere dem. For at skrive "/" i en celle skal du enten først dobbeltklikke i cellen så du aktiverer skrivetilstanden eller markere cellen og så skrive i inputsfeltet lige under menuen (den med fx foran).

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 07-02-08 23:09

Jeg forstår ikke helt, for jeg har næsten sidet hele dagen og skrevet formler ind og syntes at / tegnet, over 7 tallet har fungeret normalt, det er rigtigt hvad du skriver, men er det ikke noget at man kan slå fra og til?

Accepteret svar
Fra : NobleK

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-08 23:22

Det her er vist standard opførsel. De andre gange har du nok allerede haft aktiveret tabellen, så det har ikke været et problem. Du kan omgå problemet ved at klikke på Office ikonet i øverste venstre hjørne, og så klikke på Excel indstillinger. Vælg så Avanceret og scroll helt ned til bunden. Under Kompabilitet med Lotus vælg et andet tegn i feltet Microsoft Office Excel menutast. Vælg et tegn som man ikke bruger ret ofte, som f.eks. ¤ (shift + 3), ~ eller lignede.

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 07-02-08 23:28

Mange tusind tak for hjælpen, håber jeg kan gøre gengæld en dag. tak endnu en gang.

Godkendelse af svar
Fra : Peter1056

Dato : 07-02-08 23:30

Tak for svaret NobleK. En meget stor hjælp. klar og præcis.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 07-02-08 23:31

Du kan jo acceptere svaret Men det var da så lidt. Det er jo dét vi er her for. Har selv været glad for den hjælp jeg har fået her