/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Revalideringsydelse OG bonus
Fra : sonjajensen
Vist : 905 gange
50 point
Dato : 07-02-08 20:09

Jeg er under uddannelse til advokatsekretær på revalideringsydelse. Jeg får min elevløn på godt 11.000, og så supplerer kommunen op til revalideringsydelsen.

Vi er nu i den heldige situation på min arbejdsplads, at vi har fået udbetalt en bonus

Af denne bonus er der selvfølgelig trukket skat, og beløbet er ført på lønseddelen som Bonus, så der er ingen tvivl.

Bliver denne bonus trukket fra min revalidering? Er der ikke noget med, man må tjene et vist beløb UDOVER sin revalidering?

Jeg føler mig bare lidt røvrendt, hvis det er. Jeg har knoklet ligeså meget som alle de andre, men jeg får bare intet ud af denne bonus så..

Jeg er 29 år, bor i hus med kæreste og to små børn, kom til skade efter en trafikulykke.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 07-02-08 21:24

Får du den fulde løn af arb.giver, eller får du noget af arb.giver og resten af kommunen.

Kan bare huske da jeg var elev på revalidering i 2000, fik jeg de 15-16000 af arb.giver, og så fik de refunderet differencen fra elevlønnen fra kommunen.

Hvis du får resten af kommunen......afleverer du så lønsedler hver måned på kommune og får refunderet resten op til revalidereingen ? Hvis du gør, kan jeg godt forestille mig at de vil give dig det mindre. Hvis du ikke gør, så kan jeg ikke se hvor de skulle vide fra at du får en bonus.

Alternativt kan du jo spørge om du ikke kan få udbetalt i naturalier. Altså feks gavekort til et eller andet. Din virksomhed skal enten indberette det til SKAT eller de skal oplyse dig skriftligt om, at du selv skal huske at indberette det. Det er hvis gaven har en værdi over 500 kr.

Kommentar
Fra : betterøv

Dato : 08-02-08 08:03

Som jeg skrev, får jeg hver måned min elevløn fra arbejdsgiveren på 11.000, kommunen supplerer op til reva-ydelsen, så ja, jeg skal indberette min lønseddel hver måned..

Uh, hvor er det ærgeligt.. Det er sgu svært at få pengene til at slå til med børn og reva-ydelse.. Så sådan en bonus havde lunet godt.. Suk suk.. Så må man jo glæde sig til, man bliver færdiguddannet og kan komme ud af "systemet"!!!

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 08-02-08 15:20

Hej, undskyld at jeg blander mig, for jeg er ikke sikker på om de plukker i reva-ydelsen, men det står beskrevet, i de papir som du underskrev da du begyndte på reva-ydelse. Jeg har bare et spørgsmål. havde du fuldtidsjob inden skaden? Jeg kom til skade få 1,5 år siden og kom på reva-ydelse i august sidste år, men har nu fået tildelt et beløb fra reva-og op til min førhen normalløn.
Det har været en lang kamp. Men når bare det lykkes.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 08-02-08 16:34

På dette link næsten nederst under formue fandt jeg dette
http://www.fleksjob2.dk/Lovgivning/AktivSocialPolitik/Revalidering/Afgorelser/AfGenereltReval.htm

Det er uddybet her
http://www.ast.dk/afgoerelser/principafgoerelser/default.asp?mode=vis&ID=1215

Citat
SM O-49-92: Ankestyrelsen har behandlet 3 sager om formuers betydning for tildelingskriterierne for revalidering. Der var i alle 3 sager tale om formue som følge af udbetalte erstatninger. Det drejede sig om en kapitaliseret erhvervsevnetabserstatning efter arbejdsskadeforsikringsloven på kr. 232.864, en privat invaliditetserstatning på i alt kr. 1.376.400 samt en privat invaliditetserstatning på kr. 1.657.500. Ankestyrelsen udtalte i alle 3 sager, at vurderingen af, om det må anses for påkrævet at yde revalideringsmæssig støtte beror på en samlet bedømmelse af ansøgers forhold. I en sådan bedømmelse må der indgå en række momenter ikke mindst i relation til ansøgers helbreds- og erhvervsmæssige situation. Ankestyrelsen fandt ikke holdepunkter for, at ansøgers økonomiske forhold - herunder besiddelse af formue i form af erstatning - i sig selv kan begrunde en afvisning af revalideringsbehovet. Dette gælder uanset om ansøgeren er under eller over 23 år (nu 25 år). Ankestyrelsen bemærkede samtidig, at der ved udmålingen af revalideringsydelsen alene kan tages hensyn til en eventuel arbejdsindtægt sideløbende med uddannelsen eller til en løbende erstatning for tab af erhvervsevne.