/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
32 stoffer i en hudvenl. creme
Fra : svåge75
Vist : 6411 gange
80 point
Dato : 07-02-08 14:38

Er der nogen, der kan fortælle os, hvorfor der er 31 kemiske stoffer i en hudvenlig Aloe Vera luksus Body lotion, udover Aloe Vera. Altså 32 stoffer ialt. Hvad gør de godt for ud over det tilsatte vand, som vi får fortalt er enormt stort. Der er bl.a. alcoholler, parabener og parfume. Det sidste er for nogen vigtigt, men hvilken det drejer sig om, er ikke forklaret.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-08 14:44

tjaeehh - for at narre fjenden i ålborg (undskylder lige til ålborgenserne)

al det skidt der kommes i er for at forlænge holdbarheden og få et godt udseende på cremen - parfumen taler vel for sig selv.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-02-08 14:55

http://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&id=48 - se denne side og jeg har læst flere steder at der er mistanke til parabener, men miljøstyrelsen siger de er ufarlige

Kommentar
Fra : svåge75

Dato : 07-02-08 15:06

Ja tak, jeg ved godt, at der skal holdbarhedsbevarende stoffer i. Der er to parabener, det burde være nok. Der skal osse være en emulgator til at forene vand og det fedtede stads. I glycerin er der det fedtede stads og sprit og slut - eller? Tror jeg vil skære blade af en aloe vera plante, og bruge narurproduktet direkte. Duer det?

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 07-02-08 15:12

Jeg har heller aldrig fattet alt det de putter i "gode" cremer.
Er nu helt overgået til "Helo" fra apoteket. Babyolie fra Matas. Det er de to der er færrest stoffer i, og dem der er mest effektive til tør hud.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-02-08 15:17

Det kan du læse meget mere om her, hjælper tilsyneladende på "1000 ting"

en lille forsmag:

Brandsår og skoldning af huden. Aloe Vera olie er fortræffelig som en førstehjælp behandling. Den kan standse smerterne, nedsætter risikoen for infektion og ardannelse og fremmer helingen.
Solskoldning. Forebyggelse sker effektivt ved påsmøring af naturren Aloe Vera olie. Ved solskoldning behandles med olie eller juice; bruges juice, påsmøres denne flere gange, da Aloe Vera juice hurtigt tørrer på huden.
Almindelige sår og rifter Mindre snitsår, afskrabninger og rifter behandles med held med Aloe Vera olie.

Taget fra http://www.torco.dk/undersider/aloe_vera_info.html

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 07-02-08 16:18

Citat
Tror jeg vil skære blade af en aloe vera plante, og bruge narurproduktet direkte. Duer det?

Ja, det gør det, hvis du er siker på at det er den rigige art af aloe vera, der findes flere slags.
Du kunne også købe aloe vera gel i amtas apotek eller helsekostbutik, den er 98% ren aloe vera og det vikrker jo rigtig godt på mange ting, men gelen er mest til udvortes.
http://www.matas.dk/Medicin+og+sygepleje/Specialcremer/Aloe+Vera/

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-02-08 17:12

Hej
Tillad mig lige at citere fra min egen blog:

Der har aldrig stået dyr anti-rynkecreme
på mine ønskesedler. Min filosofi omkring den slags er nemlig meget enkel: Hvis alle de lovpriste cremer, lotions og hvad ved jeg, kunne holde rynkerne fra livet, ville de kvinder, som havde råd til at købe hvad som helst på krukke eller tube ikke ha' nogen rynker. Meen den holder jo slet ikke vand! Ikke engang for royale personer.
Og vand eller fugtighed er vist nøgleordet, så kan kosmetikindustrien opfinde nok så mange kemiske formler og sælge dem til de godtroende. Rent teknisk set er vores hud en "overflade", der når den tørrer ud, har det ligesom jorden visse steder i Afrika, som i tørkeperioder danner sprækker på kryds og på tværs. Så ifølge min filosofi, skal man bare undgå at "jorden/huden sprækker ved at beskytte den mod udtørring, både udvendig og indvendig fra.
En redegørelse i et tysk blad fortæller nemlig at rynker opstår fordi der siver fugtighed (vand) fra underhuden ud gennem alle de små mikroskopiske "sprækker" i huden. Cremens formål er faktisk hovedsagligt at lukke sprækkerne, så vandspildet nedefra undgåes. Det er også derfor man så vidt muligt ikke skal bruge sæbe i ansigtet - og hvorfor mon vi er udstyret med hudfedt, som mange maser med at fjerne?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : svåge75

Dato : 07-02-08 17:55

Jeg har ikke turde sige det: Men grunden til at jeg spørger om alle disse kemiske stoffer er, at min hud klør. Lige i disse dage over lægmusklerne, så jeg er ved at blive afsindig. Jeg tror derfor, at en masse ukendte kemiske forbindelser ikke er gavnlig for huden og måske giver mere kløe.
Tak for svaret om Aloe Vera planternes gennemgang og virkemåde, og for oplysningen om Helo og babyolie. Min kone - sygeplejerske - afryder mig: Det er ikke din hud, du er hys. OK, efter 34 års bekendtskab er der måske noget om det. Min mor havde osse hudkløe. Er det mon arveligt?
Vi får god og sund kost, drikker ikke, min kone ryger, jeg er passiv indlagt. Nå, nu tager det vist overhånd!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-02-08 19:13

Hej svåge75
Trods sygeplejersken i din nærhed, skal du ikke slå dig til tåls med den kløe, som kan have mange årsager, og navnlig knæhaserne og albuerne kan være angrebne eller klø. Jeg har såmænd oplevet at nogen fik kløe i knæhaserne af at sidde på en stol med en plastickant. - Så hils konen og sig at du ikke er hys - men at hun værsgo' har at tage dig alvorligt - det manglede da bare. Hvis det kunne smitte, ville jeg dele med konen.
Prøv med masser af kopattesalve = HELOSAN
Mange hilsner Ingelein.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-02-08 20:45

Har Du dyr i huset ?
Lopper gemmer sig i gulvtæppet og kravler et lille stykke op på benene.

Ifølge sagkundskaben er det næsten umuligt at lave cremer og sæbe uden en form for tilsætningsstoffer.

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 07-02-08 22:21

jeg har altid haft let ved at få hudkløe og det kan gøre en desperat når det klør helt vanvittigt. Så når din kone siger du er hys, har hun nok ikke prøvet en helt vanvittig kløe.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 07-02-08 22:48

Hej svåge75

Har I skiftet vaskepulver for nylig? Har du fået nye bukser med indhold af farvestoffer?, har du spist noget som du ikke plejer at spise? Det må jo have en årsag.
Har du prøvet med "Lidokain", som er noget stads til at smøre på. Det plejer at tage kløe og svien fra insektstik og svie fra kontakt med brandmænd - altså de svømmende.
Få nu has på det skidt.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-08 12:44

Er det "kun" om vinteren du har hudkløen, mange har det netop nu, pga kuldepåvirkninger.

Har din mor nogen sinde fået en allergitest?? Har du??

Helosan bliver frarådet, hvis det skal bruges over en længere periode. Babyolie kan også gøre mere
skade end gavn, hvis det er en begyndende eksem, da olien gør at varme i kroppen ikke kan komme ud, så kløen bliver forværret...

Hvis du er i tvivl om det er allergi, kan du læse en del om eksem her (oppe i toppen af siden, skal du trykke på eksem) http://eksem.astma-allergi.dk/ der er nævnt børneeksem, men det er ikke udelukkende børn der kan have det.

Du kan ligeledes læse mere om diverse forskellige parabener her http://eksem.astma-allergi.dk/regado.jsp?type=page&id=135&domain=this

I det hele taget er det en god side, og ikke kun for allergikere

Kommentar
Fra : svåge75

Dato : 08-02-08 12:54

HURRA - og farvel til cremer fra Aloe Vera, Cosmea og Nivea (den sidste dog til efterbarbering). Og tak for råd og inspiration, osse fra Ingelein.
Min dejlige mø sagde: Vask dine haser og skyl godt efter. Det gjorde jeg i bruseren før sengetid i går.
Skylningen skete med meget varmt vand - ca 52 grader, det er højt til hudkontakt. Strålerne udgjorde det for mine "beskidte" kradsende negle, så den vanvittige kløe blussede kortvarigt op og det føltes helt vildt dejligt, indtil kløen fortonede sig og huden var bedøvet eller?? Det har holdt sig indtil nu ca. 14 timer efter. HURRA igen. Der er nok osse forsvundet noget hudfedt, og de mange små sår fra kradsmærkerne, er der endnu. Jo mere man kradser selv med negle, der bliver vasket flere gange om dagen, jo mere "snavs" åbnes der for. Fra negle såvel som fra cremen. Jeg tør slet ikke tænke på at "cremere" mig mere. Den med bukserne har jeg tænkt på - alle disse microfiduser, vi får ind alle vegne. Men buskerne er fra sidste år, og vi har ikke skiftet vaskepulver. Nej, vores kat har ikke lopper (vidt viskestykkeprøven). Lidokain er prøvet, men virker kortvarigt og er smadder dyr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-08 12:59

Prøv engang at læse denne tråd, det er ikke det samme sig hos dig, men alligevel lidt

http://www.kandu.dk/spg108826.aspx

Kommentar
Fra : svåge75

Dato : 08-02-08 13:18

Tak til HelleBirgitte for al den info om de 200 arter Aloe Vera m.v.. Det kan være, jeg skal drikke noget af saften, så der tilføres olie indefra.

Til Norsted1: Nej vi er ikke blevet allergitestet. Tiltroen til læger er ikke ret stor mere. Kløen kom førhen hovedsagelig om vinteren, når luften var tør. Men kun når temperaturen skiftede fra ca. 8° til ca. 0°. Når frosten rigtigt satte ind, og luften tørrer ekstremt, var der ingen kløe. Nu er det næsten hele året. Måske aldersbetinget. Jeg har osse mistanke til, at cremerne lukker, så kløen forværres.

Pointsystemet: Jeg kan sørme ikke finde ud af, hvordan det virker. Jeg er ikke et udpræget konkurrencemenneske. Da jeg i dag lokkede mig ind, havde jeg 20 point stående foroven. For neden blev jeg lokket til at fordoble de 20 point ved et klik. Så forsvandt de 20 point foroven????? Måske skulle jeg læse på lektien endnu en gang.

Kommentar
Fra : svåge75

Dato : 08-02-08 13:22

Sig mig, hvordan kan meritdk ( 1. kommentar) vide, at jeg har udsigt ind over Aalborg herude fra 9230 Svenstrup???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-08 13:29

Citat
Sig mig, hvordan kan meritdk ( 1. kommentar) vide, at jeg har udsigt ind over Aalborg herude fra 9230 Svenstrup???

Det kan hun da heller ikke vide, det er en talemåde

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-02-08 14:09

hej nordsted1
Hvorfor frarådes brugen af HELOSAN. Hvilket stof i denne creme skulle ikke være god i brug over længere tid? - Jeg er tilhænger af HELOSAN og skulle da nødig gøre noget forkert.
Meeeen, sådan er der i grunden så meget. I Tyskland er de helt vilde med at fordømme vores almindelige kanel, som indeholder stoffet CUMARIN, som kan give leverskader. Den debat synes jeg aldrig vi har hørt herhjemme? Prøv at google på stoffet CUMARIN.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-08 14:19

Ingelein... typisk kan jeg ikke finde noget om hvor der står, at man ikke vedvarende må bruge Helosan, ej heller hvorfor

Det eneste jeg umiddelbart kan finde er dette fra netdoktor

Citat
Af de cremer du nævner kan f.eks. Helosan og Camferine faktisk både forværre og udløse et håndeksem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-02-08 14:26

Ingelein... Jeg tror Helosan'en må være ændret i indholdet siden jeg var storforbruger, så brug du bare los

Citat
Det er hverken en god ide at bruge Carbamid creme eller Helosan creme i ansigtet. Carbamid creme er beregnet til at bruge på hudområder med hård hud, og da huden i ansigtet er meget fin og tynd, er det ikke godt at smøre ansigtshuden med Carbamid. I Helosan creme er der adskillelige
urter og det er en meget fed creme. Da huden jo i ansigtet er tynd er den mere ømtålelig end de fleste andre hudområder, og urterne i Helosan cremen kan give allergi og virke irriterende på ansigtshuden.

Er alt jeg har kunne finde af negativ art,

herfra http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/spoergapoteket/spoergsmaalogsvar?id=29601&amcatid=24&amid=2&cx=740

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 08-02-08 16:06

Helosan indeholder allergifremmende stoffer iflg. sønnens hudlæge.

Og den der med sgpl. i huset, ja, min mand skal fgm også være rigtig syg før jeg tager ham alvorligt!!!
Så gå du til lægen hvis du skal have medhold.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-02-08 16:55

Hej
Er det mon ikke sådan at man selv er nødt til at afprøve, hvad der er allergifremkaldende? Da jeg var yngre kunne jeg ikke tåle NIVEA på grund af lanolinindholdet - og det er da ret så naturligt et produkt. Hvad der er godt for den ene, er det måske ikke for den anden.
Det med den tørre hud her i vintertiden skyldes jo også den tørre radiatorluft. Efter at jeg har mange grønne planter på mit arbejdsværelse synes jeg ligesom at luften er blevet bedre.
Kan det også have noget at gøre med alt vort elektroniske udstyr?
Om Printere osv. ved man jo at det er skadeligt.
Mange hilsner fra Ingelein, som snart skal ha' lidt vesterhavsluft !

Kommentar
Fra : svåge75

Dato : 08-02-08 19:48

Hej Ingelein!
Velkommen til den friske vesterhavsluft. På papsønnens fødselsdag 24.12. kørte vi derop. Resolut sprang han ud og borede sig ned i de frådende bølger. Som nu næsten københavner var han helt vild med stuntet. Vi andre sad i bilen og håbede, at han havde nok luft til at vi så ham dukke op igen.
Ja, Kamferine eller bare Kamfer creme, som Brugsens hedder i dag, er kun til hæle. Men er der ikke osse kamfer i Helosan?
Det med den tørre radiatorluft er osse lidt en talemåde. Den i forvejen tørre vinterluft trænger jo ind i huset. I stuen f.eks. får radiatorvarmen luften til at stige op under loftet, hvor den søger over med den modsatte væg og bliver afkølet. Den falder derfor ned langs "bagvæggen" og afkøles yderligere inden den smyger sig over gulvet tilbage til radiatoren. Undervejs bliver luften tørret yderligere ud, så stuen - eller vores kontor - kan komme helt ned på en fugtighedsprocent på 20. Og så er der dømt dårligt indeklima, som planterne hjælper gevaldigt på. Jo flere jo bedre.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 09-02-08 19:36

Citat
Der er meget kalk i vandet i Odense – det kalder man hårdt vand og måles i dH – og dette er til stor gene for både rørinstallationer, varmtvandsbeholdere og badeværelser m.m. Det betyder også, at man får mere tør hud og at sæben binder sig med kalken og danner kalksæbe. Det sidder i hår og på hud, og kan give eksem og kløe. Det sætter sig også i vasketøjet, og ikke alene ødelægge det tøjets farver, med kan ligeledes give kløe.

Måske har det noget med det et gøre.
Hele artiklen:

Ville de opdage at kalken forsvandt?

I en af Højstrups boligforeninger på Saxovej i Odense NV har man fjernet kalken fra det varme vand med et ionbytteanlæg, efter at denne metode blev godkendt af Miljøstyrelsen sidste år. Spørgsmålet var om beboerne ville opdage det?

Der er meget kalk i vandet i Odense – det kalder man hårdt vand og måles i dH – og dette er til stor gene for både rørinstallationer, varmtvandsbeholdere og badeværelser m.m. Det betyder også, at man får mere tør hud og at sæben binder sig med kalken og danner kalksæbe. Det sidder i hår og på hud, og kan give eksem og kløe. Det sætter sig også i vasketøjet, og ikke alene ødelægge det tøjets farver, med kan ligeledes give kløe.
Derfor var det meget heldigt at Miljøministeriet sidste år gav tilladelse til at fjerne kalken – i første omgang fra det varme vand – da man ikke alene kan spare mange 1000 kr. om året ved at slippe for kalken, men man også slipper for irriteret hud.

For at teste om det også virkede i praksis, valgte man at afprøve det på intetanende beboere i et par boligblokke. Det skal dertil siges, at der intet skadeligt er ved at fjerne kalken, så ingen ville lide overlast. Dette ved man fra de omliggende lande bl.a. Tyskland og England, hvor man i årevis har haft mulighed for det.

Forsøget startede i oktober sidste år, i samarbejde mellem Boligforeningen Højstrup og Det Rene Vand i Næstved, hvor man opsatte et ionbytteanlæg fra producenten Kinetico. Ionbytning kendes fra opvaskemaskiner, hvor der sidder et miniatureanlæg af samme type – det er derfor man hælder salt på opvaskemaskinen. Saltet bliver brugt til at regenerere de kugler der ligger i en beholder som snupper kalken og bytter den med natrium. Når kuglerne ikke kan snuppe mere kalk, skylles den i kloakken, og ny natrium tages fra saltet – og så starter det hele forfra.
Det er en gammelkendt metode til at fjerne kalk, og den kan, modsat magneter og ultralyd der kun påvirker kalken, fjerne kalken 100 %.

Når man så går i bad, og blander varmt kalkfrit vand med koldt kalkholdigt vand, ca. 70 % varmt og 30 % koldt, får man vand af en hårdhedsgrad der minder om vores nordiske lande.

Grander

Da man endnu ikke må fjerne kalken fra det kolde vand, valgte man tillige et andet system til at påvirke al vandet med – altså både det kolde og det varme. Det er fra producenten Grander, som kalder deres system ”vand vitalisering”. Grander systemet var temmelig ukendt indtil DR2 viste en temaudsendelse om vand. De kaldte udsendelse ”Kan vand huske”, og med ét blev Grander landskendt.
Vitaliseringen af vandet kan give sig udslag på mange måder. Det primære er, at vandet smager bedre og giver kroppen en bedre mikrobiologisk balance i mave og tarm, men Højstrups hovedinteresse i systemet er dets evne til at opløse slam i rørsystemerne og holde rørene frie for rust. Højstrup stod overfor at skulle skifte rør ud for mange millioner, men forsøget der strækker sig over 1-2 år, skal belyse om det er nødvendigt. Måske slipper man ikke for at skulle skifte de værst tilslammede rør ud, men hvis forsøget giver pote, kan man stadig spare mange millioner.
Lignende forsøg i Østrig og Tyskland har haft meget heldigt udfald, og Grander systemet er nu så udbredt i Østrig at over 2000 hoteller og svømmehaller bruger det med stor glæde.

Beboerne

Efter godt 3 mdr. fik beboerne et spørgeskema ind ad brevsprækken. De blev fortalt, at man havde lavet nogle tiltag mht. til både det kolde og det varme vand, og de skulle så svare på om de på en del forskellige områder havde mærket en forskel.
Og det havde de!
57 % havde opdaget at der var sket noget med det varme vand, og 30 % havde opdaget at det kolde vand var anderledes. De fleste havde opdaget at deres hud ikke længe var så tør efter bad, og flere syntes at vandet smagte bedre. Nogle syntes deres potteplanter og blomster i vaser klarede sig bedre, og rigtig mange havde opdaget, at det var meget lettere at gøre rent i badeværelset. Nogle synes at deres hår var lette at rede ud, og at det var blevet mere glansfuldt. Forbruget af shampoo var også faldet hos flere, og at tilkalkningen af bruseren var blevet mindre. Alt i alt meget positive besvarelser.

For at få så mange som muligt til at besvare skemaerne rettidigt, var der udlovet 2 gavekort til Tarupcenteret a 500 kr. til dem der blev afleveret senest 1. februar kl. 12.00. Det satte skub i sagerne, og et større antal end forventet fik besvaret og afleveret skemaet rettidigt.

De heldige vindere blev Jonna Thomsen og Christine Nørbork. Vinderne har fået besked.

Til sommer vil der blive uddelt et nyt spørgeskema – denne gang er beboerne forberedt – og der vil blive lavet tests af rørsystemets tilstand. Der er allerede pillet flere rør ud til undersøgelse, og disse ser meget lovende ud allerede efter få måneder.

Fremtiden

Det ser meget lyst ud for vandbehandlingsbranchen i Danmark, da samarbejdet med Miljøstyrelsen er blevet bedre, og da flere og flere får øjnene op for den større glæde, man kan have ved at behandle vandet. Det kræver dog en nøjere gennemgang af hver enkelt lejlighed, hvert hus eller hver boligblok, for at vurdere hvilken metode der er bedst og mest rentabel. Byggebranchen er især interesseret i vandbehandling, da et nyt badeværelse til flere hundrede tusinde, kan se meget kedeligt ud efter få ugers brug, hvis man ikke som minimum fjerner kalken i vandet. Drikkevandsanlæg på omvendt osmose til køkkenet er også blevet meget populært, fordi man er sikker på at vandet er helt fri for tungmetaller, pesticider og de andre 2-300.000 stoffer som kan findes i det danske postevand.
Mange behandlere og læger anbefaler også helt rent drikkevand til deres klienter og patienter, da rent vand hjælper kroppen af med gift og affaldsstoffer, og derved opnå hurtigere helbredelse. Da rent vand smager bedre, er det også lettere at få patienterne til at drikke det.

For ca. 50.000 kr. kan et parcelhus få behandlet vandet på forskellig vis. I Odense vil denne investering typisk være tjent hjem igen på 4-7 år, alt efter hvor stor husstanden er, hvor gamle installationerne er, og om man drikker kildevand til dagligt i stedet for postevand.
Udover at det er en god investering for huset og dets maskiner, og at man kan spare på varmeregningen, er det en daglig glæde ikke at få tør hud efter bad, at vasketøjet beholder farverne længere, at det er meget lettere at rengøre badeværelse, at kaffe og te smager bedre, at potteplanter og buketter holder sig længere, at akvarier er nemmere at holde, at kaffemaskiner og elkogere aldrig mere skal afkalkes, og at vandet smager bedre end dyrt kildevand.

Med venlig hilsen,

Søren Fokdal
fokdal@slagkilde.dk

Slagkilde - Det Rene Vand
Jernbanegade 13
4700 Næstved
Denmark
Ph. +45 35 13 21 20
mob. +45 51 76 32 39
www.det-rene-vand.dk

CVR nr.: 25 95 30 29

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-02-08 19:58

INDHOLDSSTOFFER i ALOE VERA GROUPS PRODUKTER
Forklaring til deklarationen på produkterne - indholdsstofferne er skrevet i alfabetisk orden

http://www.aloevera.dk/faktavis.asp

Accepteret svar
Fra : metteto

Modtaget 80 point
Dato : 10-02-08 21:17

Hej svåge

Du forhøjer, hvad vil du gerne have uddybet, eller ????
KH MEtte

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 10-02-08 21:23

Citat
hvilken det drejer sig om, er ikke forklaret.

Nærlæste dit spørgsmål og derfor dette svar
Citat

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 11-02-08 10:21

mht kløen. så gå systematisk til værks.

næste gang det sker tager du en antihistamin - så ved du at det er allergisk hvis det forsvinder.

næste skridt kan være at få en prøve på decubal på apoteket (men jeg kan forestille mig din kone har det allerede). det er den bedste creme mod tør hud. Den virker med det samme - personligt synes jeg aloe vera udtører huden.

næste skridt igen - skift bukser. går du meget i cowboy (som er stift) så skift til et par bløde der ikke gnider på huden. går du i uld, ja så har du nok allerede årsagen der...

sidste skridt. tag et par odentlige sjusser. forvinder kløen når du er lidt beruset, så har din kone ret
I så fald gælder det om at blive forelskede igen, ligge i ske og nyde verdnen...

held og lykke - og beklager men jeg orker ikke læse den sidste halvdel svar igennem.

Kommentar
Fra : svåge75

Dato : 11-02-08 14:31

mulberry.
Det er en go´ artikel om vand. Men jeg har ikke vidst, eller tænkt over, at kalk kunne være mulig årsag til kløe. Jeg har projekteret og ført tilsyn med vandværker for mange år siden. Det var dengang med Silhorkos blødgøringsanlæg og Krügers magnesiumanoder i det store varmtvandsbeholdere hos boligselskaberne. Varmemestrene snød med udslamning af disse beholdere, så der bl.a. dannedes thermofile bakterier - fik vi senere at vide det hed.
Vi har kun 10 °dH = 10 grader danske hårdhedsgrader. Vores opvaskemaskine fra 1999 har ikke fået fyldt salt på siden, og servicen er flot vasket. Så vandet her er forholdsvis blødt. Det er værre nede i Aabenraa på Barsø vandværk, der er hårdheden oppe på 33. Jo højere tal, jo mere kalk - calsium - er der i. Og jo mere sæbe, skal der bruges. På vores kommunes hjemmeside, kan man se hårdhedsgraden lige præcis hvor man bor. Det svinger nemlig i kommunen.

Kommentar
Fra : svåge75

Dato : 11-02-08 15:31

Helle Birgitte:
Jeg løb de stoffer igennem, som Aloe Vera Products bruger, og dem de ikke bruger. Hvad skal man nu tro - i det hele taget? De skriver, at de ikke bruger parabener og parfume. Men bag på min nyindkøbte Aloe Vera creme, som nu samler støv, står, at de bruger såvel methyl,- propyl -og ethylparaben samt parfume. Jeg fik en gang at vide af dem, der producerer "kølevæske" til spånbearbejdningsmaskiner (drejebænke) til jern og metal, at de til sidst kom parfumer i, så den tog den grimme lugt, som alt det andet stads i væsken frembragte!!
jomfruane:
Den med antihistamin glemte jeg helt at prøve denne gang. Decubal er brugt førhen, dyr, men go´. Cowboybukser - ææhh, jeg har aldrig haft et sådant par!!! Går i fløjslbukser af 60% bomuld og polyamid/lycra. Sjusserne og skeen m.m.m. - sikken et udtryk - er brugt/prøvet/godkendt - vi er stadig som nyforelskede i 2. ægteskab på 34. år. Den renselse og "skoldning" jeg foretog den 7.ds. holder minsandten endnu - 0 kløe nogen steder - iøvrigt var det 1. gang det kløede på haserne og så fuldstændig afsindigt vanvittigt. Mystisk, men utrolig lækkert - især om natten. Jeg gruer for, at det begynder at klø på hovedet!!!

Metteto:
Tak for tilbuddet om hjælp til det med pointene. Jeg må da kunne fatte Kadu´s forklaring. Eller osse vil jeg måske ikke - det med, hvad formålet egentlig er. Jeg vender tilbage, hvis jeg kløjs i det!

Kommentar
Fra : skytten49

Dato : 11-02-08 16:43

at sjuser kan tage kløe, betyder ikke at man er hys og kløen ikke er slem! beruselse svækker følesansen. beruselse kan også tage smerter, selv om de er virkelige nok.

Godkendelse af svar
Fra : svåge75

Dato : 16-02-08 13:27

Tak for svaret metteto. Jeg er sørme i vildrede med alt det pointhalløj. Skulle jeg ha´klikket på accept til alle de 22 svar jeg fik? Hvem har nu sat en grøn prik ved 3 stjerner, når jeg ville gi´ 4? Er det mine manglende acceptklik, der har taget mine point? At skulle acceptklikke vil jo ta´ en hulens tid, da alle skal indlæses. HJÆLP!

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 16-02-08 21:33

Hej svåge

Det var nu ikke fordi du skulle "købe" mit svar, blot fordi jeg synes det var svært at gennemskue hvorfor du forhøjede. Når man forhøjer er det som regel fordi man har brug for uddybende eller supplerende svar. Det er svært at hjælpe når man ikke ved hvad du har brug for.

Ang. pointsystemet: For nogen er det vigtigt med point, men ligegyldigt hvad er der den spilleregel at accepterer man ikke et svar (af de givne) indenfor 3 måneder bliver spørgsmålet annuleret, det har to konsekvenser: 1: at spørgsmålet "forsvinder, så de guldkorn, der måtte være serveret forsvinder ud i cyberspace, 2: det er der nogen herinde, der evner at rive andre i næsen, derfor anbefaler jeg at man lukke sine spørgsmål inden tidsfristen.

Du "skal" acceptere det svar der bedst besvarer dit spørgsmål. I stjerne-kategorien har kandu'erne forudfyldt, men du kan flytte "prikken" som det passer dig.

Håber du ikke læser dette som en belæring for det er det ikke ment som. Men jeg læser din slutbemærkning somom der er nogle ting i "spillereglerne" herinde der er lidt uigennemsigtige.

KH MEtte

Som stadig mener at Helo og Babyolie er den bedste behandling af enhver form for tør hud, men måske du skulle bede en læge om at kigge med. Selvom jeg nok ville give konen ret, hvis det var min egen gemal, der peb.