/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Refleks til vindue?
Fra : Grimstrup
Vist : 1195 gange
100 point
Dato : 07-02-08 13:16

Jeg står og skal bruger noget "refleks" til vores stue vindue, vi bor i lejlighed i stuen og vil gerne slippe for at folk kan se ind til os når de går forbi.. Hvad hedder sådan noget man klistre på vinduet hvor man så ikke kan se ind? Er det muligt at få noget så vi kan se ud?

Nogen der har et link til et sted hvor man kan anskaffe sig dette vidunder materiale:)?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-02-08 13:17

masser af farvehandlere sælger reflekterende folie

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-02-08 13:19

Det kan du købe hos autoforhandlere. Det er nemt at sætte på. Husk at vinduet skal være rent og tørt, og det må ikke være " luftbobler " indenunder.

Accepteret svar
Fra : NobleK

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-08 13:25
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-02-08 13:31

Grimstrup, hvis du bor til leje, tror jeg lige du skal vende den med udlejer. Det er jo ikke ligefrem noget der pynter...
Hvad med at investere i nogle persienner?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-02-08 13:33

hvis folk udenfor er pæne, er det da mere pynteligt med et spejl end med persienner. Og persienner er svære at at kigge ud igennem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-08 13:38

Grimstrup..Du skal lige være opmærksom på, at det folie du kommer på ruderne, gør at du får

det mørkere indendøre, og at det også i et mindre omfang, gør at du om sommeren får det varme

re

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-02-08 13:40

Hej igen. Jeg skal lige hilse og sige, man KAN godt kigge ind mellem persienner, hvis man er fræk nok. Har selv oplevet det IKKE prøvet!

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-02-08 13:43

Citat
hvis folk udenfor er pæne

- ja, det må Grimstrup jo så sikre sig...

Citat
Og persienner er svære at at kigge ud igennem

- vrøvl...

- men de pæne mennesker udenfor tror vel bare at der ligger et bordel bag spejlet...

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-02-08 13:46

så skal man da ha røde lamper???

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 07-02-08 13:48

hej Grimstrup

er det mon sådan noget som det her, du tænker på

Citat
Solfilterfilm

der beskytter mod

falmning-solvarme
blænding-indkik
glassplinter

http://www.sun-x.dk/

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-02-08 13:50

HA HA

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-08 13:51

Eller hva' med undergardiner f.eks som disse her http://www.gardisette.com/d/inleiding.html

Det kan folk da ikke tro er pga bordelvirksomhed

De undergardiner er meget brugt i campingvogne, de findes i mange forskellige mønstre.

Vi har dem i vores campingvogn, og lige først ville jeg tage dem ned, men opdagede at man sagtens kan få lyset ind uden at nogle kan kikke ind, lige bortset fra når lyset er tændt

Godkendelse af svar
Fra : Grimstrup

Dato : 07-02-08 13:57

Tusinde tak for de mange svar:)

Tror jeg har fundet hvad jeg ledte efter, endlig kan man få noget fred i sin egen stue:)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 07-02-08 14:21

Jow, men du skal lige huske på, at solfilteret virker som et spejl udaf til, og da jeg endnu ikke har set en kvinde gå forbi et spejl uden at skulle kigge, vil du opleve det som om, at folk kigger ind ad dine vinduer.

Men på den anden side kan der vel komme nogle sjove episoder ud af det.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 07-02-08 14:45

jeg har hørt noget om at termoruder kan punktere
ved brug af film specielt hvis filmen ikke dækker hele fladen

noget med at der skabes forskellige spændinger / temperatur forskelle i glasset
(desværre ingen links)