/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
web-cam
Fra : zuri
Vist : 1115 gange
50 point
Dato : 07-02-08 10:04

Har lige købt web-cam og dette fungere som sådan også bortset fra at lyden falder ud, når der tales.
Alle test fungere korrekt og høres fint, men så snart jeg går på msn og starter samtale falder lyden ud.
Et andet problem er at min pc "fryser", hvis jeg har for mange dvs 4 vinduer oppe som man jo åbenbart skal have, når man bruger web-cam og msn.
Jeg kører xp og web-cam er en logitech messenger. Jeg har 61% ledig plads.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-08 10:08

hmm logitech messenger kender jeg ikke - men logitech har det med at drille

hvorfor skal du have 4 vinduer åbne - jeg bruger selv logitec cam og skal da ikke bruge selve programmet (synligt) men bare bruge indstillingerne i messenger - ligemeget hvilken der er tale om

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 07-02-08 10:12

Øh - msn og web-cam er nyt for mig. Skal man da ikke starte web-cam først? (dumt spørsmål)

Kommentar
Fra : zith

Dato : 07-02-08 10:15

det tror jeg ikke er nødvendigt det starter som regel automatisk når du laver en video samtale på msn.

Er der nok ram i din pc??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-08 10:17

lige præcis ikke - når softwaren er kørt ind bruger du lige programmet til at justere så det ser ok ud - og derpå til indstillingerne i messenger

(sådan har det altid været her i hvertfald)

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 07-02-08 10:17

Det burde der være

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-08 10:20

ps logitech messenger er et program i programmet kig lige hvad dit cam rigtigt hedder

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-02-08 10:21

Når jeg er på en side med webcam og det er på og hvis så selve webcameraets program også opstartes får jeg også problemer såe enten det ene eller det andet

Kommentar
Fra : zith

Dato : 07-02-08 10:21

Er det kun når du starter dit webcam den går i stå??

Men ellers er det bare at gå ind i msn og kører løs med cam...

Lyd er ikke altid det bedste at kører igennem et webcam det er bedre hvis du har en rigtig microfon som kan sidde nogenlunde tæt på din mund

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 07-02-08 10:27

cameraet hedder logitech quickcam messenger.
Prøver lige at koble head-set til også

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 60 point
Dato : 07-02-08 10:34

husk at indstille lyden og videoen gennem messenger så

ps - når du kører cam er det en god ide at sørge for at diskoprydde og diskdefragmentere ret ofte

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 07-02-08 11:01

Har koblet head-set til og indstillet det i msn (det var noget af det jeg íkke havde gjort, så nu starter den op,når der er brug for det.) Lyden går fint igennem med mikrofonen til head-set.

Lader lige spørgsmålet stå åben et par dage endnu, da jeg gerne vil se om det virker.
Forløbelig tak for hjælpen allesammen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-02-08 11:08

Kommentar
Fra : zith

Dato : 07-02-08 11:53

Jamen det lyder til at det kom til at virke

God fornøjelse med det

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 08-02-08 12:12

HM nu har jeg fundet en at teste web-cam sammen og ikke kun lyden.
Lyden fungerer som den skal, når jeg foretager lyd opkald, men ikke når jeg foretager video opkald, så hvad gør jeg nu?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-02-08 12:17

du - kig lige under brugerdefinerede på windows update - der har været opdateringer til cam-brugere over en måneds tid nu !

Kommentar
Fra : zuri

Dato : 08-02-08 14:11

lader til at være i orden.
Kan det skyldes modtager ikke har web-cam.
Modtager kan se mig, men ikke høre.

Godkendelse af svar
Fra : zuri

Dato : 10-02-08 17:43

Tak for svaret miritdk.
Nu kører det vist det hele.
Både lyd opkald og video opkald.
Det var min windows firewall, der blokerede lyden i videoopkaldene.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-02-08 18:13

jamen øhhh - ihh - så fandt du jo selv svaret og skulle ikke acceptere da - men selvtak alligevel