/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
SEMBO Nogen der har prøvet dem
Fra : lilleli
Vist : 1935 gange
100 point
Dato : 07-02-08 09:58

Har set et site på nettet - sembo.dk hvor man kan købe individuelle ferierejser mv. Er der nogen der kender dem eller har rejst med dem? Jeg vil gerne høre om de er ok. Det første der slog mig var at de ikke er omfattet af rejsegarantofonden - det er et svensk selskab...

Tak
lilleli

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-08 10:28

Ingen Rejsegaranti = så er jeg gået. For hvad mangler ellers, og det er nemt nok at stille en flot hjemmeside op, uden at man er sikker på om resten fungerer.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 07-02-08 10:38

På deres svenske side står følgende

Citat
Resegaranti - När du köper en paketresa (en kombination av minst två av följande: flyg, hotell, hyrbil, färja, transfer, evenemang) gäller resegarantin. Det innebär att du kan få ersättning ur resegarantin om resan blir inställd eller av annan anledning inte blir av. Sembo ställer resegaranti upp till 40 miljoner kronor på paketresor hos kammarkollegiet och ser därmed till att resegarantin skyddar dig. På kammarkollegiets hemsida kan du läsa mer information om resegarantin.Under de allmänna villkoren finns en mer detaljerad beskrivning om vad som innefattas av resegarantin.

Om du har köpt t e x ditt boende separat agerar Sembo endast som förmedlare av hotellet. Vi gör naturligtvis det bästa vi kan för att hjälpa till, men kan inte garantera att ni får tillbaka några pengar. Har du köpt en flygbiljett separat så ingår det hos Sembo alltid en försäkring mot flygbolagets eventuella konkurs

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-08 10:41

Så de har rejsegaranti, blot skal du bruge mindst to ting fra deres pakkeløsninger, dvs fly, hotel, udlejningsbil, færge.. så gælder rejsegarantien, og det må da også gælde for billetter købt gennem den danske side, ellers så prøv at ringe til dem og forhør dig

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-02-08 10:49

Nåe ja - man kunne også læse det hele først.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 07-02-08 10:54

Rejsegarantifonden dækker pakkerejser der er købt af rejsearrangører eller agenter med kontor i Danmark.

Hvis du har købt rejsen i andet EU-land ex. via internettet, vil du være dækket af det pgl. lands rejsegarantiregler.

Link til info:

http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Ren_besked/Ren_Besked_om_rejser.pdf

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 07-02-08 12:34

Som de selv skriver...hmmm

Citat
DET ER TRYGT AT BOOKE MED SEMBO
Sembo har IATA-licens og rejsegaranti hos Kammarkollegiet (Rejsegarantifonden). Det betyder, at du som køber en pakkerejse hos Sembo er forsikret med rejseafbrydelse i tilfælde af, at flyselskabet eller hotellet går i betalingsstandsning.

Godkendelse af svar
Fra : lilleli

Dato : 07-02-08 12:48

Tak for svaret Nordsted1. Jeg sad og durfede på den danske side og kunne intet se - ha lige nu også set at Stena har købt firmaet og lagt det ind som et datterselskab. Går udfra at svensk rejsegaranti ligner den danske hvor man jo også kun er dækket ved pakkerejser: 1 fly og min et nats hotel eller lejebilmv. Mange TAK - er et vildt godt site med gode muligheder for at skræddersy mht datoer mv...
lilleli

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-02-08 13:39

Selv tak, og god tur

Kommentar
Fra : andre123

Dato : 07-02-08 20:38

Lige inden at du bestiller - så check lige TV2 Basta her :
http://programmer-dyn.tv2.dk/basta/article.php/id-8602855.html

Den svenske rejsegaranti er vist ikke ligeså god som den danske..