/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Device manager: Mangler driver
Fra : Sygate
Vist : 698 gange
500 point
Dato : 06-02-08 22:14

Hejsa !

Jeg har lige smidt en xp pro 64bit på min maskine.

Under device manager står der at jeg mangler en driver til noget der hedder:

other devices
Modem device on high definition audio bus

Hvad er det og hvad skal jeg downloade for at få det i brug?

Jeg har en CD med alle driverne og har også betalt for at bruge Driver detective og det hele. Men den forsvinder ikke...

Nogen der aner hvad det er?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-02-08 22:17

Måske det ville hjælpe at fortælle hvilken maskine der er tale om.

Men en simpel google søgning på din beskrivelse peger på et indbygget (fax)modem der mangler en driver...

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 06-02-08 22:25

Hejsa !

Der er tale om en Dell Precision M6300..

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 510 point
Dato : 06-02-08 22:30

I så fald er det jo nok den her svend der mangler noget driverhalløj:
Wired: 56K5 V.92 Internal Modem, 10/100/1000

Dell's driver-download:
http://support.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=WXPX&osl=EN&catid=20&impid=-1&servicetag=&SystemID=PREC_M6300&hidos=WXPX&hidlang=en

Kommentar
Fra : zith

Dato : 07-02-08 10:17

hvis du kigger på den cd du har fået med er der ikke noget der hedder modem noget på den??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-02-08 19:06

det er som nævnt tidligere dit modem der mangler en driver. Prøv at opdatere den automatisk i enhedshåndtering via nettet så plejer der at blive fundet en der passer. Eller så hent den driver berpox har fundet og den fungerer garanteret.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 07-02-08 20:45

Tak for hjælpen allesammen..