/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook
Fra : ConniePige
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 06-02-08 19:26

Hej derude

Sidder lige og knokler lidt med TDC mail og det at alle fem mailadr. går i samme indbakke...er så af TDC blevet henvist til følgende side http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=5684 ....der er bare lige det lille MEN at jeg ikke har Ekspress, men bare Outlook 2003 som jeg meget gerne vil beholde.....

Nogen der ved hvordan man oprette en sådan regl i outlook....???

Connie

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 06-02-08 19:34

Det er næsten det samme i Outlook 2003.
Det hedder bare <Funktioner><regler og beskeder...>

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 06-02-08 19:39

Okay så er jeg da lidt klogere og nogenlund rigtig på vej...kan du evt lidt mere...???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-08 19:54

kig i linket og følg det - til:
1 skal ikke hente 2,3,4,5
2 skal ikke hente 1, 3, 4, 5
3 skal ikke hente 1,2,4,5
4 skal ikke hente 1,2,3,5
5 skal ikke hente 1,2,3,4 fra server

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 06-02-08 20:11

Hej miritdk

Jeg er ked af , men jeg er altså ikke helt med her....kan godt se, at det er mailadresserne du kalder 1 2 3 4 5 og det er jeg helt med på...men men....kan ikke komme derhen hvor man skal sortere på den måde....de regler jeg har her på min skærm ser helt anderledes ud..

først valg af indgående mails eller afsendt

så skal der sættes flueben i hvilke betingelser der skal være opfyldt

og hvad skal der ske med meddelelsen

Det lyder meget nemt og plejer sgu osse sagtens at kunne det her selv...men syntes bare ikke at de ting jeg kan sætte flueben i passer til noget som helst af det jeg skal bruge....men er sgu nok bare ikke klog nok....griner

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-08 20:14

bruger ikke outlook mere sååååååååeehh - sorry - en eller anden må komme til her

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 06-02-08 20:16

Det er heeelt iorden miritdk...

Sidder I så allesammen med, det der i min verden er et meget kedeligt mailprogram Ekspress....eller...????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-08 20:26

hvorfor er oe kedelig ?

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 06-02-08 20:30

Hmm....ja hvorfor er det....syntes bare at i forhold til outlook hvor man har tingene opstilt i kolonner og med kalender osv....giver et lidt mere overskueligt overblik.

Måske er ordet kedeligt ikke dækkende men så meget enkelt da..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-02-08 20:32

det er jo DET - - oe er ikke kedelig hvis man er kreativ

outlook brugte jeg kun i forbindelse med arbejde - her kommer den ikke ind på vilkår - fylder a h til osv - ikke nødvendigt

Kommentar
Fra : iah

Dato : 06-02-08 21:20

Køre regler manuelt

1. Klik på Post i navigationsruden.

2. Klik på Regler og beskeder i menuen Funktioner.

3. Hvis du har mere end én e-mail-konto, skal du klikke på den ønskede indbakke på listen
B]Anvend ændringer på denne mappe. [/B]

4. Klik på Kør regler nu.

5. Marker afkrydsningsfeltet ud for de regler, du vil køre, på listen Marker de regler, der skal køres.

6. Benyt en af følgende fremgangsmåder:
Køre regler på den aktive mappe

Marker afkrydsningsfeltet Medtag undermapper, hvis du også vil køre reglerne på undermapper.
Vælg den type meddelelser, du vil køre reglen på, på listen Anvend regler på, og klik derefter på Kør nu.
Køre regler på en anden mappe

Klik på Gennemse, hvis du vil ændre, hvilken mappe reglerne skal køres i.
Marker afkrydsningsfeltet Medtag undermapper, hvis du også vil køre reglerne på undermapperne.
Vælg den type meddelelser, du vil køre reglen på, på listen Anvend regler på, og klik derefter på Kør nu.

Bemærk! Regler køres i den rækkefølge, de vises på listen Marker de regler, der skal køres. Kørselsrækkefølgen kan kun ændres på listen over regler i dialogboksen Regler og beskeder.

Kommentar
Fra : ConniePige

Dato : 07-02-08 18:24

Hej iah

Sorry, jeg ikke har set dig før nu.....men vender lige tilbage når jeg senere idag har afprøvet det du skriver....

Connie

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 07-02-08 21:13

Den funktion der henvises i linket til TDC findes (desværre) ikke i MS Outlook. Du kan (så vidt jeg kan gennemskue) ikke finde en valgmulighed der siger " hent ikke fra server".

Jeg/vi har selv oprette 3 mailadresse og som du er inde på så ender al post i indbakken. Det jeg har gjort er at oprette en "Microsoft privat mappe" for hver mailadresse og så lavet nogle regler. I reglerne udsøges hentet post og der søges efter maiiadressen.
F. eks regel 1: Post sendt til adressen "Navn 1@mail.dk" flyttes til mappen "Navn 1".
Regel 2: Post sendt til "navn 2 @mail.dk" flyttes til mappen "navn 2".
OSV.
Det jeg opnår er at sortere den indkomne post til 3 forskellige mapper. Nu har vi ikke brug for at skjule eller holde hinandens mail hemmelig, men regner med at den enkelte kun læser egen post.

Hvis dit formål f. eks. er at skjule din egen post vil jeg foreslå denne metode.
Du skal oprette flere brugerkonti på PC'en. På din egen konti skal du have et password. Når du i Outlook opretter de forskellige private mapper skal du minst på den mappe, der bærer dit navn angive en adgangskode.
Nu vil de andre brugere ikke kunne åbne din mappe.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 07-02-08 21:20

Jeg glemte lige en ganske væsntlig ting.
Kun din brugerkonti må være oprettet som computeradministrator.