/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
stationær com til fladskærms t
Fra : vieira
Vist : 500 gange
50 point
Dato : 06-02-08 17:05

Hej

Har lige et lille problem med min fjernsyns/pc forbindelse.

jeg har købt et dvi-hdmi stik sat det i computer og fjernsyn så jeg kan se downloadede ting fra min pc på mit fladskærms tv.

Nu har jeg fået mit baggrunds billede op på tv´et men kun det.Ikke ikonerne
fra skrivebordet.

Er der nogen der ved hvordan jeg får for eksempel afspillet dvd billede frem på fjernsynet.

på forhånd tak

Allan

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 07-02-08 00:22

Citat
Nu har jeg fået mit baggrunds billede op på tv´et men kun det.Ikke ikonerne
fra skrivebordet.

Betaler du Licens_____

En mulighed kunne VEL VÆRE, at du IKKE har
gjort Windows ''offentlig'' tilgængelig =?

De MAPPER du ''skal'' dele, skal være tilgængelige = FOR ANDRE.
Sikkert også HELE din PC.

Prøv at højreklik på den mappe/ ?? du vil dele
OG GØR DEN OFFENTLIG/ fjerne alle begrænsninger.

Ellers kan det være at dit spørgsmål forvirrer visse brugere.

Prøv start/ kontrolpanel/ system ? TILLADELSER ?

EN ANDEN TING_________XP HOME/ PRO / VISTA / ELLER hvad___????

Ellers prøv at spørg om MS og MEDIA_ plejer at gie POTE.

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 07-02-08 01:21

hej igen

jeg er squ ikke helt med på hvad du mener.

licens. jeg regner med det er org windows du tænker på, ja det er windows XP jeg har.

jeg forstår ikke helt det der med at dele mapper og tilladelser som du skriver om??

håber på du/i kan hjælpe mig videre

Kommentar
Fra : zith

Dato : 07-02-08 10:47

Det som du skriver i dit spørgsmål det lyder som om du har forlænget din baggund hvad sker der hvis du nu tager et vindue og flytter det ud i begge sider kan du så se det kommer over på fjernsyn??

Accepteret svar
Fra : NobleK

Modtaget 50 point
Dato : 07-02-08 14:55

zith har nok ret. Som default vil Windows udvide billedet så du får to skriveborde. Dette er hvad man bruger hvis man f.eks. har to skærme tilsluttet din PC. Det nye skrivebord er tomt da alle dine ikoner ligger på det første. Du kan nu enten flytte din Media player til den anden skærm (dit fjernsyn), eller sætte computeren op til at klone billedet i stedet så du får det samme billede på begge skærme. Hvis du ikke kan finde ud af det kan du fortælle hvilken windows du bruger samt hvilket grafikkort (nVidia, ATI, osv.), og så kan vi prøve at guide dig igennem.

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 07-02-08 19:54

nu har jeg så fået billede på fjernsynet, så langt så godt pyyyyyyyyyhhhhh.

næste problem er nu hvordan jeg får lyd på, det er ligesom lidt vigtigt når man nu har biledet.

kan man få nogle ekstra stik at sætte på eller kan man gøre noget andet, jeg har sagt kun et dvi-hdmi stik mellem computer og fladskærms tv.

Bagpå er der kun de sædvanlige plads til stik rød, grøn og hvid, skal de bruges eller???

Kommentar
Fra : zith

Dato : 08-02-08 07:53

jeg tror måske du skal bruge et scart stik til at gå ind i dit tv og så over i nogle stik fra pc'en nu er det længe siden jeg har prøvet på det her men da jeg gjorde var det et stik det sad på mit tv-out kort i pc'en og det stik skulle sidde i et scart kabel

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 08-02-08 08:47

Citat
jeg tror måske du skal bruge et scart stik til at gå ind i dit tv

Eftersom hans tv har et HDMI stik går jeg ud fra at det er et digitalt fladskærms tv. Derfor ville det være synd hvis han brugte grafikkortets TV-out og et scart kabel da de er analoge. Meget af billedekvaliteten ville blive mistet på den konto.
Har dit fjernsyn nogen form for lyd indgang? Det har den muligvis ikke... Har du ellers nogen form for lydsystem ved dit fjernsyn? Et cinema surroundsystem ville være det bedste, men et almindeligt musikanlæg med lyd indgang ville også kunne bruges. I så fald skal du bare tage lyden fra computeren ind i den.

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 08-02-08 09:05

hej

jeg har 2 dvi audio indgange

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 08-02-08 09:17

Er det på fjernsynet? Hvilken model tv er det egentlig? Hvilke udgange har du i dit lydkort?

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 08-02-08 09:29

ja det er på fjrnsynet

det er et 32 " philips 5321 fladskærmstv, ang udgange på lydkort så har jeg de der tre farver rød grøn og gul ved ikke lige hvad de betyder, håber det er til lidt hjælp

Kommentar
Fra : vieira

Dato : 08-02-08 10:29

nu kører det tak for hjælpen allesammen

Godkendelse af svar
Fra : vieira

Dato : 08-02-08 10:29

Tak for svaret NobleK.

Kommentar
Fra : NobleK

Dato : 08-02-08 17:25

Det var da så lidt