/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Dårlig TV signal.
Fra : 100241
Vist : 1121 gange
200 point
Dato : 06-02-08 16:49

Efter at have koblet en radio på bredbånds antennen med en T splitter er visse pogrammer på TV blevet ringe ,hvordan undgår jeg dette?Jeg har 2 TV og 2 radioer +IP telefoni på fælles antennen.

Kommentar
Fra : cool2000000

Dato : 06-02-08 16:52

Måske er forbindelsen dårlig, men det skal du snakke med din selskab om,...

ellers også sidder stikket/kablet ikke ordenlig fast..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 06-02-08 17:11

Tjek dit stik. Skærmingen skal ikke komme i nær center tråden.
alimak

Kommentar
Fra : 100241

Dato : 06-02-08 17:54

Indgangs signal ved vejen er målt og fundet ok.Skærm og leder er udført korekt.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 06-02-08 19:41

Prøv at brug sådan en fra linket

http://www.ippt.dk/fittings/kabel-tv_splitter.asp

Efter vi fik Profiber ind havde vi samme problem.. men det hjalp med sådan en fra
haral nyborg

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 06-02-08 21:19

Det første du skal sikre dig, er at dit net og tv signal bliver adskilt i det filter som du måtte have, og at du ikke herefter blander tingene.
Når du har flere enheder på radio/tv kablet, kan det være for stor belastning for signalet, og derfor især på tv-billedet giver dårligere billed.
De billige TV-splittere, er ikke særlig effektive, og hvis der er filter i den (hvad der er i nogen af dem) vil dette filter i sig selv, svægge signalet en smule.
Jeg køre med 4 TV på min stofakabel, hvilket resulterede i dårlige billeder, især når der er tændt for flere apperater.
Jeg har gjort det, at jeg havde et delefilter, umiddelbart efter indgangsdåsen. Et kabel til stueplan og et til 1. sal.
I enden af disse kabler, har jeg anbragt en antenneforstærker med 2 udgange, på hvert kabel.
Så nu er der klart signal på alle fire fjernsyn, og ingen forstyrelser.
Disse forstærkere koster omkring 100 kr. og kan købes mange steder, bl.a. i Bilka(ndu), Harald nyskrald, samt i Jem og Fis.
En sådan forstærker vil også kunne løse dine problemer. De kan også købes med 3 og 4 udgange.

Godkendelse af svar
Fra : 100241

Dato : 07-02-08 09:45

Tak for svaret severino.