/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
selvangivelse - årsopgørlse
Fra : maler-fidusen
Vist : 695 gange
50 point
Dato : 06-02-08 11:51

jeg sidder og kigger gamle årsopgørelser og er lidt i tvivl om hvor pokker tallene kommer fra.

Når man beregner bundskat tager man personlig indkomst - 5,48% -- men når man så regner mellemskatten kan jeg slet ikke finde ud af hvor de har fået tallet fra?
det er 6% af personlig indkomst minus hvad?? det tal kan jeg slet ikke finde frem til ... og det samme gælder topskat mv. Jeg har regnet baglæng og forlæns og kan slet ikke få det til at passe med de oplyste indkomster og udgifter... hjælp...

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-02-08 12:19

Når jeg tar min kones årsopgørelse frem, så er første linje i skatteberegningen:

Bundskat 5,48% af (xxx + yyy)

De 5,48% findes på http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1614602
xxx er personlig indkomst efter AMIB (se forsiden af årsopgørelsen)
yyy er kapitalindkomst (se forsiden af årsopgørelsen)

o.s.v.

Hele opbygningen er beskrevet på http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/skattenidanmarki2006/?nav=crumbs

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 06-02-08 12:29

men det beløb der trækkes fra i mellemskatten er ikke det beløb der står i kapitalindkomsten??

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-02-08 12:38

Det link du fik sagde (2007): Bundfradrag for mellemskat (efter AM-bidrag er trukket fra indkomst) 272.600 kr.

Søg selv - det er svært at forklare en årsopgørelse uden at se den (og jeg orker nok heller ikke - sorry)

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 06-02-08 13:07

oki.... men kan bare ikke få tallene til at passe på vores den ene -- godt på den anden som jeg synes virker lidt mystisk -.--det er for 2006 jeg kigger

Annuller spørgsmålet
Fra : maler-fidusen

Dato : 06-02-08 13:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål