/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Angreb fra en spamrobot
Fra : moltov
Vist : 1109 gange
100 point
Dato : 06-02-08 08:44

Hejsa

Jeg har en formular som desværre er blevet fanget af en spamrobot. Hvordan får jeg stoppet de latterlige reklamer? Formularen er en del af et CMS system, og derfor er mine rettigheder i rettelse af formularen begrænset.

VH
Moltov

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-02-08 09:03

Nogen må jo have rettigheder....

Slet den og lav en ny....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 06-02-08 09:47

Når du laver en hjemmeside så lad være med at skrive E-mail adresse.
Lav teksten om til et logo, så kan diverse robotter ikke fange din E-mail adresse.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-02-08 09:49

Du kan kryptere din mailadresse så robotterne ikke kan aflæse den i din kode - læs her http://www.hjemmesideskolen.dk/html/links.asp?id=links5

Det må du kunne rette i dit CMS system.

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 06-02-08 10:04

Hej Alle

Jamen, selve mailadressen står jo kun i formularen. Ikke på selve siden. Kan man så stadigvæk kryptere mailen?

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 06-02-08 10:54

Den skal krypteres i koden i formularen - det er her den bliver aflæst - du udskifter blot din email i koden med den kryptering som du laver her http://www.hjemmesideskolen.dk/services/adressekoder.asp og det virker.

Men husk lige at din nuværende emailadresse er inde i spamrobotterne, så måske skulle du bruge en anden emailadresse og så kryptere denne.

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 06-02-08 16:42

Hey...

Du kan se mit indlæg her også:

http://www.kandu.dk/Spg116124.aspx

Undgå snabela på hjemmesider.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 07-02-08 04:21

Citat
Nogen må jo have rettigheder....
Slet den og lav en ny....

MED ANDRE ORD_________HVORNÅR OVERTAGER DU dette FORUM.

Citat
så lad være med at skrive E-mail adresse.

Så skal det gøres INDEN__ den ryger over MYSQL/ og andre basser.
Men det hjælper IKKE på selve scriptet___LOL

Eller få en ''kode'' der kræver ? godkendelse = indtast kode, før de kommer videre.
Eller BARE kræv LOGIN__ har selv et par disse 'gratis'' CMS´er
SIKKERT derfor de er gratis, ALT ryger IND, medmindre og alt andet.

Du kan ?? også vælge at kryptere hele siden.
MEN om den så virker som den skal ?
http://www.google.dk/search?hl=da&q=htmlcrypt&btnG=S%C3%B8g&meta=
www.htmlprotector.com
Virker på almindelige ''sider'' både mod det ene og andet.
MEN PHP ???

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 07-02-08 04:24

Citat
Formularen er en del af et CMS system

Og det HEDDER_____?

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 07-02-08 04:25

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 07-02-08 08:12

Hej Poul Juul

Tester lige

Moltov

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 07-02-08 11:48

Tak for svaret bentjuul. Det ser sku ud til at det var svaret...Der er ikke kommet noget efter jeg har lavet det om, og det plejer der ellers.

Tak for hjælpen.

VH
Moltov