/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
sygdom
Fra : rosenkilde
Vist : 690 gange
100 point
Dato : 27-09-01 20:27

Hej
Jeg har konstateret at jeg jeg har fiskedræber i mit akv. så nu er de i behandling. Men nu har mine sværdrager det dårligt ser det ud til. Deres halefinner er klappet sammen er der nogle der ved hvad det kan skyldes. De ser faktisk ud til at de er ved at dø.

Håber på at der er nogle der kan hjælpe.

På forhånd tak...

Mvh
Henrik

Accepteret svar
Fra : AnnaS

Modtaget 100 point
Dato : 28-09-01 09:01

Når finnerne klapper sammen på din sværddrager kan det skyldes dårlig vandkvalitet - altså at der er bakterier i vandet. Prøv at udskifte vandet i dit akvarium, det kan hjælpe :)

Skift altid en fjerdedel af vandet i dit akvarium hver måned. Hvis du har filterpumpe, så rens filteret hver 14.dag.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 28-09-01 09:08

Det kan skyldes vandkvaliteten det er før set, men det kan også være en parasit. Jeg ville tage fiskene op, for med parasitter er der næsten aldrig noget at gøre hvis man er nået dertil hvor fiskene ser døende ud :( Der er nogle dyrlæger der har forskellige midler mod parasitter i akvariet men det er så vandvittigt dyrt at jeg aldrig selv har behandlet mit akvarie med det.

Kommentar
Fra : rosenkilde

Dato : 28-09-01 10:31

Hej igen tak for svaret det var bare for sent de er desvære døde her til morgen der er ikke noget med vandet det er testet,og jeg skifter vand hver måned og min spandpumpe bliver renset med mellemrum.