/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Utæt tag i udestue
Fra : soren-v-jensen
Vist : 6457 gange
20 point
Dato : 05-02-08 20:21

Vi har en udestue med termotag, hvor der bliver ved med at komme regnvand piblende ind, der hvor taget er samlet lige ved en trælægte, vi har prøvet at give silicone både udvendigt og indvendigt, men det er som om silicone ikke vil binde rigtigt på træet, så vandet bliver ved med at lave en lille rende mellem træ og silicone.
Vi har prøvet med mange slags silicone også dem til vådrum og været opmærksom på at træ og loft er helt tørt, men lige lidt hjælper det det regner stadig igennem.
Håber nogen har en god ide, da vi er træt af spande på gulvet.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-02-08 20:27

Prøv med FLASH BÅND det skal varmes på med enten varmeblæser El eller gasbrænder, husk alt skal være tørt

Kommentar
Fra : alarm112

Dato : 05-02-08 20:50

I kan også prøve med Tagfugemasse og så sætte en Aluskinne på.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-02-08 20:51

Thermotag er jo mange ting, men jeg regner med det er et PVC.
Er det ikke ved en skrue, som skal spændes, eller have ny pakning.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 22:37

Er det midt i taget mellem 2 plader så fugebånd imellem

Mvh sunoFisk

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-02-08 23:50

DANALIM har en fin tagtætnigsmasse i patronform, som bare kan det der. Men ligesom alle de andre forslag skal det bruges udefra, altså inden vandet kommer ind i konstruktionen.
mvh
pbp

Og den binder også på alle overflader, der ikke er direkte våde, så tør af først!

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 06-02-08 09:16

Du er helt sikker på, at det ikke er kondens, som dannes indvendigt ???

Kommentar
Fra : soren-v-jensen

Dato : 06-02-08 20:32

Tak for alle jeres svar.

Det er ikke kondens desværre, da det kun kommer når det regner, og det løber i en lille fin kanal i siliconen.

Jeg vil prøve igen udefra, når det forhåbentlig snart bliver tørring i luften igen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 06-02-08 22:15

hvis du tørrer af med en klud, får du DANAen til at hæfte!

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-02-08 09:23

Hvad med at prøve at sprøjte med en vandslange så kan du vel lokaliserer hvor omkring det er at det er galt

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 23-03-08 17:11

Jamen generelt skal vandindtrængen i tag repareres udefra. "Lapperi" indefra duer ikke. Så når det bliver lidt varmere og tørt i vejret må du på taget og lokalisere og reparere skaden.
Læg noget spån- eller krydsfinerplader op til at kravle på, så du ikke får lavet nye skader.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-03-08 19:08

Er det stadig utæt ??