/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Stikkontakt med jord.
Fra : zoik
Vist : 885 gange
50 point
Dato : 05-02-08 19:36

Hejsa.

Jeg skal have flyttet en stikkontakt med "jord" en meter, da den sidder vildt dårligt
Skal der en autorisert installatør til at udføre dette eller kan jeg selv forlænge ledningen den meter det drejer sig om og så genmontere den stikkontakt jeg har haft taget af?

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 60 point
Dato : 05-02-08 19:38

Det må du ikke......det er en fast installation der skal ændres - så det kræver en aut. installatør.

Kommentar
Fra : 15063637

Dato : 05-02-08 19:38

Efter reglerne skal der en autorisert installatør til.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 19:41

Ja det er nemlig rigtigt Ak ja de regler Kender du ikke en ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 19:43

En autoriseret ville heller ikke forlænge men sætte en ny hele vejen

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : zoik

Dato : 05-02-08 19:46

Super, tak for de hurtige svar, tror jeg... I har lige kostet mig et håndværkerbesøg nemlig! He he

Godkendelse af svar
Fra : zoik

Dato : 05-02-08 19:47

Tak for svaret berpox. Du var hurtigst så pointene går i din retning,

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-02-08 20:01

Citat
Det må du ikke......det er en fast installation der skal ændres - så det kræver en aut. installatør.

Hvis man kan selv hvorfor betale for det????

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 05-02-08 20:03

Tre ledninger fase,nul og jord flyt den selv

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-02-08 21:10

dr_dem - ingen tvivl om, at mange kan flytte sådan en kontakt på den teknisk korrekte måde. Men der er også mange der TROR de kan flytte en kontakt på teknisk korrekt måde, så alle love, regler, direktiver, bekendgørelser og standarder er overholdt.
Jeg har set meget klamp hvor forlængelser og udvidelser af en installation bestemt ikke er udført forskriftmæssigt. Klamp som det ikke kræver en installatøreksamen at gennemskue, hvis blot man er i besiddelse af et minimum af teknisk og lovgivningsmæssig indsigt.

- men det var ikke det spørgsmålet gik på, vel?