/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Forhindring af datakørsel
Fra : Otnob
Vist : 1242 gange
500 point
Dato : 05-02-08 16:34

Er der nogen som kender til denne meddelelse som jeg har fået i nogen tid hvis jeg har været på nettet et stykke tid:

Besked om forhindring af datakørsel
Windows har lukket dette program for at hjælpe med til at beskytte din computer.

Navn: Windows stifinder
Udgiver: Microsoft Corporation

Når jeg så lukker meddelelsen kommer denne frem:

Explorer. exe

Explorer.exe har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

Fejlsignatur:
EventType: BEX P1: explorer.exe P2 6.0.2900.3156 P3: 466fc588
P4: unkwown P5: 0.0.0.0 P6: 00000000 P7: 067d97d0
P8: c0000005 P9: 00000008

Jeg mærker ikke noget under kørslen det er først når jeg vil slukke for computeren.

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 05-02-08 17:38

Prøv at lave en system-gendannelse fra før problemet opstod.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-02-08 17:50

Tak amlupo men det har jeg prøvet uden at det hjælper

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-02-08 17:54
Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-02-08 17:57

Hej Helle Birgitte det vil jeg kigge nærmere på.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-08 18:55

Jeg har fået den samme fejl. Løsningen var at lægge WinXP cden i og geninstallere Windows

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-02-08 19:15

granner Det du foreslår må jeg formode svarer til en fuld retablering og det vil sige at man begynder på Pc'en fra ny.
Det er for omfattende i forhold til mit problem.

Accepteret svar
Fra : b-and

Modtaget 500 point
Dato : 05-02-08 19:38

Hent CCleaner her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm

Hent RegSupreme her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm

Kør de to programmer og genstart computeren.

Sæt Windows cd’en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.

Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow – bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK

Der kommer en bjælke så længe scanningen køre – og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.

Genstart…

Hjalp det??

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 05-02-08 19:47

b-and Det lyder ganske interessant, så det vil jeg prøve, men en eventuel reparation vil først vise sig når jeg derefter har været et stykke tid på nettet. En kort tid på nettet giver ikke den besked.

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 05-02-08 20:16

Jamen det er da helt ok.

En sfc scanning retter op på defekte filer i Windows…

God arbejdslyst…

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 06-02-08 17:49

Tak for svaret b-and. Efter at have foretaget det foreslåede har jeg ikke set til problemet, håber det varer ved

Kommentar
Fra : b-and

Dato : 06-02-08 17:53

Jamen det gør jeg da også – ellers så må du skrive igen…