/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spyware XP
Fra : boy150
Vist : 546 gange
70 point
Dato : 05-02-08 12:31

Jeg har fået min PC'er fyldt med spyware, som jeg i et uopmærksomt øjeblik har givet adgang.
Jeg har forsøgt at fjerne udyret gennem Norman's antivirus program, gennem ad-aware og gennem Avast 4,7.
Jeg har genvundet noget af den gamle hastighed på maskinen, men der popper hele tiden uønkede opfordringer op til at downloade et "Windows XP antvirus program" ligesom maskinen, når jeg er på nettet, kan "låse i kortere eller længere øjeblikke.
Pop op's er følgende:
XP antivirus protection
XP antivirus 2008 -threats detected
Fra proceslinjen: XP antivirus notification
Baggrunden på mit skrivebord ændrer sig uopfordret til en blodrød baggrund med teksten: Download your privacy protection software now.
Hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 12:35

www.spyvarefri.dk der kan du hente programmer til at fjerne med

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 12:37

Feks.spybot er et godt bud Ellers kontakt wwwarlet.dk han vil gerne hjælpe dig og det er helt umuligt kan du lave en hijack-this fil og ligge ind til spywarefri eller arlet

Mvh Og hav en god dag SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 12:38

ups den fisk svømmer rundt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 12:50
Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 70 point
Dato : 05-02-08 13:53

opret dig som bruger her

http://www.spywarefri.dk/forum/

følg denne vejledning

http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm

indsæt loggen i dette forum under nyt emne

http://www.spywarefri.dk/forum/forum.asp?FORUM_ID=15

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 05-02-08 17:22

Hvis du har slettet Norton skal du være opmærksom på at der ligger en del filer i registreringsdatabasen. Det kan være dem der forstyrrer din PC.

Godkendelse af svar
Fra : boy150

Dato : 19-02-08 21:26

Tak for svaret miritdk.
Jeg har været inde på de sites, du anbefaler og har fået min pc- hastighed op igen, men er stadig plaget af uønskede popups.
Det ende nok med, at jeg skal reinstallere xp forfra.
Svend Ramussen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-08 22:23

boy150

hvis du virkelig har været på spywarefri med logs osv - så kan jeg ikke tro du er gået derfra men en inficeret maskine

i så fald ville jeg gøre det om igen - de er eksperter på området og vil ikke efterlade din maskine men snavs - om igen og bliv ren

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-08 23:10

Sjovt syns der var en eller anden der foreslog spywarefri før dig her Hmmm hvem kan det mon være

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-08 07:55

tigger du nu point igen sunofisk

btw spørger har vel sine grunde