/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs net til computer
Fra : rujo
Vist : 370 gange
100 point
Dato : 05-02-08 09:37

Vi har købt en trådløs net til computer en dkt 110, når vi skal installere den trådløse nøgle kommer den at driveren er beskadiget eller mangler kode 39, er der en der kan sige hvad vi kan gøre.

Håber på hjælp er til mit barnebarn

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-08 09:41

en trådløs net, hvad er lige det. Er det en router eller accespoint. Oplys lige Fabrikat så skal vi hjælpe jer. Også gerne styresystem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-02-08 09:47

Der er vel en D.Link router med USB stick til pcen.

For at opsætte det trådløse skal du blot følge brugsanvisningen.
ftp://ftp.dlink.se/Products/dkt-products/dkt-110/Documentation/DIR-301_Manual_English.pdf

Start med at tilslut den til en pc med et lan kabel (netkabel)
Derefter åbner du din browser og taster http://192.168.0.1
Nu kommer du ind i routerens web menu hvor du kan tilslutte det trådløse.
Når det er gjort gemmes oplysningerne og der afprøves om det trådløse virker fra en anden pc eller uden kabel i.
Når der så er hul igennem skal du ind igen og sikre dit netværk, med kryptering og evt. mac filtrering og skjult SSID.

Mer om det senere.

Kommentar
Fra : rujo

Dato : 05-02-08 10:05

Jeg kan godt tilslutte den router der er med men når jeg skal tilslutte den trådløse nøgle til er det den kommen med en fejlmeddelelse at driveren muligvis er beskadigget eller ikke virker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-02-08 10:34

Du skal lige installere driver og program først på computeren inden du sætter din "nøgle" i.
Der var en CD med læg den i og kør den.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-02-08 14:03

Da du lavde opsætning af din Router blev du sikker spurgt om at gemme din nøgle.
Søger du at finde den samme sted som du gemte den?
Hvis du ikke har gemt den, har du vel skrevet de ned.
Ellers skal du ind i opsætningen af routren og hente den.
Så skal du have kablet i igen og via http://192.168.0.1 ind i wireless security eller
Her er et felt med Key med tal og bogstaver.
Det er bare dem du skal taste når du går på trådløst.
mvh Ben