/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
sikke noget
Fra : bublebee
Vist : 783 gange
50 point
Dato : 04-02-08 21:39

Vi er lige flyttet....

Torsdag aften var vi hjemme i vores gamle hus og og fodre alle vores fisk. Da vi kom hjem fredag aften var begge vores sugemaller døde samt 6 ud af 8 glødelys. De sidste 2 måtte jeg aflive da de var ved at dø....
Hvad skete der lige, de små glødelys var nogle dækket af et hvidt lag - lignede mug.

Vi havde indbrud mandag - kan de have hældt noget i akvariet.

Vi flyttede vores mollyer, skiftede en god del af vandet og de lever endnu, men er begyndt at få små hvide pletter på sig og blive hvide i munden ?

Da vi reddede de sidste var vandet kun 20 grader, selvom varmelegemet virkede fint....?
Da vi kom herud måtte vi putte dem i akvariet igen, (dette var skyllet i koldt vand, samme var pumpen.) og der var vandet kun 16 grader, men vi var nødt til at putte dem i for at redde de sidste.
Så vores 5 mollyer har nu disse hvide prikker - Vores perleguramier? har det fint - der er intet at se på disse 2....

De spiser alle fint ?

Mollyerne ligger ind imellem bare nede ved bunden. Hvad er der galt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-08 22:05

Jae det kan der være en del grunde til men læs her

http://www.larz.esenet.dk/akvarie/sygdom.htm

At vandtemperaturen så er for lav gør jo i sig selv stor skade da udsving på 1 til 2 grader kan være nok til at de sarteste fiskearter dør da de er meget fintfølende

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 04-02-08 22:13

Noget af det FØRSTE, MAN PAKKER og flytter, er børn og DYR.
Din egen fejl_____________INBRUD =
Har indtet med TEMP at gøre, da den HURTIG
kan komme OP IGEN, i løbet af dagen.

Citat
Så vores 5 mollyer har nu disse hvide prikker - Vores perleguramier

Forkølelse_______________

+++++++++++++

TOTAL Mangel på RESPEKT OVER FOR DYR___

Torsdag aften var vi hjemme i vores gamle hus og og fodre alle vores fisk. Da vi kom hjem fredag aften var begge vores sugemaller døde samt 6 ud af 8 glødelys. De sidste 2 måtte jeg aflive da de var ved at dø....
Hvad skete der lige, de små glødelys var nogle dækket af et hvidt lag - lignede mug.
Vi havde indbrud mandag - kan de have hældt noget i akvariet.

Citat
Vi havde indbrud mandag

SYND DE IKKE SMADREDE AKVARIET,
SÅ LED DE IKKE SÅ LÆNGE:::::::::::::::::::::

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-02-08 22:15

Hvide prikker er den frygtede sygdom der bare kaldes "fiskedød"......noget som netop især mollier er meget modtagelige for.

Det hvide lag og det hvide i munden er en svampesygdom.

Begge smitter hurtigt hele bestanden og kan tømme et akvarie for fisk i løbet af kort tid.....

Du skal snarest muligt hen til fiskehandleren efter medicin, hvis ikke det allerede er for sent....mollier kan bestemt ikke tåle at blive smidt i et akvarie med 16 grader koldt vand.

Varmelegemet virker jo ikke fint, hvis vandet pludselig kun er 20 grader...medmindre det har været så koldt i rummet, at varmelegemet ikke kan følge med til at opvarme vandet.

Det er ikke nok at skylle tingene i koldt vand......prøv nu først om du kan redde fiskene....hvis ikke, skal hele akvariet tømmes, de ting der kan tåle det, skal skylles i kogende vand og akvariet renses og desinficeres før du starter det op igen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 04-02-08 22:24

Jeg har haft akvarie med mange fisk og har også haft sygdommen med hvide pletter. Mine fisk blev smittet af et par andre fisk jeg fik forærende, men medicin fra dyrehandleren kurerede dem. Næsten alle fisk overlevede, men jeg var også hurtig til at behandle dem. Skynd dig og behandle dem eller afliv dem humant, alt andet er dyrplageri.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 04-02-08 22:39

ingen repsekt for dyr gider jeg slet ikke høre på, da fisk og katte var det første vi flyttede da vi først begyndte at flytte fredag efter vi havde haft det indbrud mandag. SÅ KOM IKKE OG SIG JEG IKKE TÆNKER PÅ MINE DYR.

Og ville bare vide hvad der var galt for kører ud og køber noget til fiskene imorgen !

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 04-02-08 22:40

Citat
Jeg har haft akvarie med mange fisk og har også haft sygdommen med hvide pletter. Mine fisk blev smittet af et par andre fisk jeg fik forærende, men medicin fra dyrehandleren kurerede dem. Næsten alle fisk overlevede, men jeg var også hurtig til at behandle dem. Skynd dig og behandle dem eller afliv dem humant, alt andet er dyrplageri.

HVIDE PLETTER er enten 'forkølelse'' eller VÆRRE

Har ikke BILLIGE fisk, MERE.

Men et BAD I EFLAUVIN ???? lidt i tvivl om det er skrevet rigtigt.
Kan du KØVE på ethvert Apotek_ bestillings-vare. SÅ....

I gamle dage 5 - 10 minutter i et SALTBAD + 2 - 4 GRADER HØJERE VAND_temp
SKEFULD PR LITER_ men kan KUN snakke for mig selv.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 04-02-08 22:41

Tager den IGEN
Citat
I gamle dage 5 - 10 minutter i et SALTBAD + 2 - 4 GRADER HØJERE VAND_temp
SKEFULD PR LITER_ men kan KUN snakke for mig selv.

Da der JO IKKE BLIVER SET EFTER

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 04-02-08 22:43

Det er NOGET man ? skal have en døler MED, hvilket jeh ikke tror du HAR.
MEN_________
tror jeg har sendt dig / tilbudt at sende dig diverse sygdomme og SÅ VIDERE
SMID en

ibm, og vi har sikkert kontakt:

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 04-02-08 22:45

hvorfor så spørge___________

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 04-02-08 22:48

Citat
flytte fredag efter vi havde haft det indbrud mandag

UNDSKYLD mig_____fra Fredag til Mandag === OMVENDT
er meget LANGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG TID

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 04-02-08 22:49

Blakkeren SIDDER ET ELLER ANDET STED ??
ELLERS BLAK PERSONEN_ sgu da ligeglad, kommer her KUN
fordi min PX kan huske mine Cookies

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 04-02-08 23:54

Ja, den med at give dem et saltvandsbad, den lyder ikke helt dum...det lyder som en gang svamp. Disken, de kan sagtens leve uden mad i de få dage..så lad dog være med at skyde på manden af den grund.

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 05-02-08 00:05

Citat
Disken, de kan sagtens leve uden mad i de få dage

KAGER = coolies
Citat
SGU da mine COOKIES, der er der++++ hvergang JEG
genstarter MIN PUTER.

INTET TABT ?===== alt at vinde.

http://www.steenmartinsen.dk/forum/showthread.php?tid=5

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 05-02-08 00:06

80 poænger // har ikke lov til at køre med sidehænger__
DOT C.MON

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 05-02-08 08:33

Dine fisk har/havde svamp.

Kan helbredes ved og komme salt i vandet og skifte 1/3 af vandet. Sørg for og få dine sten (bunddække) suget godt rene.

Den medicin du får henne i dyreforretningen, er også salt. Men noget meget dyrt salt
Jeg vil anbefale du køber det i dyreforretningen første gang

De fisk du kan se der har svampen, skal du sætte i karantæne i et andet akvarium så længe sygdommen raser.

Der kan være mange oversager til dine fisk får sygdomme. Det kan skyldes e ting bl.a. som stress og dårlig 'vedligeholdelse' af akvariet.

Kommentar
Fra : Cirkelinedk

Dato : 05-02-08 09:47

Et godt svampemidel er Dessamor. Som hører til en, af de mere skånsomme former for medicin.Da alt medicin, normalt ødelægger biologien i akvariet. Følg brugsanvisningen nøje ( Den ligger i pakken).

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 05-02-08 12:59

Jeg bruger bare havsalt, det er absolut lige så godt. Til et akvarie på 180 l, bruger jeg 2 dl. salt.