/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vestlig feminisme
Fra : Hoddy
Vist : 599 gange
50 point
Dato : 04-02-08 16:57

Ville I mene at vestlig feminisme har opnået deres mål, og ville I også mene at vi idag lever i et feministisk samfund altså at kvinder har overtaget mændenes 'rolle'?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-02-08 17:08

De har overtaget det hele

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-08 17:11

Jeg mener at mændene har overtaget en masse kvinderoller så som at passe børn orlov madlavning rengøreing vasketøj(med mindre man bruger trikset at smide en rød sok ind med det hvide)osv osv medens kvinderne har fået mindre at lave i den mellemlæggende tid og kan realiserer sig mere (gå mere på indkøb end da jeg var barn(og det er jo et stykke tid siden) men det har ikke betydet at kvinderne så har overtaget havearbejdet/græsslåningen værkstedet bilvasken og bajere med naboen

med venlig hilsen SunoFisk der er lige ved at blive overanstrengt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 17:13

Citat
altså at kvinder har overtaget mændenes 'rolle'

Så kommer de godt nok på arbejde

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-02-08 17:32

Og mændene SKAL på barselsorlov

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 04-02-08 17:33

Citat
kvinder har overtaget mændenes 'rolle'?

Hvad så med de mænd som er Metroseksuelle???

Man man så ikke sige lidt det samme der??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-08 17:36

Nå er det nu ikke godt nok med en flyver?? ska det nu også være i metroen

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 04-02-08 17:37

Så feminisme har altså opnået sit mål ifl. jer?

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-02-08 17:42

Kvinderne har ikke overtaget mændenes rolle, men mændene har snart overtaget kvindernes rolle-----bortset fra at føde børn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 17:56

Citat
Så feminisme har altså opnået sit mål ifl. jer?

Har de haft et mål ??????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 17:57

Eller er det ligeberettigelse du taler om ??????

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 04-02-08 18:01

ligeberettigelse, det var lige præcis det jeg mente...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 18:02

Ja - det er jo vigtigt at vide HVAD vi taler om

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 04-02-08 18:03

netop

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 18:06

Ligeberettelse opnår kvinder ALDRIG....

Ligeså mænd i den anden retning....

Det er et "tænkt" mål der ALDRIG kan opfyldes om så jorden kun bestod af kvinder - der ville i så fald være en masse de ALDRIG fik gjort...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 18:07

Citat
else
= igelse

Det går lidt hurtigt af og til....

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 04-02-08 18:25

øv!

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 04-02-08 19:11

Vi mangler ligeløn.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 19:15

Nahhhh....

Er det nu en mangel

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-08 19:49

Der er et program i dr1 om emnet lige nu fra k.l 19.30-20

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 50 point
Dato : 04-02-08 21:27

Kvinder vil aldrig opnå ligestilling på jobmarkedet, da kvinder i den fødedygtige alder nødvendigvis på påregne at anvende adskillige år udenfor arbejdsmarkedet pga barselorlov og efterføgende i forbindelse med børnenes opvækst..

Af samme grund vil kvinders karrieremuligheder være svækkede og dermed vil mænd - ikke pga. intellegens - men fordi de er mere tilrådighed blive skubbet frem til lederstillingerne..

Jeg er ikke enig i denne tankegang, men sådan forholder det sig i en verden hvor penge er motivationen.

Mange kvinder ofrer sig blindt for mandens muligheder og mister selv muligheden for en karriere på lederplan...bevist eller ubevist

Men et to-zoners kort koster vist stadig det samme..ligesom indgangen til Zoo....men ikke hvis vi taler om indgangen til et discotek eller prisen på drinks....

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 04-02-08 21:41

Kvinder (fra) i den vestlige verden vil altd skulle diskutere dette emne, her er en gruppe fra Nørrebro på vej til møde i den feminiske klub hvor man er i tvivl om hvorvidt Bhen skal brændes ....men det er en laaang disput de er ude i:

http://static.flickr.com/91/265440169_7a805b4a59_o.jpg

Ziggy99

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 22:08

Citat
og dermed vil mænd - ikke pga. intellegens

Der må være overskrift til en ny debat