/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kan ikke modtage mails
Fra : clou
Vist : 622 gange
100 point
Dato : 04-02-08 16:48

Kære alle

Sidder her og prøver på at hjælpe en ven med at få henes Windows Mail til at virke igen.

Hun kan godt afsende mails, men ikke modtage nogle, der kommer fejlmeddelelser hver gang, noget med: socket fel 11001 osv. .........

Vi har prøvet at slette hendes e-mailkonto - oprettet den på ny. Desværre uden resultat - grrr.

Hun kører Windows Vista Home Premium, kører Antivirusprogrammet AVAST.

Vi har prøvet telefonsupport fra TDC, som var ubrugelig - de kom med samme forslag som vi havde prøvet før.

Håber der er en der sidder med de "vise sten".

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 17:05

Citat
noget med: socket fel 11001 osv

HELE teksten tak.....

Sandsynligvis firewall eller spamprogram der blokerer....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 17:06

Rettelse - opsætningsfejl....

Serveren findes ikke....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-02-08 17:16

Har i angivet den rigtige postserver, ( pop3 server) og den rigtige internetadresse, som der skal tages post ned fra. ? Samt naturligvis det rigtige kodeord. Alt sammen noget som skal være angivet at jeres postudbyder. Det kan vi ikke gætte her.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-02-08 17:45

Ellers spørg udbyder.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-02-08 17:58

Alle felterne er udført med de nøjagtige oplysninger - vi har haft fat på udbyder, som mente det var et virusprogram eller firewall der var skyld i problemet, men det er lige opstået i weekenden. Det eneste hun har gjort på computeren siden er, at hun har installeret Microsoft Office 2003.

Clou

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 18:01

Måske min første anskuelse alligevel var rigtig

Men den stemmer ikke helt overens med fejlmeldingen....

Så kom lige med HELE fejlmeldingen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 18:03

Hvem er MAILudbyder......

Kommentar
Fra : clou

Dato : 04-02-08 18:11

til refi: Mailudbyderen er: TDC hele fejllisten kan først sendes når jeg ser hende igen - det sker først onsdag aften

Clou

Hun får at denne meddelelse: at POP3.mail.dk ikke findes

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 04-02-08 18:16

pop3.mail.dk FINDES - med garanti

Så nok alligevel virus/spamprogram eller firewall der driller....

Kommentar
Fra : 270346

Dato : 04-02-08 20:13

Prøv support igen på TDC,du får nok fat i en anden person denne gang.
Jeg havde det samme problem og fik opsat min mail igen,det viste sig at min postkasse var fyldt = 94% af 10MB. Der var ikke mindre end 1004 mail som jeg ikke fik.
Bruger også Avast men det tog ca 3/4 time for du får en ny kode fra TDC.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-08 03:01

Når der godt kan sendes men ikke modtages, så kan forkert kodeord udelukkes, i linjen hvor der står Indkommede post (POP3) skal der stå: pop3.mail.dk har i glemt en af de to punktum ? I lnijen ud for Udgående post (SMTP) skal der stå: asmtp.mail.dk igen er der to punktum, og så skal der vinges af nederst ud for Min server kræver godkendelse, når det er gjort så kan posten modtages

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 10-02-08 18:16

Tak for svaret refi.

Du får pointene, da du skrev at du var sikker på at POP3 findes endda med GARANTI - jeg fandt ud af det, da jeg så hendes computer, jeg havde før guidet hende pr. tlf. uden held, da jeg så så hendes opsætning, havde hun ved en fejl, fået trykket på en lille tankestreg i stedet for et punktum.

Nu fungerer alt perfekt igen!

Clou

ps: Tak til Jer alle der prøvede at løse problemet!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-02-08 18:39

Små fejl og store ulykker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-02-08 19:39

Sådan kan det gå