/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ældre Harddisk nyere PC
Fra : kl_bsup
Vist : 423 gange
10 point
Dato : 04-02-08 15:36

Hej håber at der er nogen der kan hjælpe med denne her!

Kan man sætte en ældre 20GB(FAT-32) harddisk i en pc fra februar 2007 der kører XP og det filsystem XP bruger? mener at filsystemet hedder NTFS.

Håber at der er nogen der kan hjælpe med det, da jeg mangler lidt lagerplads og ikke lige har pengene til en ny harddisk

med venlig hilsen

kl_bsup

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 15:38

Ja da - klø du bare på......

Kommentar
Fra : Bugvin

Dato : 04-02-08 15:39

Ja... det kan du roligt gøre.. Men efter alle opdateringer der skal til bagefter, er der ikke meget plads tilbage... men du skal nok klare den..

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 20 point
Dato : 04-02-08 15:40

Det kan du sagtens, du kan derefter gå i denne computer, højreklikke på disken og vælge formater, så er den ren og klar til brug. Skal den sidde på samme kabel som et andet drev, skal du have styr på jumper master/slave.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 15:41

Citat
Men efter alle opdateringer der skal til bagefter, er der ikke meget plads tilbage

Hvilke opdateringer

Det er vel til EXTRA lagerplads

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-02-08 15:42

Spørg ikke på kandu, de svarer aldrig. Du kan gå i tilbehør/drevkonvertering og ændre fra FAT til NTFS. Du kan også bare jump den som slave og beholde FAT 32.

Kommentar
Fra : Bugvin

Dato : 04-02-08 15:42

anbefaler dig at give points til peets49... Det var det rigtige forklaring og den enkleste

Kommentar
Fra : Bugvin

Dato : 04-02-08 15:45

Tak til refi... hehe... jeg blandede tingene sammen... dumme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-02-08 15:45

HVORFOR dog lave den om...

FAT32 kører udmærket på XP

Kommentar
Fra : Bugvin

Dato : 04-02-08 15:47

til Refi... Fordi at NTFS kører bedre... gør som peet49 skriver... det er det bedste

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-02-08 15:47

Ja - din XP med NTFS kan læse og skrive på din gamle harddisk med Fat / Fat 32
Sættes den på samme datakabel som den HD med XP så skal den være sat som SLave
(den lille jumper bag på hadddisken)
Sættes den alene på et datakabel skal den være MAster.

Godkendelse af svar
Fra : kl_bsup

Dato : 04-02-08 15:48

Tak for svaret peet49.

Det gik sgu stærkt med det svar

Fedt nok..... tak til jer andre også

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-02-08 15:49

Selv tak.

Kommentar
Fra : kl_bsup

Dato : 04-02-08 15:50

Det med jumperen havde jeg gættet.... samme princip som to cd/dvd drev på samme kabel.... master og slave