/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gennemsigtig klæbefolie hvor ?
Fra : Ascona400
Vist : 2985 gange
50 point
Dato : 04-02-08 07:51

Hey

Har en malet metalplade oven på et "emne" som jeg gerne vil ha klæbet et gennemsigtigt plastfolie på... lidt ligsom det der sidder på elektronik når man køber det... for at beskytte display osv....som man skal tage af.
Men det skal være til at få af igen uden det klæber for meget.... "afsætter klister"

Det skal bare være som et beskyttende plastfolie-lag så pladen ikke bliver ridset.

Nu er der godt nok det folie man kan få til vinduer men jeg syntes det klæber lige lovligt meget...så jeg ved ikke om man kan få noget der ligner ?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 04-02-08 08:26

Jeg købte noget i lørdags i Silvan Roskilde. Det kaldes englehud.
Det er godt nok med klister, men jeg synes, jeg har kunne få det af igen. Det du omtaler - altså på elektronik er statisk og ikke med klister, så det bliver nok svært af få. Jeg har dog tidligere købt meget tynde statiske plastikark hos boghandleren, som man kan bruge til at sætte på en væg eller dør som midlertidig whiteboard-tavle. Det er måske det, du skal bruge.
Mvh. MichaelSP

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-02-08 08:30

Du kan ved boghandelen, få i ruller, som bruges til koldlaminering.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-02-08 08:36

det hedder beskyttelsesfolie kan bl.a. købes her http://www.profil-teknik.dk/default.asp

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-08 08:47

Ellers ka du såænd bruge køkenfolie det klæber også statisk

Mvh Og god dag SunioFisk

Kommentar
Fra : Ascona400

Dato : 04-02-08 09:20

Ok jamen det kan jeg faktisk godt huske at det der sidder på elektronik ikker er med klister...
Men det "englehud" lyder som en god ide....det må meget gerne klistre men det skal samtidigt være til at få af igen...jeg må undersøge sagen nærmere

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-02-08 09:24

Klæberen skal lige præcis ikke være statisk. Statisk betyder stillestående eller vedvarene. Og det er netop den modsatte der ønskede. En folie som klæber uden statisk lim, men ved overfladespændingen alene, så den nemt trækkes af igen.

Kommentar
Fra : Ascona400

Dato : 04-02-08 09:29

sunowich :
Naaææhhhh "madfolie" er nok ikke lige det jeg vil pakke pladen ind i hehe
Det skal være lidt mere slidstærkt og sidde lidt bedre fast.

Stilkene : hmmm koldlaminering ? skal jeg så mase pladen igennem en lamineringsmaskine ??
Men den overflade sådan noget lamineringsplastik har er faktisk helt perfekt...men ved ikk hvordan det skulle kunne sættes på ?

Kommentar
Fra : Ascona400

Dato : 04-02-08 09:33

Transor :
Lyder som om du har list tjek på det ?
Hvor kunne man evt. få sådan noget film ? hvis altså det sidder rimeligt fast

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-02-08 09:47

Koldlaminering som jeg betegner, bruges vistnok også til indbinding af visse skolematerialer. ---- Nej den er til at ligge på, og så sidder den der.
Kommer du forbi en boghandel, så koster det jo ikke noget at kigge ind.

Kommentar
Fra : Ascona400

Dato : 04-02-08 11:15

Stilkene :
OK jeg prøver der osse.... ja faktisk hvis man har set det folie som sidder på rustfrit stål...bordplader osv.
Sidder rimeligt godt fast men er til at tage af uden der sidder noget klistret snot tilbage.
Og så bare lige gennemsigtig hehe

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 04-02-08 11:20

Hej Ascona

Den tynde og limfri plastikfilm (hvid), jeg anbefalede, fungerer nøjagtigt som en ballon, som kan hænge i loftet på grund af det, vi i daglig tale kalder statisk elektricitet. Jeg kan også finde ordet statisk i en ordbog, og det er i høj grad et udtryk, jeg bruger professionelt (som modsætning til dynamisk), men jeg kan da bruge Transor's rettelse af mit brug af ordet statisk til at specificere: Det virker "...ved overfladespændingen alene, så den nemt trækkes af igen."

Jeg har ofte medbragt og brugt den hvide film (jeg tror man kalder det "whiteboard-film"), når jeg har møder på steder, hvor jeg ikke er sikker på, at der er en tavle.
Det købes i ruller bestående af et antal ark á ca. 40x60 cm, som kan bruges mange gange. Det ærgerlige er, at det vist ikke er helt billigt.

Venlig hilsen
MichaelSP

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 04-02-08 11:23

Hej igen

Hov! Jeg fik overset, at det skulle være gennemsigtigt. Det er ikke sikkert, du kan få "Whiteboard-film" i gennemsigtig, men jeg er temmelig sikker på, at det er den materialetype, du leder efter.
Hvis du kan finde produktet hos boghandleren, så kan du også finde producenten, og så kontakte dem for at høre, om de også producerer filmen i klar.

Mvh. MichaelSP

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-02-08 14:22

Når du skal have "filmen" af igen, så må du "for Guds skyld" - eller mest for din egen IKKE BRUGE ENGLEHUD - det er IKKE beregnet til at tage af igen. Englehud er en "forløber" til indbinding eller påklæbning på plakater

Kommentar
Fra : Ascona400

Dato : 04-02-08 20:54

Alka:

det skal jeg huske hehe... så det blir ikk det jeg skal ha på

Kommentar
Fra : Ascona400

Dato : 05-02-08 11:06

OK de havde "NADA" i den lokale Bog og Ide
kun det skidt man binder bøger ind i...sådan noget klæbe noget som IKK er til at flå af igen