/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ubrugelige programmer?
Fra : ingelein
Vist : 608 gange
50 point
Dato : 03-02-08 21:42

Hej
Jeg er ved at afprøve nogle programmer som jeg har fra dengang jeg arbejdede med Win 98.

Mit drev reagerer på nogle af programmerne ved at bede mig om at indsætte en CD. Det vil sige at den overhovedet ikke genkender CD'en.

Jeg går ud fra at disse programmer er til skraldespanden ?
Det er programmer som: 500 FONT CD for Windows. Programmerne er gamle -
Piano Suite (læreprogram).

Er der en anden måde at få PC' en til at åbne disse programmer?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-08 21:44

jeg går ud fra at du kører xp nu ???

i så fald prøv at køre guiden Programkompatibilitet

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 03-02-08 22:10

Jeg har været ude for at ved åbning af en installationsfil kommer der en prompt "Denne kan ikke installeres på Win XP", så er der heller ikke mulighed for at skifte kompibalitet.

Det var nu et fra Microsoft så derfor omgående reaktion

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 03-02-08 22:22

Hej Mirit.dk
Hvor finder jeg guiden programkompabilitet? har prøvet under hjælp uden resultat.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-08 22:25

start - hjælp og support - skriv kombatibel - så finder du du øverst få gamle programmer til at køre under xp - kig så i venste side

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-02-08 09:19

Når du sætter en cd i drevet og åbner denne computer så højreklik på programmet og tyk åbn Selve startikonet til progammet højrekliker du på og der kan du så vælge kompatilitet til eks win 98
har oplevet at dtskal gøres hver gang du sætter cd'en i

Mvh sunoFisk

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-02-08 11:00

Hej Sunowich og mirit.dk

Desværre, - drevet opfører sig som om der ingen cd er lagt i.
Jeg må vist ty til den fysiske papirkurv.
Mange tak og hilsen fra Ingelein

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 50 point
Dato : 04-02-08 11:39

Den skal da kunne se dem for ellers er det da dit drev der ikke ka læse eller cd'en der er spist leverposteg på

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 11:13

Hallo hvad har du fundet ud af

igår lavede du et nyt spørgsmål om kasettebåndoptager som du annulerede ligesom jeg gav et svarhvad laver du ?????

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-02-08 13:07

Hej Sunowich
Jeg annullerede spørgsmålet da jeg fandt ud af at der var et excellent svar på det i en anden tidligere tråd - og så er der jo ingen grund til at spørge om det samme om igen - igen - igen.
Jeg så godt dit svar, men det var slet ikke fyldestgørende. Mit problem er jo at jeg ikke har nogen forstærker på min afspiller - som skal køre med radioens forstærker. Jeg vil kunne plukke i båndets numre og ikke være nødt til at overspille 1 hel times bånd, for det tager jo lige så lang tid at overspille dem. Der skal altså en større opstilling til.
Gad vide, om min bærbare også har en line - in - ??? Ville det være normalt?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 13:14

Ja på de fleste men det er jo let at se
Øh jeg nåede også at lægge et link i dit lukkede spørgsmål

Du trykker på din ludobrik(skal du for øvrigt ikke ha dit eget varemærke??) og der nederst på siden er dine annulerede hvis du skulle være i tvivl

Hav en god dag Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-02-08 14:15

Hej Sunowich
Næh, det er helt fine og nye Cd' er af forskellig observans - og ikke noget shit, men originale programmer. Måske fra Win 95-98 æraen. Men mit drev genkender dem ikke. Det gør drevet i min bærbare heller ikke. Så disse Cd' er stedt til hvile.
Min ludobrik? Det man sætter i skal jo være lidt originelt = passe til mig og jeg har endnu ikke fundet noget, der kunne klemmes ned i så lille et format. Eller også kan jeg ikke finde ud af at minimere så meget som ned til de 8 kb.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 14:57

og linket ang båndoptager??

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 05-02-08 16:41

Hej Sunowich

I den thread jeg fandt var der en henvisning til
http://www.lundskov.dk/menu/menu-tips.htm
Og det passede mig fint.
Jeg tror at skriverierne engang imellem krydser hinanden, ok eller ??
Der var jo ingen grund til at ulejlige flere, hvis problemet var løst.
Og i al hemmelighed kan jeg til denne thread sige:
Jeg har gjort, hvad man ikke må: renset mit optiske læserøje - eller hvad filen det nu er - laser?
med en vatpind - ja, ja, jeg ved at man ikke må................. Men den kan da uden videre læse de cd- er, som jeg har fisket op af papirkurven igen.(Det er jo den gamle Compaq, så det var enten-eller).
Hilsen Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 05-02-08 16:44

Tak for svaret Sunowich
Det var nok leverpostejen som ledte tanken hen på snavs i maskineriet.
Grin grin grin .......Ingelein
.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 05-02-08 17:05

Jae man ska ikke tro på alt man hører hi hi Bukker og takker