/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bosch WFK 2801 fejlkode 4
Fra : iOliver2
Vist : 1687 gange
20 point
Dato : 03-02-08 13:30

Vi har en Bosch WFK 2801 vaskemaskine, men når vi sætter den igang går kan man høre den pumpe vand, men den begynder ikke at dreje rundt. Man kan høre at den står og klikker hele tiden, kan en sikring eller relæ være i stykker? og hvor sidder de så ?

Men hvis nogen har en instruktionsbog, hvad betyder fejlkode 4 så? den står og blinker sammen med 'skyllemiddel'

Venlig Hilsen Oliver

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 03-02-08 14:25

Hej Oliver,

Ikke at jeg har en dyt forstand på vaskemaskiner, men har du tjekket trevlesien?

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 03-02-08 14:57

Der sidder en si, nederst i venstre hjørne, den kan jeg ummidbart ingen defekter se på .
synes bare det er meget pludseligt det er kommet ..

Kommentar
Fra : semajeto

Dato : 03-02-08 16:48

Har du skruet sien ud (bemærk alt vand i maskinen løber ud samme vej) og tjekket at den ikke er fyldt? Alt efter hvor gammel maskinen er, kan du også i bunden at hullet se et hjul med 'flapper' på. Det skal kunne løbe frit rundt. Gør det det?

Hilsen
Torben

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 03-02-08 17:10

Hej igen torben ..
Har tjekket den flap, den kører fint rundt, også når maskinen er tændt..

/iOliver2.

Accepteret svar
Fra : semajeto

Modtaget 20 point
Dato : 03-02-08 17:33

Ok - som sagt er jeg ikke den store haj til vaskemaskiner så lad og håbe der er en anden der kan hjælpe.

Hilsen
Torben

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 18-02-08 11:03

Tak for svaret semajeto, du prøvede :)