/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hot 50 - lige ved at starte...
Fra : madsemillarsen
Vist : 948 gange
80 point
Dato : 02-02-08 23:51

Hej
Min hot kan næsten starte men den mangler lige det sidste, hvad kan det være?
Der kommer lys når man træder og ja der er gnist og benz. Fordi når den først er startet kører den perfekt....

Please, hjælp...
Og samtidig har jeg et andet problem min kickstarter er ved at bliver rigtig hård og stram når man træder, hvad kan det være?

Der er helt ny cyllinder og helt ny udstødning...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 23:54

Utæt i cylinder topstykke ?? Kører godt ? Kan du starte den ??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 23:55

Kickstarteren kan mangle smørrelse pga at der kommer salt snask og vand i den på denne årstid

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 02-02-08 23:56

Det kunne godt være utæthed i cyllinder.
Men ja den kører godt når den endelig er startet, og nej den kan ikke starte lige nu, den er bare ved at starte altså tæt på som jeg også skriver. Hvilket så vil sige der kommer benzin og gnist.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 00:00

Mit bud utæthed

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 00:02

Eller en knækket stempelring især hvis du evt har vendt stempel forkert hvis det altså også har været af eller ved for aggresiv mont af cylinder

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 03-02-08 00:04

kunne også godt være knækket stempelring har dog ikke haft stemplet ae ved montering af ny cyllinder.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 00:13

Var du måske lidt for ivrig og utålmodig ved mont så stop endelig for hvis kickstarter har svært ved at trykkes ned så ku det jo netop tyde på at noget er i klemme og med en revet cylinder til følge såe skil ad igen surt men sandt

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 03-02-08 00:27

Ja kan godt følge dig, men har ligesom været ude at køre 40-50 km. efter at den nye cylinder er sat på???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 00:30

Hmmm ja men så er det nok som min startreplik Utæthed

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 03-02-08 00:36

Jeg må ned og kigge, for lidt mærkeligt er det altså. Er bare så pisse træt af at der hele tiden går noget i stykker på min knallert og som ikke virker.

Først var det udstødning
Så var det cyllinderen, fordi jeg skruede den gamle udstødning af.
Og nu er det så noget som ikke er visuelt og pisse svært og finde ud af hvad er...

Har dette jeg vil se på, ser det fornuftigt ud? Skriv hvis der evt. skal tilføjes andet

Kickstarteren smøres/ordnes
Kaburator sprit
Tjekke falsk luft/utæthed
Kompression
Stempelringe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 01:38

Det ser ok ud ..God arb.lyst

Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 03-02-08 07:25

hvil det sige du har sat en ny cylinder på uden ny stempel, det burde følges ad, men er du så sikker at det den samme cyldiameter de to cylindre har???
hvis den nye er større ikke kompression nok ???

hilsen Tykkemand

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 03-02-08 09:19

prøv at tage luftfilteret af og sæt en finger ind i indsugningshullet mens du trykker på starteren. det kan mange gange hjælpe i en snæver vending.
jeg ville nok kigge efter en ledning med overgang i eller en delvis tilstoppet dyse.

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 03-02-08 09:59

Ja jeg er sikker på at de passer, fordi det var std. 40 mm...
Hvad skulle en overgang ved ledningen gøre???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 11:50

Meld tilbage når du ken svarer på det der er snakket om indtil videre

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-08 12:18

Øø du er sikker på der er 2 taktsolie nok på ? Du skal kigge ned i beholderen, og ikke stole på kontrollampen.

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 03-02-08 13:55

Så kan jeg vende tilbage...
Ja der er lige fyldt 2 taksolie på
Men blev nødt til at hive topstykke og cylinder af for at se om den havde sat sig, pyha det havde den ikke intet galt der...
Det var bare kickstarteren som havde sat sig, dejligt så er det løst.
Nå men nu kan jeg ikke få min cylinder på igen, den vil bare ikke på... Nogle gode råd?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 14:05

Ja ret stempelringene ordentligt til så de kommer ordentligt ind og inden du forsøger lidt olie indvendig i cylinderen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 14:05

Og pas nu på du ikke knækker en stempelring

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 14:07

Har du en skydelærer så du kan måle stemplet????? inden du monterer det

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 14:09

altså monterer cylinderen for som sagt tidligere i denne tråd er det som regel sådan at man sætter ny cylinder &stempel på samtidig så de kan blive slidt til sammen for det gamle stempel kan være mindre efter slid så der ikke kan opbygges en ordentlig kompretion hvis de ikke passer ordentligt sammen

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 03-02-08 17:12

Så virker knallerten, det hjalp at totalt rense og smøre kickstarteren.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 17:55

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 17:57

Øhh det tror du vel ikke selv på??? atdet skulle være kickstarter sagde du ikke at du havde cylinder af og har samlet det hele igen ?? så var det jo nok fordi du i første omgang havde spændt det hele ordentligt

Hav en god søndag

Kommentar
Fra : madsemillarsen

Dato : 03-02-08 18:01

I lige måde, men skal ikke kunne sige om det har noget at gøre med det. Men jeg har den tro at det var kickstarteren...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 19:29

Det bare i orden hus at lukke så

Hav en god aften

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 80 point
Dato : 05-02-08 23:13

Husk at lukke spørgsmålet ved at klikke på accepter ud for den du syns hjalp dig bedst Ellers er der ingen der tager en højtidelig med tiden Bare et råd

Mvh SunoFisk

Godkendelse af svar
Fra : madsemillarsen

Dato : 07-02-08 16:42

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-02-08 21:04

Takker og Bukker