/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs kan ikke mit net...
Fra : DavidP.
Vist : 483 gange
200 point
Dato : 02-02-08 21:18

Jeg har et mærkeligt problem.
Først computeren: Dell inspiron 1720, windows vista home basic, Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection.
Det er en bærbar og jeg bruger en trådløs router

Når jeg tænder min computer tager det meget lang tid før mit netværk kommer frem på listen, hvis det altså kommer. Jeg plejer at trykke opdater 20 gange før den kommer frem og så logger på. Der er masser af andre netværk tilgængelig mens jeg venter på mit eget - men ikke mit, der så først kommer langt senere.
Andre gange kan min forbindelse slet ikke finde nogen netværk og windows melder fejl og siger at der er problemer med forbindelsen eller netkort - det løser sig somreel ved at slukke computer og router og starte op igen så kommer det op igen som før beskrevet.
Jeg har haft en ven på besøg med sin egen computer og der var intet problem vi genstartede hans computer 10 gange og hvergang loggede den på med det samme og var på nettet. Og samtidig prøvede vi med min og den virkede ikke... forbindelsen er på max når jeg er logget på så det er vist ikke problemet...Hvad skal jeg gøre? nogen forslag

Mvh
DavidP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-08 21:32

Sæt ruteren til auto kanal
Brug Mac-filter og godkend din bærbare
Sæt kryptering på når det kører
Til sidst sætter du visning af SSID (routernavn) til disable.

Den bærbare skal og så køre auto kanal og auto hastighed.

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 02-02-08 21:45

ok... ved bare ikke hvordan jeg lige gør det - kan jeg få en lidt mere udførlig forklaring

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-08 21:49

Så skal vi lige vide hvilken router du har, så en af os måske kender den.

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 02-02-08 22:02

Det er en linksys wireless g model WRT54G
Håber det hjælper

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-02-08 22:13

Hvis jeg kan hive manualen ud af den CD jeg har så kan jeg lægge den til download. (måske i morgen)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 22:14

Har din ven også wista hvis ikke ku det jo være at det er noget med en driver som med andre lignende fødselsproblemer med nye styrersystemer Ellers kan der jo også være en fejl på dit netkort

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 02-02-08 22:22

manualen kunne være fin - er den ikke på nettet - jeg kigger

min ven kører faktisk xp - men man må da kunne ordne det pjat så det kører på vista

hader computere....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-02-08 00:14

Citat
hader computere....

Du må hellere hade VISTA, for det har sikkert mange børnesygdomme endnu!

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 03-02-08 09:12

Kan bare ikke forstå at den kan finde alle andre netværk i området men min først dukker op efter lang tids søgen... det kan da ikke være vista

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-08 09:30

Jeg kan ikke hive manualen ud af den CD.
Men her er en manual mage til:
ftp://ftp.linksys.com/pdf/wrt54g_ug.pdf
(som også er på den CD der følger med routeren)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-02-08 15:35

Du kan forsøge at skifte kanal, og se om der ikke skulle være en bedre chance.
Hvis din bærebare og dit AP ikke sender og modtager på nøjagtig samme frekvens, vil de andre netværker dominere under søgningen.
Der skulle derfor være en chance for, at andre kanaler lå tættere på hinanden. Selv få kHz i forskel, kan være afgørende.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-02-08 21:54

Min søn havde også problemermed sin stationære med wista og så en trådløs usb router som var af mærket Netgear Der satte jeg så et d-link kort i og den virker perfekt nu, så prøvede jeg netgear routeren i konens stationære med xp på og der duede den ejheller og ja jeg install drivere :Den trådløse usb wireless adaptor som virker perfekt på hendes er en af mærket Hawking

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-02-08 21:59

Yes router og USB adapter fra hawking virker fint..........den susede også lige ind i portugal, sammen med lidt 128 hex kryptering.