/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
koldstartbesvær
Fra : ejgild01
Vist : 1957 gange
220 point
Dato : 02-02-08 21:17

Jeg vil prøve at hjælpe mit barnebarn med at få hendes Suzuki K83 til at starte når den er kold.
Hvis jeg sprøjter benzin ind i indsugningen starter den og går fin. Jeg ved ikke hvad det er for en eltingest der sidder på karboratoren ????????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 21:25

Automat choker måske

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 21:37

Det ku godt tyde på at den ikke får choker da det hjælper at du gir den en snaps

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 02-02-08 21:41

Har Du renset tændrøret?

Kommentar
Fra : leifjskov

Dato : 02-02-08 23:12

du kan prøve at give fuld gas et par gange inden du starter

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 03-02-08 09:51

Ja jeg har også gættet på at det er en automat choker så spørgsmålet er så hvorfor den ikke virker

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-08 12:29

Der er da ikke nogen knallert der hedder Suzuki K83
Der er utallige ting der giver de symtomer, og behøver let ikke være noget med automatchokkeren.
Nok nærmere en stoppet hoved eller tomgangsdyse.:
Løsen karburatoren på begge sider.
Drej karburatoren, og skru bunden af.
Skru de 2 messingdyser af med fladskruetrækker, og blæs dem igennem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : iOliver2

Dato : 03-02-08 14:12

Der er højst sandsynligt fejl i brændstofsystemet.
Er det periodiske fejl, eller er det hvergang?

Chokeren kan være defekt,
ligeledes kan det være tomgangsregulatoren.

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 03-02-08 16:42

Det er hver gang den bliver kold......... der står nu Suzuki tybe AH bagefter står der K83 på registreringspladen........... og så kan jeg ikke forstå at der skulle være noget i vejen med tomgangsdysen fordi når jeg får den i gang så kan den stå i flere halve timer i tomgang

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-08 17:27

K83 på registreringspladen ? Vel ikke nummerpladen.

Dit barnebarn må da vide hvad den hedder, desuden står det jo på forsikringspapirerne.

Men mon ikke det er en Suzuki Address AP50
http://www.scootershop.ru/scooters/pics/007_1.jpg

Tomgangsregulator er der ikke på nogle knallerter.
Tomgangen bestemmes af 2 skruer på karburatoren, og det kan være den mindste skrue, skal 1/4 omg. ud, for at give lidt federe blanding i tomgang, og dermed startblanding.
Normalt skal man slet ikke give gas når man starter.
Prøv evnt. at give den et nyt tændrør.
Men som sagt kan fejlen skyldes utallige ting, feks. en slidt motor, knækket stempelring mm.
Det kan også være defekt membran, utætheder mellem karburator og motor, feks gummi der ikke slutter tæt, sprungne bund eller toppakning. Defekt autmatisk benzinhane, eller chokker.

Men ellers fortæller dens opførsel om fejlen, feks. er der meget/lidt kompression/hvor svær er den at træde ned, hvor langt har den kørt. Når den er igang, kan den så accelerere godt, og vil den starte med det samme når den er varm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 03-02-08 21:23

Mit barnebarn siger den hedder Suzuki Street Magic og med hensyn til kompression er der måske ikke for meget men den trækker mig fin ud af landevejen . Det lidt svær når man ikke rigtig kender maskinen ... og den starter promte når den er varm ,,,,, med lidt stædighed kan fejlen vel findes

Kommentar
Fra : ejgild01

Dato : 12-02-08 23:02

Ok jeg fandt en chokker som godt nok var til en pgo men nu kan den starte

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 220 point
Dato : 13-02-08 00:24

Det var jo godt du kan fixe den, så er alle glade.
Husk nu, der altid skal være olie på, for ellers ....
Så kan du jo lukke spørgsmålet nu.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-02-08 00:35

Husk at lukke spørgsmålet ved at accepterer en af svarene Ellers spøg bare løs

Mvh SunoFisk

Godkendelse af svar
Fra : ejgild01

Dato : 13-02-08 15:39

Tak for svaret pallebhansen.