/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjælp til hjemmeside
Fra : flhansen
Vist : 595 gange
55 point
Dato : 02-02-08 17:34

Jeg har tænkt mig at lave en hjemmeside til brug for salg af brugte ting. Siden skal anvendes som en "genbrugsbutik" hvor overskud af salg skal gå til Velgørende formål. Det vil sige at dem som får solgt ting gennem siden får en kvittering fra den organisation som modtager beløbet. Det skal jo så være en side med "indkøbskurv" og betalingsmuligheder.
Jeg har prøvet om jeg kunne lave sådan noget, men må indrømme at jeg nok er et gammelt fjols, af årgang 1941, og har brug for lidt hjælp - det er måske lettere end jeg tror - og måske findes der noget standard som ikke er for dyrt -

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-02-08 17:55

Jeg syn's du ska' rejse dig op ...og prøve igen flhansen

Kig lidt på et 'færdigt' CMS (Content Management System = 'Indhold vedligeholdelse-system), som du med tiden ka' rette til efter behov mht. layout og funktioner.

De fleste af disse CMS'ere kan udbygges med køb/salg ting (Husk dog; at nethandel kræver PBS godkendelse ..og at det er en bekostelig affære !) ..enten implementeret ved en 'service' man køber sig til ..eller 'noget' serverside (asp, aspx, PHP, Perl, .NET) kode man selv bixer sammen, eller finder ude på nettet

Kast et blik på:

1.) http://www.oscommerce.com/
2.) http://www.phpbb.com/
3.) http://www.php-fusion.dk/news.php

..hvis ik' du har mod på at sku' lave det HELE fra bunden, i hånden ..som AJAX applikation

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 55 point
Dato : 02-02-08 18:49

måske kunne du oprette hjemmesiden her:
http://www.123hjemmeside.dk/

nemt for ikke så øvede
Iøvrigt syntes jeg, at det lyder som et godt projekt. Held og lykke fra HelleBirgitte

p.s årgangen er der vist ikke noget i vejen med

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-02-08 23:56

Det er lidt af en opgave du har sat dig for, især hvis du ikke har leget så meget med den form for hjemmesider.
Jeg ville nok hellere vælge en af de eksisterende netauktioner. Så slipper du også for at skulle gøre din hjemmeside kendt, så folk søger ind på den. Det kan godt være et sejt træk, før der kommer klingende mønt ind!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-02-08 08:16
Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 03-02-08 08:59

Her er en side, hvor du kan oprette din egen profil og have en slags online webbutik uden selv at skulle stå for alt det praktiske: http://www.aarhuskram.dk/

Mvh
Webtytte

Godkendelse af svar
Fra : flhansen

Dato : 05-02-08 11:17

Tak for svaret HelleBirgitte.
I første omgang så jeg siden mest som en privat hygge-side for familie og hobby. Men jeg fandt så en side på nettet "Netes Loppefund" som faktisk er opsat på en måde som jeg vil kunne bruge.
Det drejer sig jo om at der er noget som skal sælges - og samtidig reklamere for et godt formål.
At man tilsyneladende ikke kan have betalingsordning med kort på siden er OK - det er jo også hyggeligt at kunne få kontakt med folk på email for aftale om leveringsmåde/afhentning og betaling.
Så kan der jo slås et slag for tegning af et fadderskab til en SOS-børneby eller et bidrag til Sudanmissionen.
www.sos-borneby.dk
www.sudanmissionen.dk

Med venlig hilsen - og TAK fra Flemming

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 05-02-08 11:42

selv tak, held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-02-08 19:18

Smart !

Det var bare ik' dét; der der blev spurgt om:
Citat
Jeg har tænkt mig at lave en hjemmeside til brug for salg af brugte ting. Siden skal anvendes som en "genbrugsbutik" hvor overskud af salg skal gå til Velgørende formål. Det vil sige at dem som får solgt ting gennem siden får en kvittering fra den organisation som modtager beløbet. Det skal jo så være en side med "indkøbskurv" og betalingsmuligheder.
...

</MOLOKYLE>