/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Til ocorner
Fra : gril
Vist : 569 gange
500 point
Dato : 02-02-08 15:33

ocorner for 500 point for hans tip som efter min mening er det bedste tip til dags dato her på kandu

www.kandu.dk/tip17422.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-08 15:37

Fald lige lidt ned igen

Der er ingen af de oversættelsesprogrammer der oversætter korrekt, heller ikke det der bliver henvist til

Dette var ikke for at være negativ, men for at advarer, dem så fejlagtigt tror de har fundet de vise sten til en nem oversættelse

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 02-02-08 15:39
Kommentar
Fra : croaks

Dato : 02-02-08 15:41

Eksempel på en oversættelse fra gramtrans.:
Høfligt goddag på engelsk hedder: "How do you do" - een af de allermest
kendte engelske hilsner og udtryk.
Det blir af gramtrans oversat til: "Hvordan du gør"

Accepteret svar
Fra : ocorner

Modtaget 510 point
Dato : 02-02-08 15:46

Citat
Der er ingen af de oversættelsesprogrammer der oversætter korrekt, heller ikke det der bliver henvist til

Nej det er rigtig men er en stor hjælp hvis der er lidt problemer med gloser?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-08 15:51

Ocorner, jeg vil sige de programmer kan bruges som yderste nødstilfælde, og kun hvis man ikke har andre muligheder overhovedet, for nej de er ikke gode.

Prøv bare at se den oversættelse længere oppe, ikke engang en så simpel oversættelse kan programmet klarer

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 02-02-08 16:23

Tak for svaret ocorner.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 02-02-08 16:34

Til Nordsted1

ja mente skrev også forkert mente ikke gloser. sory

Men i et hurtig vending, for os der ikke kan det helt store teknisk engelsk så gør det ikke så meget med grammatikken, men vi kan få lidt mening ud af teksten.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-08 16:46

Oconer, jeg indrømmer blankt at jeg ikke kender de sider jeg nu linker til, og jeg ved heller ikke om når du skriver - teknisk engelsk - om du mener noget med teknik, eller om det bare er en talemåde,

men er det om teknik, tror jeg du får mere gavn af dette link, men som sagt jeg kender det ikke

http://www.erhvervssprog-online.dk/sprog/ordboeger.htm

jeg har ikke ret mange point, så jeg har ikke råd til at købe denne tråd når den er lukket, men jeg ville nu godt have hørt, om du kunne bruge linket

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 02-02-08 16:55
Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 02-02-08 16:57

Citat
men er det om teknik, tror jeg du får mere gavn af dette link, men som sagt jeg kender det ikke

http://www.erhvervssprog-online.dk/sprog/ordboeger.htm

fint link hvorfor laver du den ikke i en Tips til os lidt ordblinde folk

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 02-02-08 16:58

Tak croaks

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-02-08 16:59

Py ha, nåede da at se i skrev, inden tråden blev lukket Det er ikke sådan at være fattig

Croaks.... Velbekomme, håber du kan bruge det - og at det måske er bedre end de andre programmer??

Oconer.... Det kan du selv få lov til, så slipper jeg for at få af vide, hvis de ikke er "gode nok"