/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Pudsning af tapetserede vægge
Fra : Byrdzy
Vist : 892 gange
20 point
Dato : 02-02-08 14:14

Skal igang med køkkenrenovering. Er det muligt at pudse direkte på gammelt tapet og hessian, eller skal det først fjernes ? Der er ikke noget løstsiddende.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 02-02-08 14:22

Du er nødt til at bide i den sure citron. Gør dig selv den tjeneste at få det fjernet. Du fortryder alt andet. Det er sikkert et stort arb. men det kan ikke betale sig at springe over.

Kommentar
Fra : MicroAFA

Dato : 02-02-08 14:30

Enig med PiaSkov

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 02-02-08 15:38

Fuldstændig enig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 15:51

Det skal af, fat i en dampmaskine og den brede tapetspartel så går det let nok God arbejdslyst

Mvh sunoFisk

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 20 point
Dato : 02-02-08 16:32

Hejsa

Enig med de øvrige. Jeg havde selv samme problem med gammel hessian som ydermere var hæftet med blåsøm i kanten og der er ingen vej udenom. Du skal tænke at sandmaling eller puds for det første er lang tid om at tørre og vægten alene vil få et underlag som tapet eller hessian til at løsne sig og skride ned eller lave lommer. Men iøvrigt valgte jeg sandmaling fra Flügger istedet for pudsning. Se denne mulighed før du går igang, da farvevalget og mulige mønstre bliver meget større. Men øv dig på en gammel plade først så du er sikker på den rigtige struktur og lad for guds skyld ikke andre tage del i arbejdet i det enkelte rum ! 2 personer kan ikke gøre det på samme måde. Min ellers dygtige kones arbejde måtte laves om og det var ikke populært.

God arbejdslyst
Bluesky

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-02-08 18:15

Når du så har fået det hele af og der evt er dybe huller skal de så lige spartles ud først og tørrer Derefter spartles med den berde spartel med sanding du kan købe i 10 kg spande

Godkendelse af svar
Fra : Byrdzy

Dato : 02-02-08 19:00

Tak for svaret bluesky.
Har heldigvis tænkt mig at betale mig fra arbejdet, men ville bare lige danne mig et indtryk af, hvormeget der skal gøres. Mange tak

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 02-02-08 20:07

Det var så lidt, men hvis det "kun" er køkkenet kan du sagtens klare det selv på en (lang) dag

Bluesky

Kommentar
Fra : Byrdzy

Dato : 02-02-08 20:33

Tak Bluesky... desværre er jeg ny herinde, derfor de få point