/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
mail adresser fra Ecxel
Fra : klanger
Vist : 558 gange
50 point
Dato : 02-02-08 11:23

Hej

Jeg er helt "lost" i dette her spørgsmål....

Har fået et Excel ark med adresser o.lign på

Nu ville jeg gerne kunne overføre alle mail adresserne på en gang, de står fint i en kolonne, direkte til Microsoft Outlook.

Kan man og hvordan gør jeg lige det?

Jeg har ikke nået at Google sprøgsmålet endnu, man har vel travlt.....!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-08 11:32

som eks. cvs-fil (kommasepereret)

Men det nemmeste er nok at kopiere dem ind i en ny mail....

Så optræder de som adresser og er lige til at sætte i kartotek.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-08 11:33

PS...

Du behøver jo ikke gemme eller sende mailen til nogen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-08 11:34

Derudover kan du selvfølgelig også konvertere kolonnen - så vil de også fremstå som adresser....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 02-02-08 12:18

I excell:

Du markerer kolonnen med email adresser og klikker indsæt -> Navn -> Definer og så giver du kolonnen et navn (det er nødvendigt for at imoportere til Outlook

I Outlook:

Filer -> Importer/eksporter -> Importer fra en fil.

Og så kommer instruukserne

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 60 point
Dato : 02-02-08 12:21

Jow-da.

Det nemmeste er at bruge importfunktionen i Outlook (under "filer"), hvor du definerer, hvad du vil have importeret.
Husk at dataområderne i Excelarket skal være navngivet (i navneboksen til venstre for formelboksen) eksempelvis skal kolonne a "omdøbes" til f.eks. navn, kolonne b til adresse, kolonne c mailadresse o.s.v.
Under importen skal excelarket være lukket ned.
Importen kan tage noget tid og er mest anvendelig, hvis man ikke accepterer dubletter.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 02-02-08 12:24

Kortoververden.

Der var vist et lille "overlap", da jeg forfattede mit svar - sorry !!!

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 03-02-08 13:48

Tak for svaret brokke44.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 03-02-08 14:15

Selv tak - håber det løste dine problemer.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-02-08 07:58

Velbekomme

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 04-02-08 09:08

Kortoververden.

Det burde jo havde været dig, der modtog "roserne", da du var først.
Jeg så - som skrevet - ikke dit indlæg, da det ikke var på, da jeg skrev mit svar.