/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
e-safekeys forsvinden
Fra : Poul78
Vist : 532 gange
40 point
Dato : 02-02-08 10:18

Kære Kandu.dk. Når jeg skanner med kaspersky forsvinder min e-safekey fra logon hos banken og jeg må installerer den på ny. Selvfølgelig gennem activeX. (Og hvordan fjerner jeg de røde understregninger, som ellers ikke forekommer ved en e-mail, men kun hos kandu.dk) o.v.n. - du har svaret på det sidste spørgsmål, men jeg kan ikke finde nogen anmærkninger om noget sådan under installationer. vh. Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-08 12:20

Når du scanner med Kaspersky, finder den så noget som du kan fjerne ? Eller fjerner den det uden at vise det fundne frem først ? Uden at vide det vil jeg tro at scanneren viser dig det som er fundet, og så har du en mulghed for at fjerne markering den activeX som banken benytter, før du lader scanneren fjerne og måske også indstille scanneren så den ved at den bank X godt må være der og fremover ikke forsøger at fjerne den, hvis det er selve nøglen til din bank log ind, så kan det anbefales at du har den på en usb hukommelse eller en diskette i stedet for fast på computeren.
Det andet med de røde streger, er det noget som kom efter ie7pro ? Hvis det er så er jeg ikke helt fortrolig med indstillingerne i den endnu og kan ikke finde den under Alle programmer, måske kommer her nogen som ved mere om den end jeg gør, men jeg tror at du kan indstille i den hvis du henter et eller andet fra internettet, så vil MiniDownload manager komme frem og hente for dig, når den er fremme så er der en ikon nede til højre på nederste blå linje i nærheden af uret, højreklik på den, der tror jeg du kan indstille, når jeg skriver tror så er det fordi jeg ikke har ie7pro på den computer jeg sidder ved nu, hvis ikke du får anden hjælp, så kommer jeg herind igen sent i aften, da vil jeg så bruge min bærbare med ie7pro, så kan jeg prøve at finde ud af hvordan man indstiller og slår den stave kontrol fra, hvis du i ventetiden vil forsøge selv at få den frem ved at hente et eller andet, så kan du for eksempel hente min fine vejledning til brug af programmet Super den har Manse9933 sat ind på sin hjemmeside og ruller du helt ned på siden, så kan du klikke på og hente Super Guide: http://manse9933.dk/un_sider/html/guide/super_guide/index.htm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-08 12:47

Fandt lige noget om indstillinger: http://www.ie7pro.com/spell-checker.html linjen som er indrammet med rødt, der skal du fjerne markeringen, det ser så ud som om du kan hente stavekontrollen på dansk, det ser du hvis du ruller ned på siden, det har jeg ikke forsøgt og nu bliver jeg nødt til at lukke ned, skal til fødselsdag resten af dagen

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 02-02-08 14:05

Kære o.v.n. Er installationen IE7pro afhængig af hele "pakken" MDM og avant Browser den sidste tør jeg ikke installerer - så er det måske derfor jeg ikke kan få "afmærkningslisten" frem, når jeg højreklikker på startmenuens icon. vh. Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 02-02-08 14:40

Kære Kandu.dk - Undskyld mig, at jeg lod mig forvirre - af en kollega der bruger en anden browser end internet explorer, der også hed avant browser, og som er ganske tilfreds dermed. Så selvfølgelig skal hele minipakken "forløses" og jeg skriver ikke mere med rød understregning, - tak for det o.v.n. vh. Poul78

Kommentar
Fra : Poul78

Dato : 02-02-08 17:38

Kære kandu.dk. Undskyld misinformeringen til jer og o.v.n. om safekey's forsvinden: forholdet lå ikke hos kaspersky, men CCleaner, hvor jeg skulle fjerne hakket fra ActiveX og class problemer, så sker der ikke en fjernelse af safekey. vh.Poul78

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-02-08 01:57

Ja den CCleaner er ikke af det gode, min erfaring siger at den gør mere skade end gavn, og det siger jeg selv om jeg godt ved at jeg får ørerne i maskinen, når jeg anbefaler EasyCleaner i stedet, brugerne herinde på Kandu, har åbenbart vedtaget at CrapCleaner er god og EasyCleaner er det modsatte http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm og den kan "snakke" dansk