/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Amandus fra Amerika
Fra : Rytterknaegten
Vist : 678 gange
399 point
Dato : 02-02-08 02:24

Hej derude.
Hvor finder jeg Amandus Nicolai Olsen i Amerika (USA) f. 12 Feb 1875 i Stokkemarke på Lolland.
Mvh
Rytterknægten
ps: Svend, jeg er stadig ikke fra bornholm

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-08 09:08

Efterhånden ved jeg det...

Emigrerede han over New York? Hvornår?? Og ved du til hvilken Stat???

Altså her:
http://www.ellisisland.org/

Den eneste Amandus Olsen her er Nordmand:
>Amandus Martin Olsen Hennes i Hadsel, Norway 1914 19 View View View

Tvivlsomt om han brugte dette svære navn i USA???

Af Nicolai Olsen mange flere, derfor spørgsmålet hvornår rejste han:
"

1. Nicolai Olsen 1922 30 View View View
2. Nicolai Olsen 1921 35 View View View
3. Nicolai Olsen Arendal, Nor. 1920 50 View View View
4. Nicolai Olsen Chrand., Norway 1909 17 View View View
5. Nicolai Olsen Christiania, Norway 1907 22 View View View
6. Nicolai Olsen Copenhagen 1892 24 View View View
7. Nicolai Olsen Dadalen, Norway 1906 31 View View View
8. Nicolai Olsen Egersund, Norway 1909 18 View View View
9. Nicolai Olsen Gjovik 1900 34 View View View
10. Nicolai Olsen Hull 1903 25 View View View
11. Nicolai Olsen Stange, Norway 1907 22 View View View
12. Nicolai N. Olsen Danmark 1892 41 View View View
"
Tvivlsom ære at være så kendt, jeg søger jo kun på nettet for sjov, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-08 09:18

Den Norske Amandus Olsen er mere kendt i USA,
ved ikke om Robert her stammer fra ham eller din Nicolai? Svend

http://www.memorial.ecasd.k12.wi.us/Departments/SociStud/Diz/Veterans/O/Ol/OlsenRobertA/OlsenRobertA.htm

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 399 point
Dato : 02-02-08 09:21

Rejste hele familien til Nevada? i 1878?? Var faderen allerede der ovre???

Christine W. Olsen 29
Amandus Olsen 3
Holger Olsen 3/4
Hannah Olsen 33
Emmy Olsen 4 3/4
[Copenhagen Conf. 24 Jun 1878 on "Nevada", Emig.S.M.- film 025696]

Fundet her: Svend
http://www.ida.net/users/really/emig1867.htm

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 02-02-08 10:23

Hej

Du kunne prøve at lægge et indlæg på Dis, og lade Buller Brøndsted se på det, han er utrolig hjælpsom, og dygtig, han har hjulpet mig flere gange.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-08 19:25

Der er så mange der står Nevada ud for, at det må være skibet de sejlede med...

Så jeg gentager: Hvornår? i 1978 som tre årig... Og ved du til hvilken Stat???

Og Påsse, DIS kan da ikke finde mere end vi kan, de bruger jo de samme søge værktøjer, Svend

Kommentar
Fra : Påsse

Dato : 02-02-08 19:55

Til Svend

Hvad er det for noget sludder, hjælpen er utrolig stor på Dis, med mange dygtige slægtsforskere, og mange eksperter, der ikke kun søger på Mormonernes database.

Og ikke "kun" for sjov, hjælper andre medforskere, men seriøse mennesker, så den skal du langt ud på landet med.

Hilsen Påsse

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 02-02-08 20:47

Hej Svend og alle andre.
jeg har været på MC udstilling, så jeg har ikke haft mulighed til at
følge jer.
Jeg prøver at få lidt flere oplysninger fra Canada i nat, Amandus var min Mors Farbror, og min Mor er 82, og lever i Vancouver, frisk som en Lollandsk anemone.
Hjælper det at jeg ved der er en Søn ved navn ALF???
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 02-02-08 20:51

Hej igen.
Amandus bror (Min Morfar) hed Rytter til slut i navnet. Det var deres Far der købte det, men jeg er ikke klar over hvornår det blev købt.
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 02-02-08 20:55

igen igen.
Jeg kan desværre ikke følge med i hvornår der kommer indlæg, da min mail er brudt ned.
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-08 21:18

>>i Amerika (USA)
>at få lidt flere oplysninger fra Canada

Og jeg spurgte om hvilken stat? i USA??
(har været lidt rundt derovre, ikke kun i Family Search...)

Men Påsse, jeg var inde og kigge lidt i DIS, og du har ret,
DIS er langt mere seriøs, med mange profesionelle slægtsforskere...

Er der så overhovedet behov for dette lille amatør afsnit af kandu,
Svend, der kun søger på nettet for sjov og lige så godt kan lede efter noget andet...

Godkendelse af svar
Fra : Rytterknaegten

Dato : 05-02-08 00:33

Tak for hjælpen til dem der bidrog med links jeg kan søge videre på. Min Mor i canada kunne desværre ikke hjælpe mere.
Mvh
Rytterknægten

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 05-02-08 10:40

Vi blev jo ikke færdige, men selv tak, Svend