/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
outlook
Fra : ultra2
Vist : 1046 gange
50 point
Dato : 01-02-08 23:38

jeg ved ikke om andre har haft tanken

men for at stoppe spam kunne man så ikke lave et program hvor i man sætter
de adresser man vil have mail fra så det kun er dem man modtager og ikke andre
måske det kan indbygges i outlook

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-02-08 23:42

Ved ikke om du kan lave det i Outlook ? Der er vist allerede en funktion med at blacklistede adresser ryger direkte i papirkurven, men på den mail server jeg bruger, er der en sortliste og en hvidliste, allerede der sorteres mine mail og det må da være det bedste, at de overhovedet ikke modtages

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 01-02-08 23:46

microsoft burde lave det så man ikke kan modtage adresser der ikke er godgendte af modtager

Kommentar
Fra : iah

Dato : 01-02-08 23:51

Citat
"men på den mail server jeg bruger, er der en sortliste og en hvidliste, allerede der sorteres mine mail og det må da være det bedste, at de overhovedet ikke modtages"

Ja, det er der bl.a. på Servage, men problemet er jo at de elendige spammere bruge en ny adresse med det samme budskab hver gang der sendes spam...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-08 23:51

Men nogle modtager adresser kan fejlbedømmes som spam

Jeg bruger dette program http://www.codeode.com/spamfilter/index.html hvor jeg de første gange jeg får spam, skal "fortælle" programmet at det skal smides ud.

Når jeg har modtaget fra den samme afsender 1-2 gange, ryger det direkte i papirkurven

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-02-08 00:00

Eksempel:

Det samme indhold af en spam mail fra:

Kate Suarez [bkboqm@bmsiot.com]
Gwen Davison [fifa8@yahoo.com]
Donn Huber [jqlecya@brambles.com]
Gretchen Blount [flowerinthetower1@yahoo.com]
Oliver Cody [tf1450@icqmail.com]

alle indeholder den samme tekst:

An alle Investoren
Der Newcomer an der Börse Frankfurt
Am Dienstag den 29.Januar
Frankfurter Börse + 70%
Sehr geehrter Herr Investor
FilmConfect ist an der Börse

o.s.v.

et udsnit af de 75 spammails der sådan lige er kommet forbi i dag...

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-02-08 00:01

jeg har cactus spam når man har leget med det et stykke tid så ryger de i uønsket.
men de tager jo noget af mit forbrug hos stofa
jeg vil have det sådan
du giver mig din adresse personligt og jeg indsætter den i outlook og kan derefter kun motage
fra dig osv osv det må da kunne lade sig gøre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-02-08 00:02

Jeg bruger er program Spamfighter og det er meget effektivt til spam. Her bestemmer du hvad der skal godkendes. Og så er det gratis.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-02-08 00:04

jeg får ca 10 om dagen fra larsstrom@stofanet

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 02-02-08 00:05

men du får den stadig ned på hd de skal stoppes før

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-08 00:11

Uanset hvilke indstillinger du laver i Outlook, så er mail modtaget på computeren, ellers ved Outlook jo ikke at der er en forbudt mail, de jeg skriver med privat oplyser deres mail adresse pr telefon eller post, så skriver jeg adressen i hvidlisten på mail serveren, kun de mail adresser som er på listen kommer ind til min computer, alle andre bliver afvist af serveren, jeg har så også en yahoo webmail med spamfilter, jeg har ingen spamfilter på computeren, der jo ingen ud over de godkendte som kan skrive til min private adresse

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-02-08 00:13

Ja de skal nemlig stoppes på mail serveren, log ind og indstil spamfilter eller sort/hvid liste der, og du får aldrig mere spam mail

Kommentar
Fra : iah

Dato : 02-02-08 08:54

Citat
"indstil spamfilter eller sort/hvid liste der, og du får aldrig mere spam mail"

Det er sandelig noget ambitiøst, hvis det bare var så nemt, var der jo ingen problemer...

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 02-02-08 09:15

Jeg bruger Gmail

Der er indbygget spam filter, du henter ikke mail ned på din computer og kan komme på den over alt i verden hvor der er netforbindelse.

Lige en tips

når du vil bloker spam så slet det foran @ og kun lave det på domiain addressen fx jensen@corner.dk så laver du i filter kun @corner.dk

Ud over spam filter, sorter jeg min post, så skulle der komme noget som jeg ikke ved hvad er lige det i indbakke og kan slettes, blokker eller meldes som spam.

Den sidste del kan nu også bruges i Outlook eller andre mail programmer på computer, en nem måde at over skue sine mail og sorter skidt fra kanel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-08 09:35

Citat
MailWasher er ikke bare et antispam-program, det er også en nem løsning til at frasortere al salgs mail, før det overhovedet rammer din Indbakke. Ideen med MailWasher er, at man får muligheden for at slette mails direkte på mailserveren, før de bliver downloadet. På den måde kan man undgå mail med tunge vedhæftede filer, eller man kan lade andre tro, at man slet ikke eksisterer, ved at lade deres mail ”bounce” tilbage. Mulighederne er mange, og email bliver en ren fornøjelse – med MailWasher!
.. det var så en reklame for mailwasher
http://www.pcworld.dk/download/36/1438

det samme gør sig gældende for allerede omtalte cactus spamfilter - hvor du i meddelelsesregler beder om at visse mail ikke hentes fra serveren i stedet for at oprette en mappe specielt til formålet.
Her kan de have den sideeffekt at du skal ind på webmail af og til for at slette spam i spammappen- jeg har valgt at åbne en mappe (dvs jeg sender dem blot til slettet post) så jeg er sikker på at der ikke ryger noget ud der faktisk bør komme ind - cactus spam ville jeg anbefale.
http://www.codeode.com/spamfilter/index.html

Din tanke er ikke ny- for eks yahoo mail har en funktion hvor man kan vælge at KUN PERSONER DER ER PÅ LISTEN KAN SKRIVE - det gælder dog i 99% kun for messenger - men helt klart også for mail da der er indbygget funktion til at markere spam.

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-02-08 16:08

man kan ikke se dem på stofa mail server

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-08 16:11

hvad kan du ikke se på stofanets mail server ?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-02-08 16:24

stofanet har da en indbygget filter, men selvfølgelig så skal du betale for den ;)

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-02-08 21:38

jeg kan ikke se spam mail

stofas filter virker ikke ret godt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-08 21:40

altså stofa har vel et centralt filter ligesom de fleste andre udbydere ??? og et du selv kan oprette ??? eller

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-02-08 21:41

hvordan sættes cactus op jeg kan ikke engelsk godt nok

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 03-02-08 21:43

stofa filter tager ca 40% der i blandt er de gode mail

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-08 21:51

bare installer cactus mail først

du skal så ind i indstillinger og meddelelsesregler og vælge ny opgave - marker hvor emnelinjen indholder og vælg mappe - for eks slettet post - eller en mappe du opretter til formålet - klik på de blå linjer der nu er kommer og indskriv *** CACTUS SPAM *** i feltet hvor emnelinjen indeholder - (der er mellerum mellem stjernerne og ordet i begge ender - du kan evt kopiere herfra for en sikkerheds skyld)
vælg så en mappe på den næste blå linje - og ok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-02-08 21:52

btw - du skal så i training arena opdrage cactussen over en periode så den husker hvad der er good og hvad der er spam - højreklik på ikonet på proceslinjen.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 04-02-08 00:32

Mangler du en god, gratis, dansk antispam så se lige her: http://www.bullguard.com/why/bullguard-spamfilter.aspx du skal ike tage dig af at siden er på engelsk, Bullguard er dansk og der er 24/7 support, i dagtimerne på hverdage er supporten på dansk, ellers på engelsk, den er virkelig effektiv jeg kender den fra min Bullguard Internet Security pakke, der er kun et lille men, spam mail kommer til computeren før de de bliver frasorteret, som jeg og andre allerede har skrevet så bør de afvises af mail serveren

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-02-08 00:35

Bullguard spamfilter har en hvidliste som du kan sætte programmet til godkende alle fra Sendt post mappen, og en sort liste til andet skidt, virkelig effektiv men mailene er kommet til computeren før de havner i Spam mappen

Godkendelse af svar
Fra : ultra2

Dato : 04-02-08 16:22

Tak for svaret o.v.n..

virker fint

og vi kommer jo nok ikke videre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-02-08 03:08

Citat
og vi kommer jo nok ikke videre
selv tak og nej, så længe du ikke afviser spam på mail serveren, kommer vi ikke videre