/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Kontrollamper i felicia
Fra : hjulmand81
Vist : 727 gange
200 point
Dato : 01-02-08 22:37

Har en gammel felicia fra 97 som nu har kørt 250000 uden problemer. MEN nu er der kommet lys lge med et i både abs, bremse og airbag lampe samtidig...
Kunne dette ikke lyde som en elektronisk fejl eller sikring - da bremsesystem og airbag vel ikke er koblet sammen på anden vis?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-08 22:48

De er ikke koblet sammen, men de skal alle lyse på en gang lige når der kommer tænding på bilen, og derefter slukket igen.

Det kan være et dårligt stik til ABS føleren, en defekt ABS føler, dårlig stik airbagenhed eller defekt airbagenhed.

Angående airbag. sidder der sidebags i siderne kan der være dårlige stik som er samlet under sæderne, og de kan være sparket i stykker

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-08 22:49

Citat
sidebags
=sideairbags

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-02-08 22:50

Tjek alle sikringer før du gør noget vilt. det tyder på at det er en sikring.

Accepteret svar
Fra : camel30

Modtaget 200 point
Dato : 02-02-08 12:01

Hejsa hjulmand 81.

Jeg har samme bil og har haft det samme problem, det min generator der skulle skiftes da den overladede..prøv lige at måle hvor meget den lader med.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-02-08 14:21

Kør til et værksted og få de til at sætte en computer på. Så får du vide hvad der er galt. Det koster ca. 300-400 kr.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : hjulmand81

Dato : 02-02-08 19:35

Tak for svaret camel30.
Jeg havde det lidt på fornemmelsen at det kunne være det - for når bilen for omdrejninger begynder blæser at køre hurtigere... kunne bestemt tyde på defekt generator.