/ Forside/ Interesser / Helbred / Fitness / Spørgsmål
10  granner01 200
Lugtende træningsmåtter renses
Fra : mtychsen
Vist : 474 gange
40 point
Dato : 01-02-08 22:21

Oppe i vores lille klub, har vi sådan en 20-30 træningsmåtter.

De er grønne på den ene side, og blå på den anden. Og de er brugt i noget tid - og de STÆNKER fælt af sved og sure tær...

Hvilket middel skal vi rense dem i, for at de igen dufter af violer - og kan bruges igen uden væmmelse

Rigtig mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-08 22:31

Jeg ville kontakte forhandleren, som måtterne er købt af. Der ville du kunne få et konkret svar.

Jeg kan jo ikke vide hvilket materiale de måtter er lavet af, og det uanset om de er blå/grønne .

Men jeg ville da ikke lægge mig på en sådan måtte. De kan jo føre smitte videre.

Hvis måtterne ikke har kostet så meget, så ville jeg da udskifte dem og så forhøre mig om "vedligeholdelsen" af de nye måtter.

Kommentar
Fra : mtychsen

Dato : 01-02-08 22:40

De er desværre dyre. De er doneret, vi kender ikke forhandleren.

Der må da være et kendt middel, der opløser smørsyre (eller hvad det nu hedder, det som lugter af sure tær).

Jeg tror og håber ikke, at indtøret sved kan smitte... hvad skulle det også smitte med.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 02-02-08 00:04

Køb rodalon i Matas...og en forstøver ...følg anvisningen og vupti

Ellers den dyre ugave med samme resultat

http://www.bixgroup.dk/Products/ProductsSmellBuster.html

Ziggy99

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-02-08 00:05

Virus og bakterier kan overleve længere end man tror i et sådant miljø, det er at sammenligne med andre "offentlige" faciliteter, som f.eks håndklæder på toiletter som flere bruger.
Flere steder hvor flere personer bruger samme bad bliver der jo stadig udleveret papirsmåtter til fødderne.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 12-02-08 11:54

Er det noget, der kan tåle vand, så vask dem! Og hæng til tørre udendørs i læ for regnen.