/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
dyr vvs mand ??
Fra : return
Vist : 878 gange
400 point
Dato : 01-02-08 19:50

har fået lavet noget vvs som er mere dyrt end man lige havde regnet med
så vil lige høre om der er nogen der kan komme med et bud på en pris hvis man kun har fået fjernet sin gas måler da jeg har valgt at bruge el komfur i stedet og så ha man fået flyttert de to vandrør ca 15 cm så de nu sidder inde ved selve væggen han brugte fra ca kl 07 og 13.30 var han helt færdig så her kommer mit spørgsmål som lyder hvad må max prisen være på sådan et stk arbejde

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-02-08 19:59

ogfindes der en skøn og syns mand inden for vvs omkring ålborg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-08 20:08

6½ time....

Kommer jo an på timeprisen....

men 4-5000.- er du hurtigt af med.....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-02-08 20:11

Sådan gør du

Hvis du ikke er tilfreds med det vvs-arbejde, du har fået udført, skal du selvfølgelig først henvende dig til vvs-installatøren.

Han skal have mulighed for at tage stilling til sagen. Men bliver I ikke enige, kan du kontakte Håndværkets Ankenævn.

Du kan få et klageskema hos ankenævnet. Når du har returneret skemaet, bliver klagen først sendt til vvs-firmaet for at få deres kommentarer, og her bliver de fleste sager løst. Opnår I stadig ikke enighed, går sagen videre til Håndværkets Ankenævn, hvis du ønsker det.

Det koster 300 kr. at starte en sag ved Ankenævnet.

Du får pengene tilbage, hvis du får helt eller delvist medhold ved nævnet.

Taget fra http://www.ds-net.dk/vvs/garanti.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-08 20:25

Mit bud er, at det har kostet ca. 6.000 kr.

Der er arbejdsløn, kørsel og "reservedele"

Er det blevet godkendt at gasmåleren er fjernet !!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-08 20:26

Hvad har du betalt, er det langt fra de "bud" der er givet !!!!

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-02-08 20:32

tillæg til
Citat
Dato : 01-02-08 20:11
Ønsker du at klage over håndværkerydelser?

Kontakt: Håndværkets Ankenævn
Islands Brygge 26
2300 Kbh S
Telefon 70202537
Fax 70202567

Telefontid: mandag-fredag kl. 13–15.

Hjemmeside: www.hvanke.dk
E-mail: info@hvanke.dk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-02-08 20:41

du skal regne med at skulle betale for en hel dag, altså 7½ time. dertil kommer lidt kørsel og lidt fittings. der kan muligvis også være en miljøafgift.
så 5000 kr lyder ikke urimeligt.

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-02-08 20:47

ja de ved godt at gas måleren er fjernet og ja 10.000 spir er vist lige noget i overkanten ik for det arbejde

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 400 point
Dato : 01-02-08 20:59

Kunne du ikke definere, hvordan det er kommet til 10.000.

Arbejdsløn/kørsel/reservedele samt godkendelse af at gasmåleren er taget ned.

Var der mere end en mand til at lave det ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-08 20:59

10.000 lyder i overkanten....

Men det kommer jo lidt an på hvordan regningen er skruet sammen...

Det kan vi jo ikke se - det lød umiddelbart blot som om der IKKE var brugt de store "reservedele"

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-08 21:08

return

Husk altid at få et "fast" tilbud, så har du noget at forholde dig til før arbejdet går i gang.

Kun til orientering, hvis du fremover skal have håndværkere i din bolig.

Kommentar
Fra : return

Dato : 01-02-08 21:59

fast tilbud kunne man ikke få sagde han og prisen kommer sig af at jeg både fik lavet det vand og gas i mit køkken plus jeg har fået sat en ny radiator op i min stue så min regning lyder i alt på lige små 14000 kr så de 10000 er noget de har skrevet da jeg har bedt dem Udspecificer hvad stuen har kostet alene det eneste de har skrevet er montering af et stk radiator i stue pris 3662 og det var han 6,5 time om og så står der montering at vand i køkken pris 10.000 dert er hvad der står en dårlig Udspecificering ik vil da klart mene at sådan en skal indeholde hvad der er brugt fa a div ing som arbejdsløn og marterialer osv er dette ikke korrekt ??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-02-08 22:18

Ja, der skal stå hvor mange arbejdstimer, der er blevet brugt, samt materialer og kørsel.

Men før du klager, så fortæl ham lige at du agter at klage, hvis du ikke får en udspeciferet regning på både stue og køkken ( med alt hvad det indebærer).

Var der mere end en mand til at lave det hele !!!

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-02-08 22:47

Jeg købte en del vandrør hos min lokale smed..jeg hentede dem selv og da jeg så fik regningen havde han sq taget 600kr pr meter.. svarende til hvad jeg kunne købe et helt rør til hos vvs eksperten.. Men efter en del brok røg prisen ned til 1/3del.. jeg tilbød ham ellers at køre ned til vvseksperten og købe nogen meter rør til ham..hehe..

Kommentar
Fra : return

Dato : 02-02-08 07:25

ja der var kun en mand til opgaven

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 04-02-08 17:29

Tak for svaret ans.