/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
HJÆLP! til at finde på AO
Fra : modersvilje
Vist : 1448 gange
100 point
Dato : 01-02-08 19:18

Jeg har denne Christina f. 11. 3. 1864/65 i Eriknauer _ ligger i Vejle amt Hatting Sogn
jeg ikke kan se i kirkebogen!!!
Friske øjne søges
.....................................................................................................................
Jeg har fundet hende 1 FT 1890 Lille Torvegade opslag 3
der er hun født 11. 3. 1864
.......................................................................................................................
Landsarkivets løbenr.: K 585 (Dødeblade)
Carl Peter Kihl
toldassistent
Født: 05-11-1856 Fødested: København
Død: 15-11-1904 Adresse ved død: Lille Torvegade 1,3

Ægtefælle: Christine Født: 11-03-1865 Fødested: Eriknauer
...................................................................................................................................
Jeg søger hendes fødenavn/forældre og evt. søskende

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-02-08 19:53

Selv om der ikke står Eriknauer, måske Christine her, Svend
"
Vejle, Hatting, Hatting, Hatting, Gaard, 35, FT-1880
Ole Hansen 52 Gift Tjenestekarl Handersted Vejle Amt
Ane Marie Christensen 46 Gift Husmoder Hatting Sogn Vejle Amt
Christine Hansen 15 Ugift barn Hatting Sogn Vejle Amt
"

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-02-08 20:29

Hej Svend

Jeg har selv siddet og rodet i folketællingerne hele eftermidaggen.

Jeg mener at det må være muligt at finde i kirkebogen,
med et fornavn en fødselsdag og kun to årstal?
Jeg evner det bare ikke ØV

Ved at finde hende i kirkeboger er der vished for at det er den rette person!!!

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-02-08 21:34

jeg kan ikke finde din christine i folketællingen på AO 1890

.....................................................................................................................
Jeg har fundet hende 1 FT 1890 Lille Torvegade opslag 3
der er hun født 11. 3. 1864
.......................................................................................................................

kan du ikke give mig amt herred osv
senta

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-02-08 21:51

Der er en Kirstine Hansen født 18.03.1865
AO Hatting opslag 104

Forældre: Hans Nielsen, Thorsted & Else Marie Jensdatter
Vejle, Hatting, Hatting, Hatting, Hus, 29, FT-1880, C9912

Her er Kirstine ikke med, så hun er nok flyttet fra hjemmet ?

Det er vel ikke helt usandsynligt at der er sket en læse/skrivefejl ved folketællingen.
Oplysningerne i kirkebogen er meget læselige.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 01-02-08 21:54

Hej Senta
Jeg har siddet med Ao hele eftemidagen og er lidt ør i hovedet
Det er AO 1906
Det er Torvegade Ulige nr, opslag 3 (københavn)

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 01-02-08 22:01

Glem mit indlæg....http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=116345#1312056

Kirstine Hansen dør i 1866 AO opslag 285/10

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-02-08 23:11

Hatting Hatting Vejle Hatting 1851 1866
opslag 103 nr. 1 fødte
den eneste der er født i marts måned det er så utydelig , det er ikke til at hvad der står der
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-02-08 23:32

her er 2x christine fra dda og hatting
men ingen fra Eriknauer
senta

Samtlige personer i husstanden
Vejle, Hatting, Hatting, Hatting, Gaard, 35, FT-1880, C9912
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Ole Hansen52 GiftTjenestekarlHandersted Vejle Amt
Ane Marie Christensen46 GiftHusmoderHatting Sogn Vejle Amt
Christine Hansen15 UgiftbarnHatting Sogn Vejle Amt
Hans Hansen13 UgiftbarnHatting Sogn Vejle Amt
Bernth Martin Hansen9 UgiftbarnHatting Sogn Vejle Amt
Karen Marie Hansen6 UgiftbarnHatting Sogn Vejle Amt
Hans Nielsen Hansen44 UgiftTjenestekarlHandersted Vejle Amt
Ane Else Sørensine Møller16 UgiftTjenestepigeKorning Sogn Vejle Amt
Mette Kirstine Johansen21 UgiftTjenestepigeFlensted Skanderborg

Samtlige personer i husstanden
Vejle, Hatting, Hedensted, Hatting, Gaard, 11, FT-1880, D2188
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Ole Hansen52 GiftGaardejer husfaderHenderslev Skanderborg Amt
Ane Marie Christensen46 GiftHusmoderHatting
Christine Hansen15 UgiftBarnHatting
Hans Hansen13 UgiftBarnHatting
Bernth Martin Hansen9 UgiftBarnHatting
Karen Marie Hansen6 UgiftBarnHatting
Hans Nielsen Hansen44 UgiftTjenestekarlHenderslev Vejle Amt
Ane Else Lorensine Møller16 UgiftTjenestepigeKorning Sogn Vejle Amt
Mette Kirstine Johansen21 UgiftTjenestepigeFlensted Skanderborg
Johanne Katrine Jørgensen49 EnkeHusmoder Gaardfæster EnkeThysted Sogn Vejle Amt
Marie Krestesen21 UgiftdatterHatting
Kirstine Christensen19 UgiftdatterHatting
Maren Christensen17 UgiftTjenestepigeHatting
Hans Jørgen Christensen26 UgiftTjenestekarlVejby Sogn Vejle Amt
Rasmus Christoffer Bude21 UgiftTjenestekarlKorning Sogn Vejle Amt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-02-08 23:40

HattingHattingVejleHatting 18511866
fødte
opslag 105 nr.19 men d. 13 september 1865
forældrene fra eriknauer

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-02-08 23:42

HattingHattingVejleHatting 18511866
opslag 104 nr.3
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-08 08:48

Er det den Christine Hansen jeg gættede på? Svend

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-02-08 09:24

Hej Alle
Jeg mente ikke at hendes fødselsdag kunne være ens forkert 2 gange!

Så nu har jeg gjort en hæderlig indsats for at finde hende viet, og sørmer det gav pote
Fundet i Holmen, viet d 24 jun 1887
Holmen 1886-1892 opslag 25
Carl Peter Kihl & Ane Christine Christensen
desværre ingen brugbare vidner

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-02-08 14:21

LøsningHattingVejleLøsning 18551877

det er fra løsning og dato er ikke den samme som i foketællingen 1906, men mit bedste bud
senta
opslag 109 nr. 4
20 /2 1862 ane christine olesen efternavn ændret til christensen
1876 i henhold til osv. kan det evt. være din

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-02-08 15:07

Dette må være hende Senta har fundet!

Samtlige personer i husstanden
Vejle, Hatting, Løsning, Stubberup, Et huus, 126, FT-1870, C1855
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ole Kristensen 36 Gift Huusfader Smed Løsning sogn
Marie Hansen 31 Gift Huusmoder Løsning sogn
Ane Kristine Kristensen 7 Ugift Datter Løsning sogn
Hans Pedersen Kristensen 6 Ugift Søn Løsning sogn
Laust Kristian Kristensen 5 Ugift Søn Løsning sogn
Maren Kristensen 3 Ugift Datter Løsning sogn
Kristen Olesen Kristensen under 1 år Ugift Søn Løsning sogn
Inger Marie Nielsen 14 Ugift Tyende Tjenestepige Hedensted sogn, Veile amt

Jeg må prøve at finde Carl Peter Kihl & Ane Christine Christensen eneste barns dåb
og se om nogle af hendes søskende er faddere!

MVH
Modersvilje

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-08 15:34

hej Modersvilje
se lige i kirkebogen
Holmen Sokkelund København Holmen 1880 1891
350 nr.135 er det ikke den samme der omtales i folketællingen 1906??
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-02-08 15:47

tjek lige folketællingen på AO. københavn 1890 strandgade 6 opslag 45
er det din denne carl amondsen ?????

senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-02-08 15:51

Jeg har været lidt væk; er det ikke stadig hende her vi leder efter?
Christine, nu lig Ane Christine Christensen, Født: 11-03-1865 Fødested: Eriknauer

Det kan jo godt være man i 1863 stadig kaldte børn med faderens fornavn,
og så, fordi søskende skulle hedde det samme, ændrede det fra Olesen til Kristensen,
men her er Christensen jo med Ch...

Eriknauer ligger jo mellem Hatting og Løsning, men nærmere Hatting, så nok Hatting sogn? Svend

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-02-08 16:29

Holmen Sokkelund København Holmen 1880 1891
350 nr.135 er det ikke den samme der omtales i folketællingen 1906??

Nej Senta
disse 3 ekstra personer er født i Rødvig, T?sted og Randers
carl amondsen ????? tror det ikke undersøges senere!!!!
................................................................................................................
Til Svend
Jeg mente ikke at hendes fødselsdag kunne være ens forkert 2 gange!
Så nu har jeg gjort en hæderlig indsats for at finde hende viet, og sørmer det gav pote

Fundet i Holmen, viet d 24 jun 1887
Holmen 1886-1892 opslag 25
Carl Peter Kihl & Ane Christine Christensen
ved vielsen er hendes alder 25 år (født 1862)
............................................................................................................................
hendes alder ændre sig, måske lyver hun sig yngre, og måske også ældre,
men jeg tror stadig at 11. marts er rigtig
.............................................................................................................................
PS: jeg har nogle adresser på parret, men jeg kan ikke finde dem i FT

1888 Holmens Kanal 28
1889 Dybensgade 2
1890 Asylgade 5

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-02-08 16:33

Holmen Sokkelund København Holmen 1880 1891
350 nr.135 er det ikke den samme der omtales i folketællingen 1906??
født 15 okt. carla nova valborg kihl
adopteret af carl peter kihl og hustru ane christine christensen
har jeg set forkert???
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-02-08 16:36

AO folketællingen 1890 Asylgade 5
opslag 6 der finder du kihl
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-02-08 16:49

Hej Senta
NEJ du har ikke set forkert, det har jeg
Det er ret interessant det du der har fundet. Mange tak for det!!!!!!

Jeg sidder her med hans storebror han var også barnløs

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 02-02-08 17:05

Hej så har jeg se FT 1990 Asylgade
Lidt hurtig hovedregning født 1863 og i HORSENS!!!!!

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-02-08 17:17

jep og derfor tror jeg det den rigtige fra DDA 1870
der findes ikke nogen ane christine christensen født i hatting fra 1859 og til 1866
angående født 15 okt. carla nova valborg kihl
så må der forefindes adoptions papir på hende og deri må stå hvor ane christine christensen er fra
hun ændre jo navn/fødselsdag og herkomst osv i folketællingerne

Samtlige personer i husstanden
Vejle, Hatting, Løsning, Stubberup, Et huus, 126, FT-1870, C1855
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Ole Kristensen 36 Gift Huusfader Smed Løsning sogn
Marie Hansen 31 Gift Huusmoder Løsning sogn
Ane Kristine Kristensen 7 Ugift Datter Løsning sogn

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-02-08 11:26

Hej Senta
Ja hun er umulig at greje,
selv datterens fødselsdag har hun/de lavet om på 15. 10 / 4. 11
.................................................................................................................................
Carl Peter Kihl`s ældste bror har boet en år-række i Horsens, måske giver det lidt mening,
måske har Carl Peter mødt hende i Horsens
.....................................................................................................................................
København, København (Staden), Gammel Strand (Lige numre), Strand Kvarter, Læderstræde 9,Stuen, 7, FT-1885, C8242
Alfred Emanuel Kihl 42 Gift Husfader Bogtrykker Kjøbenhavn
Nicoline Wilhelmine Kihl 40 Gift Husmoder Aarhus
Margrethe Warnecke 34 Ugift Svigerinde Husbestyrerinde Horsens
Johan Carl Kihl 15 Ugift Søn Bogtrykkerlærling Horsens
Charles Nicolai Warn.Kihl 12 Ugift Søn Horsens
Ellen Kihl 8 Ugift Datter Horsens

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-08 11:41

har du en ide om hvad der bliver af carla nova valborg kihl?
hvornår dør ane kirstine kristensen ved du det ??
i dødsprotokollen er den rigtige dato for ane kirstines fødsels noteret.

derudover ligger eriknauer mellem løsning og hatting jeg mener jeg så navnet stotterup i kirkebogen .

eriknauer og stotterup er små begyggelser imellem hatting og løsning den største gård i det område er ussinggård.

måske har Carl Peter mødt hende i Horsens
ja hun kan have tjent i horsens der ligger i skanderborg amt.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-08 11:44

tror det er hende her
senta
Samtlige personer i husstanden

Skanderborg, Nim, Tamdrup, Vrønding by og mark, En gård, 8, FT-1880, B8615
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Didrik Jørgens [Jørgensen??] 36 Gift Husfader og gårdeier Her i sognet
Johanne Marie Johansen 28 Gift Husmoder Korning sogn
Andreas Peter Jørgensen 26 Ugift Tjenestekarl Her i sognet
Ane Kirstine Christensen 18 Ugift Tjenestepige Stobrup
Mette Kirstine Jørgensen 2 Ugift Datter i gården Her i sognet
Jørgen Christian Pedersen 67 Enke Husfaderens fader Korning sogn

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-02-08 12:39

StobrupDet er der ikke noget der hedder?
Har du et gæt på hvad det kan være?
Stobberup Skovgård Løsning Hatting Vejle (så er vi tilbage)
og du mener så at hun har forladt denne datter og siden opdaget at hun ikke kunne få flere?

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-08 12:48

Stobberuplille landsby mellem hatting og løsning med meget lille begygelse.

? om det er ane kirstines ved jeg ikke , det skal tjekkes i kirkebogen
Mette Kirstine Jørgensen 2 Ugift Datter i gården Her i sognet
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-08 12:51

Mette Kirstine Jørgensen 2 Ugift Datter i gården Her i sognet
er datter af Didrik Jørgens [Jørgensen??] 36 Gift Husfader og gårdeier Her i sognet
Johanne Marie Johansen 28 Gift Husmoder Korning sogn
tror der blev skiftet rundt på betegnelsen så der kom tjeneste folk mellem ægtefolkene
senta

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-08 16:38

Om Stobrup, Stopperup Stubberup... fandt lige dette, Svend
"
As you write Stubberup is a place in Løsning sogn today, - the spelling of
names have been changed through the time following changes in the way the
word has been pronounced. Stobberup is not very fare from Stubberup. If you
look into the book J. P. Trap: Vejle Amt you can find how the word Stubberup
has been writen in earlier time. I do not have the book so I can not write
the different spelling.

Her:
http://archiver.rootsweb.com/th/read/DENMARK/2005-04/1112397755

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-02-08 16:41

Og tæt på men vist ikke de rigtige:
"
Tvillinggården: Hatting: Ane Kathrine: Christensen: Stobberup: 27-09 1872: 589: Hulbækgård: Engom: Ane Kirstine: Christensen: Rårup: 30-03 1849: 596: Engom: Johan: Christensen: Engom: 26-12 1849: 597...

Fundet her: Svend
http://home6.inet.tele.dk/softgen/hatting.htm

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-02-08 17:14

STATUS Indtil videre har jeg/vi

Ane Christine Christensen: (født 11. 3)
viet Holnen 24 jun 1887 født 1862 (boende Fiolstræde 25)
FT 1890 født 1863 HORSENS
Dødebladene 15 nov 1904 født 1865 Eriknauer
FT 1906 født 1864 Eriknauer
.....................................................................................................................................
I Ft 1906 står tilflyttet 1885, jeg må søge i tilgangslisterne
Jeg vil gøre en indsats for at finde adopstions-papirene
og endelig forsøge at finde hende død (efter 1906
2. & 3. opgave vil være på arkivet

Lur mig om ikke dette giver 3 nye oplysninger!!!

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-08 18:25

jeg tror denne er din ane kirstine olesen der ændre navn til christensen
fra løsning 20 /2 1862 ane christine olesen efternavn ændret til christensen

ane kirstines søskende er døbt christensen.

Stobberup /eriknauer/ ligger meget tæt på hatting og løsning sogne og er kun små bebyggelser , men det viser sig når du finder ane kirstine død på arkivet.

der findes ingen tilgangslister for tidspunktet hvor hun er flyttet til københavn
jeg må søge i tilgangslisterne
jeg mener at hun ankom til staden i 1884 , så må hun være i folketællingen 1885 fra københavn

har du ingen ide om hvad der bliver af Carla ????
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-02-08 18:41

Hej Senta
Der står ankomst 1885 ft 1906
nej jeg ved intet om Carla, jeg anede end ikke at hun var adoptreret!!
Jeg har derimod en Viggo Kihl som skulle være adopteret,
så nu bliver jeg i tvivl om han "også" er adopteret, eller det er slægten der husker forkert

mvh
modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-08 18:58

hvor er Viggo Kihl født ??
der kan jo stå lidt om de forhold i kirkebogen
??
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-02-08 19:08

forældre
Viggo Emilius Kihl 11 nov 1845 &
Fransiska Augusta Schäefer 15 mar 1859
viet 01 feb 1877 Frederiksberg

Richard Viggo Kihl Jr født 11 nov 1882 Kbh Død i Toronto Canada 10 jul 1945
JA det er en verdenskendt pianist
(hans kone hed Ellen Marie Jæhnigen - 2 børn)

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-08 19:11

er han enebarn ?Richard Viggo Kihl Jr født 11 nov 1882
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-02-08 19:15

Hej Senta
JA!

Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-08 20:56

hej Modersvilje
ved du hvor han er født???
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-02-08 21:09

København,
hvilket er et vidt begreb

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-08 21:47

Holmen Sokkelund København Holmen 1877 1887
opslag 188 nr. 196 finder du viggo Richard kihl født
senta

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 03-02-08 22:03

Hej Senta
1000 tak Hvor er du bare dygtig til det med kirkebøgerne
Viggo Kihl er så ikke adopteret, det var Carla der var det,
Erindrings-forskydninge af de gamle af slægten

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-02-08 22:27

senta

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 04-02-08 11:57

Tak for svaret senta.
Du har virkelig gjort en indsats for at hjælpe mig!
resten er op til mig selv og besøg på arkiverne

MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-02-08 14:37

held og lykke, jeg håber du finder den rigtige ane christine christensen

senta