/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Til International pandekagedag
Fra : croaks
Vist : 888 gange
200 point
Dato : 01-02-08 18:15

I tip http://www.kandu.dk/tip17415.aspx

Citat
Bedømmelse

Fra : iah

Dato : 01-02-08 16:51
--------------------------------------------------------------------------------
Sjov idé, men hvor er linket til opskriften?

Stouenberg
DERFOR!

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 01-02-08 18:16

Citat
Klik her for at få en lækker opskrift på Æble Kanel Pandekager fra idényts faste madskribent.

http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=12431

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-02-08 18:50

Nå, jeg har lige sent den i private beskeder.
Men her kan alle jo se den:Æble-kanelpandekager (4 pers.)
Pisk æggehviderne stive. Pisk dernæst æggeblommer, mælk, hvedemel, salt og bagepulver sammen til en klumpfri jævning. Vend æggehviderne i dejen, og lad den hvile 15 min.
Fjern kernehuset med et udstiksjern, og skær æblet i tynde skiver.
Varm en blinispande eller almindelig stegepande med slip op ved medium varme. Kom lidt smør i hullerne, og hæld dejen i. Bag et par minutter, til dejen er næsten stivnet. Læg en æbleskive på hver, drys med kanelsukker, vend og steg pandekagerne færdige, til de er gyldne. Servér pandekagerne varme med ekstra kanelsukker, ahornsirup eller honning til et glas gløgg.
Gløgg: Bland hyldeblomstsaften med nelliker, ingefær og kanel, og lad det trække til næste dag. Tilsæt hvidvin samt tørrede frugter, og opvarm gløggen. Den må ikke koge.
Fordel gløggen i glas, og sæt evt. en kanelstang i som rørepind.

Ingredienser:
Pandekager
3 æg
125 g hvedemel
1 1/2 dl mælk
1 knsp. salt
1 1/2 tsk. bagepulver
Smør til stegning
1-2 æbler
Kanelsukker

Hvid gløgg
2 1/2 dl konc. hyldeblomstsaft
6 hele nelliker
Tørret ingefær
Kanel
1 fl. tør hvidvin
Tørret frugt

Af Gitte Heidi Rasmussen - Fotos: Marianne Bjerre

Annuller spørgsmålet
Fra : croaks

Dato : 01-02-08 20:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål