/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Peugeot 406 motorskift
Fra : Schultz
Vist : 1083 gange
400 point
Dato : 01-02-08 17:13

Jeg har brug for en ombytningsmotor til min 406'er 2,0 fra '97. Jeg har fået tilbudt en meget billig motor fra en 99'er. PROBLEM: 97'eren er med talkodepanel som startspærre og 99'eren er med nøglechip. Da koden ligger i styreboksen og den gamle er en Bosch i forhold til den nye, der er en Sagem, er de ikke umiddelbart kompatible. Hvad kan jeg gøre? Please lad være skriv noget hvis du ikke ved noget.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-02-08 17:28

Det er da ingen problem ved det, da det er motoren du skal skifte og ikke elektronikken, for selve motoren er den samme og du flytter bare alle de elektriske dele der er anderledes fra den gamle motor over på den nye motor.

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 01-02-08 19:52

Det kunne jeg jo bare, men så vil alle de elektriske dele (indsprøjtning og tænding) være 300.000 km gamle og ikke 63.000 km som den nye motor. Det er væsentligt for mig med det nye, da motoren hakker og det hele bærer tydeligt præg af slid. Jeg ønsker ikke flere nemme løsninger. Hvad gør man fra Bosch til Sagem og fra kodepanel til nøglechip?

Kommentar
Fra : ds23

Dato : 02-02-08 12:36

Hej.

Prøv at stille dine spørgsmål på citronik.dk under xantia.
/steen b

Annuller spørgsmålet
Fra : Schultz

Dato : 08-02-08 18:00

Jeg har selv fundet et svar, og annullerer derfor dette spørgsmål.