/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
reduktion m.m. hjælp
Fra : Hoddy
Vist : 1558 gange
10 point
Dato : 01-02-08 14:37

hej. håber nogle af jer vil hjælpe mig med følgende opgaver, da jeg ikke er et matematik geni + har prøvet i lang tid med dem.

1) antallet af inernet butikker er i de senere år vokset med 40% om året, og denne udvikling forventes at ville fortsætte i nogle år. i 2006 var der 7700 internetbutikker.
a) opstil en formel (en model) for sammenhængen mellem antallet af internetbutikker og antal år efter 2006.

2) reducer.
a) (u-2t)^2 - (2t+u)^2 ... (kan det passe det = -8t^2-8tu)?
b) 6x^3y+2x^2 y^2/(8x^4y)
c) (kvadratrod(3) + kvadratrod(2)) (kvadratrod(3) - kvadratrod(2)) ... (kan det passe det = kvadratrod(9))

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-02-08 15:24

- har du overvejet at finde dig en læreplads? Du skal ikke regne med, at få lavet alle dine lektier herfra...

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 01-02-08 18:35

Det regner jeg dog heller med, og det nok derfor jeg spørger så jeg kan komme videre med opgaven...

Annuller spørgsmålet
Fra : Hoddy

Dato : 04-02-08 16:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål