/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Tæpperensemaskine med damp
Fra : frieda
Vist : 6430 gange
200 point
Dato : 01-02-08 14:15

Er her nogen, der har erfaring med en sådan?

Jeg har en kat, der er en STOR jæger, men som desværre ikke altid spiser hele byttet.
Det resulterer i (UF) mange pletter på mine beigefarvede gulvtæpper.

Jeg har forgæves prøvet at få dem af.

Nu har min rengøringshjælp foreslået mig en sådan dims.

Den skulle rense med damp og uden regøringsmiddel.

Har nogen prøvet den?

Frieda

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 01-02-08 14:20

Nej en sådan maskine kender jeg ikke.

Men jeg har til gengæld rigtig gode erfaringer med "Universal rens" indkøbt i et campingcenter, jeg sprøjter det på pletten, drysser med kartoffelmel eller groft køkkensalt, lægger et viskestykke over, og lader det tørrer, så er det lige til at støvsuge op.

Dette middel er bedre end tæppeshampoo.

Jeg tror nu også der skal skrappere midler til at fjerne pletterne end damp, damp er jo kun vand

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-02-08 14:20

hej jeg ar en damp renser fra haral nyborg har dog ikke prøvet den på tæpper men vil tro den kan klare det,den er meget effiktiv til skabe og lofter men tror nok du skal rense hele tæppet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-08 14:22

Hvis du kun vil bruge vand, (damp) kan du jo i første omgang prøve med mineralvand med brus, det virke på samme måde - har jeg læst et eller andet sted -

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-08 14:27

Damp er jo 100 grader varmt - Hvormange tæpper kan tåle kogevask?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-02-08 14:32

- ja frieda, en damprenser er effektiv og det er rigtigt, du skal rense hele tæppet. Du vil blive forbavset over så flot det bliver. Du kan leje en for få kroner i Silvan, XL eller lignende...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-08 14:35

Jeg syntes bare pletterne ret hurtige bliver synlige, når der har været brugt tæppeshampoo

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 01-02-08 15:17

du kan i din lokale tæppeforretning købe et ret effektivt rensemidel til pletter
det er en skum du sprøjter på pletten , lader det tøre , og støvsuger det op , det har klaret mange pletter for mig ude ved kunderne

gulvmontøren

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-02-08 15:29

Der er en rød maskine midt på siden her (udlejning)

http://www.middelfart-vinduespolering.dk/produkt_vis.asp?klik=11

Og så må du lærer katten, at man altså ikke leger med maden (indendørs)

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-02-08 15:47

Men hvis det er en damprenser, så synes jeg lige du skal sikre dig at det ikke er uldtæpper og at de tåler vask ved 100 grader.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-02-08 16:58

hvis du bruger tæppeshampoo fjerner du den imprægnering tæppet har fra fabrikken. det bevirker at det tager meget mere imod snavs efter en sådan rensning. så prøv med damp i første omgang.

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 10-02-08 06:50

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 10-02-08 06:51

Undskyld jeg ikke har svaret før og tusind tak for de gode kommentarer.

Jeg vil prøve at se, om jeg kan leje en maskine hernede (Tyskland) og lade jer vide, om det lykkes .
Tak igen.

Frieda

Ved egentlig ikke, hvem jeg skal give pointene til, så de går til Nordstedt for at være den første

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-02-08 11:48

Selv tak, håber da at det vil lykkedes for at at få bugt med pletterne