/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
hvordan laver jeg et SPIL?
Fra : VlGGO
Vist : 522 gange
63 point
Dato : 01-02-08 13:04

kan jeg lave mit eget spil? er dert gratis? kan det være online, 2d eller 3d format?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-08 13:12

søg på spil herinde og en masse kommer frem så er det bare med at lede Jeg har ikke tid nu

Mvh SuneFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-02-08 13:13

Ved der er noget om det skriv feks 3d

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-02-08 13:14

Træt af dårlige computerspil? Hvorfor så ikke lave dem selv! Game maker er et gratis program til at lave computerspil med. Det er nemt og hurtigt, for Game Maker har en smart 'Drag and Drop'-funktion, så du ikke behøver at kende den mindste smule til at programmere. Hvis du bliver bedre, og har brug for mere udfordring har Game Maker også et inbygget kodesprog, GML (Game Maker Language=Game Maker Sprog), som har mange flere muligheder end 'Drag and Drop'-metoden.

Game Maker findes både i gratis Lite, og i Pro Edition som du skal købe. Pro edition har mange flere mulgheder, som f.eks. DLL, flere GML-koder, online multiplayer spil mm
http://www.gmspil.dk/Index.php?Lav_dit_eget_spil:Game_Maker

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-02-08 13:16
Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 01-02-08 13:54

Selvfølgelig kan du lave dine egne spil og det er gratis.
Du skal bare kunne programmere.
I de gode gamle dage brugte man basic, så kom pascal, turbo pascal, cobol, maskinkode m.m.

hawaii7