/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Deling af foto- Xp & Vista
Fra : Tr4nE
Vist : 511 gange
70 point
Dato : 31-01-08 16:20

Hej
Jeg ville hører om der var nogen der viste hvordan man deler f.eks. billeder imellem xp og vista da de ikke kører Jeg har prøvet at gører det på normal vis som man skal når det er xp versioner men kan ikke finde den anden komputer på netværket hvilket jeg finder meget mærkeligt da vi godt kan spille lan. Nogen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 31-01-08 19:50

Har du husket at dele mapperne, samt sørge for at begge computere er medlem af samme arbejdsgruppe?

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 01-02-08 11:21

ja selvfølgelig har jeg husket at dele mapperne men er ikke helt sikker på det med arbejdsgrupperne ?

Kommentar
Fra : Tr4nE

Dato : 01-02-08 12:49

come on er der ingen som kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-02-08 14:57

De comp. skal være medlem af samme arbejdsgruppe (eks. "mitnet")
Tillade deling
Del en mappe ud, så der kommer en hånd under.

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 01-02-08 17:31

Du skal, som de andre skriver, sørge for at arbejdsgruppen er den samme på alle maskiner.

Derudover skal du på Vistaen i Netværks- og delingscenter(Kontrolpanel).

Slå netværksregistrering til. Ellers kan Vista ikke ses eller selv se på nettet. Hvis du skal dele mapper på Vista skal du også slå fildeling til. Og slå adgangsbeskyttet deling fra.

Med hensyn til arbejdgruppenavnet finder du det, hvis du højreklikker på Denne computer (i Vista blot computer) og vælger egenskaber. Her kan du også skifte indstillinger.