/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Cpi Gtr 30
Fra : ihansen
Vist : 3325 gange
100 point
Dato : 31-01-08 15:30

Hej jeg har lige købt en Cpi Gtr, men dens optræk og topfart er meget ringe. Er der nogen som ved hvordan det kan blive forhøjet?

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 31-01-08 16:04

Du kan fjerne skiven i variatoren, dette giver forøget topfart da variatoren kan presse kileremmen længere ud.. og du kan skifte forrør da det tynde standard forrør er umuligt for motoren at "skide" ud i, som at have en prop i røven når du skal skide.. men hvis du skifter forrøret skal du fjerne skiven sammetidig, og du skal dyse op når du skifter forrøret.. da motoren eller for al for tynd blanding

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 31-01-08 16:05

Og ja, CPI er ENORMT sløve når man køber dem standard som 30'ere

Kommentar
Fra : simon-ms

Dato : 31-01-08 20:14

Jeg har ikke en CPi gtr, men jeg har dog en Cpi oliver city, og jeg kan kun være enig i at en cpi er meget sløv som lovlig, og det hjælper ikke at pille ringen uden at gøre andet, men sæt et ulovligt forør på, og du får en helt anden scooter, du skal ikke omdyse, jeg har selv prøvet det, og sjovt nok passer indstillingen også perfekt til tun forrør.

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 31-01-08 20:53

Er der nogen steder hvor der står beskrevet hvordan man gør, og hvad ting man skifter?

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 31-01-08 21:42

det med at skifte forrør er også nævnt.. skrev ved skiven at den kun gir mere topfart.. det gir jo ikke mere kræft..

Det er overhovedet ikke godt at køre med standard dyse når forrøret er ubegrænset/ulovligt, prøvede selv med standard dyse engang, den kørte da også godt med standard dyse, men tændrøret var nært forbrændt pga den høje temp.. og den kørte endnu bedere med større dyse,

Accepteret svar
Fra : Spotbot

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-08 21:44

http://www.billig-scooter.dk/about49.html

her, ved godt at variator skjoldet ikke er magen til, men dog er det samme måde skiven skal fjernes på, der sidder kun en skive du skal fjerne i din gtr

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 31-01-08 22:05

At du så får problemer med at skrue variatoren af uden trykluft eller specialværktøj er en anden historie. Hvis tændrøret har det med at blive for varmt kan man få et koldere rør at sætte i i stedet og så er det der kommer ud af cylinderens udstødningskanal ikke lort men forbrændt benzin/olie og røretikke et røvhul men et udstødningsrør der kan være større eller mindre alt efter effekt Der skal være modstand i en udstødning da en del af den uforbrændte benzinblanding ellers vil ryge med ud under motorens takterDog kan det blive for lillet afgangshullet og somme tider sidder der ligefrem en påsvejset skive som også bruges som omdrejningsbegrænsning og som så kan fjernes og derved give flere omderjninger

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 01-02-08 20:32

Ja men der skal ikke være modstand i forrøret, der er rigelig modstand i udstødningen i sig selv.. når der så kommer større forrør på, så kommer der mere igennem og blandingen skal derfor være en anelse tykkere, at tænderet delvist er forbrændt, skyldes ofte også for høj temperatur i cylinderen.. men bare put et koldere tændrør på, det køler jo bare IKKEstempel og cylinder ned

Godkendelse af svar
Fra : ihansen

Dato : 01-02-08 22:06

Tak for svaret Spotbot.